Motor theorie leren, via waar?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Motor theorie leren, via waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 16:12

Hee lieve bokkers,

Binnenkort ga ik beginnen met motorrijlessen. Nu ben ik alvast aan het rondkijken op Google waar ik het beste de theorie hiervoor kan leren. Mijn auto-theorie heb ik gedaan via itheorie.nl. Daar was ik heel tevreden over, maar nu kom ik bijvoorbeeld ook theorie-cursus.nl tegen en deze site ziet er ook heel goed uit. Via waar hebben jullie je theorie (motor/auto) geleerd en hoe beviel dit? Een eendaagse cursus is sowieso niks voor mij.

thequeensmum
Berichten: 3664
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Motor theorie leren, via waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 16:30

Heb je je vraag al voorgelegd aan de rijschool waar je je motorrijlessen gaat volgen? Lijkt mij dat zij het beste weten waar een goede theoriecursus gevolgd kan worden

Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Motor theorie leren, via waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 16:34

Rijscholen hebben vaak een samenwerking met een theorie-aanbieder natuurlijk. Zo ook mijn rijschool met itheorie.nl. Dit zat toen ook bij mijn autorijbewijs in het pakket, dus toen heb ik ook niet verder gekeken. Maar omdat ik nu toch verschillende websites tegen kom en met name theorie-cursus er heel goed uit ziet, ben ik gewoon puur opzoek naar ervaringen van andere mensen.

emmaudb

Berichten: 1545
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Motor theorie leren, via waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:07

Ik heb via social-deal die van theorie-cursus.nl gekocht. Maar ik heb daarnaast ook nog een boek en een boekje met vragen.

Ik heb nog niet echt geleerd vanuit theorie-cursus.nl. Wel een examen gemaakt. Voor mij wel prima. Ik heb even snel wat hoofdstukken doorgelezen en ik vind het er wel overzichtelijk uitzien.

Selente
Berichten: 1886
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Motor theorie leren, via waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:11

Ik ben er toevallig nu mee bezig. Vrijdag heb ik examen. Heb een week onbeperkt op theorie.nl
Ga vandaag nog even een paar andere kopen bij een andere aanbieder voor een nieuwe manier van vragen.

Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 17:38

emmaudb schreef:
Ik heb via social-deal die van theorie-cursus.nl gekocht. Maar ik heb daarnaast ook nog een boek en een boekje met vragen.

Ik heb nog niet echt geleerd vanuit theorie-cursus.nl. Wel een examen gemaakt. Voor mij wel prima. Ik heb even snel wat hoofdstukken doorgelezen en ik vind het er wel overzichtelijk uitzien.


Thanks! Ik heb het even opgezocht en ik zie hem inderdaad staan bij Social-deal voor €9,99. Is dat hem? Dat is wel een koopje en het proberen waard!

Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 17:40

Selente schreef:
Ik ben er toevallig nu mee bezig. Vrijdag heb ik examen. Heb een week onbeperkt op theorie.nl
Ga vandaag nog even een paar andere kopen bij een andere aanbieder voor een nieuwe manier van vragen.


Theorie.nl ben ik ook tegen gekomen, maar zover ik zie zijn dit alleen oefenexamens en niet de leerstof uitgewerkt. Klopt dat?

love_mandy

Berichten: 3004
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:41

Ligt er aan wat je wilt? Echt examens oefenen of de stof leren?

Ik heb afgelopen zaterdag mijn examen (auto) gehaald met behulp van theorietoppers
Echt mega fijne filmpjes met een duidelijke uitleg. En ik ze hebben ook filmpjes/oefeninge voor je motor. Verder heb ik examens geoefend die mijn rijschool aanboden.

emmaudb

Berichten: 1545
Geregistreerd: 19-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:47

Kidrauhl schreef:
Thanks! Ik heb het even opgezocht en ik zie hem inderdaad staan bij Social-deal voor €9,99. Is dat hem? Dat is wel een koopje en het proberen waard!

Die inderdaad. Dat dacht ik ook. Ik heb een boekje dus heb hem eigenlijk vooral voor de online proefexamens gekocht.

Doedatje
Berichten: 623
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:50

Ik heb het voor de auto ook via itheorie.nl gedaan. Vooral die oefentoetsen waren super fijn.

Kidrauhl
Berichten: 264
Geregistreerd: 19-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-22 18:11

Bedankt! Theorie Toppers ziet er ook goed uit en ik denk dat informatie overbrengen d.m.v. filmpjes ook heel goed werkt. Ik denk dat ik sowieso die Social-deal ga nemen. Voor die prijs vind ik dat wel echt het proberen waard. Mocht dit het nou net niet helemaal zijn, dan denk ik dat ik voor itheorie of Theorie Toppers ga. Hebben meer mensen ervaring met Theorie Toppers?

Selente
Berichten: 1886
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Motor theorie leren, via waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 12:50

Ja, klopt dat zijn enkel examens. Maar ik heb nog een boek en samenvatting van mijn vriend. Nog niet echt in gekeken moet ik eerlijk zeggen. Vind het altijd wel lekker leren door meteen examens te maken en de uitleg te lezen waarom iets fout (of goed) is.

emmaudb

Berichten: 1545
Geregistreerd: 19-03-08

Re: Motor theorie leren, via waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 11:06

Ik moet wel zeggen dat ik de oefenexamens van theorie.nl wat beter vind dan die van theorie-cursus.nl. Daarnaast staan er op theorie.nl ook veel meer. Bij theorie.nl ook wel fijne uitleg waarom iets fout is (of goed).

Selente
Berichten: 1886
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Motor theorie leren, via waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-22 12:43

Ik heb naast theorie.nl nog 5 examens gekocht bij wegrijden.nl
Deze waren oprecht ook nog heel waardevol! Andere vraagstelling dan theorie.nl
Heb overigens m'n theorie in 1x gehaald nu! :j