Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Laura1982 schreef:Ja ik snap je baas en jou. Als je kindje ziek en koorts heeft heb je recht op zorg verlof. Met koorts mag je ze niet brengen bij opvang. Een oppas aan huis(gastouder) is geen gek idee. Jij hebt ook verplichtingen naar je baas dus misschien toch je uren anders indelen waardoor je 3 dagen werkt inplaats van 4
Laura82 schreef:Wat vervelend dat het zoveel gedoe oplevert!
Met 2 kinderen heb ik ook regelmatig moeten schuiven en schipperen om de opvang rond te krijgen bij ziekte etc, gelukkig is dat bij ons altijd gelukt zonder al te veel gedoe.
Is er bij jullie niet bijv nog een familielid die soms bij kan springen?
Bij ons is het thuis werken door corona ook wel een uitkomst geweest, mijn man werkt nu thuis wanneer een van of beide kinderen thuis moeten blijven. Maar dat moet natuurlijk maar net een optie zijn.
En verder: het wordt beter, echt! Ik weet niet hoe oud je kindje is (maar ik denk vrij jong gezien de vaccinaties), maar op een bepaald moment zal je zien dat ze (meestal dan) minder vaak ziek worden. Die buisjes gaan waarschijnlijk ook een hoop verschil maken!
Sterkte ermee iig, het zijn echt wel tropenjaren vond ik...
Polly schreef:Ik heb toen onze zoon geboren werd meteen gezegd dat ons kind altijd boven werk komt voor mij. Nou is hij gelukkig weinig ziek (afkloppen) maar wij blijven dan afwisselend thuis (nemen vrij) of ik probeer dagen te ruilen.
Ik vind ziek naar een oppas eigenlijk ook geen optie, zou ik als oppas ook niet op zitten te wachten eigenlijk.
Lijsken schreef:Kan je wel schipperen met werktijden? Mijn partner werkt normaliter doordeweeks, maar kan in 'gekke weken' ook op een zondag, in de avonden of juist 's ochtends al heel vroeg (online) werken aan bepaalde projecten om zo toch zijn uren te maken.
Hoihoi10 schreef:Lijsken schreef:Kan je wel schipperen met werktijden? Mijn partner werkt normaliter doordeweeks, maar kan in 'gekke weken' ook op een zondag, in de avonden of juist 's ochtends al heel vroeg (online) werken aan bepaalde projecten om zo toch zijn uren te maken.
Mijn vriend niet. Ik dacht dat te kunnen, maar nu begint mijn baas ook al te zeuren, terwijl ik altijd meer werk dan m’n contracturen. Als ik in de middag een overleg heb, terwijl ik eigenlijk alleen de ochtend werk, ben ik daar (tenzij het echt niet kan) altijd bij. Dus ik stel me, vind ik, zeer flexibel op.
Hoihoi10 schreef:Lijsken schreef:Kan je wel schipperen met werktijden? Mijn partner werkt normaliter doordeweeks, maar kan in 'gekke weken' ook op een zondag, in de avonden of juist 's ochtends al heel vroeg (online) werken aan bepaalde projecten om zo toch zijn uren te maken.
Mijn vriend niet. Ik dacht dat te kunnen, maar nu begint mijn baas ook al te zeuren, terwijl ik altijd meer werk dan m’n contracturen. Als ik in de middag een overleg heb, terwijl ik eigenlijk alleen de ochtend werk, ben ik daar (tenzij het echt niet kan) altijd bij. Dus ik stel me, vind ik, zeer flexibel op.
MerleSimone schreef:De opvang mogen kinderen pertinent niet naartoe bij koorts of ziekte, een gastouder (soms?) wel. Ik heb geluk dat mijn moeder de gastouder is van onze zoon dus dat voelt misschien toch anders, maar is een gastouder geen optie? Mocht jullie kindje dan niet fit zijn maar niet doodziek, kan hij wel een dagdeel naar de gastouder. Over het algemeen heeft een gastouder wat minder kinderen en heeft ook meer tijd om lekker met jullie kindje te knuffelen als hij daar behoefte aan heeft?
Er bestaat inderdaad ook gastouder aan huis, maar dat moet bij je passen. Überhaupt moet het bij je passen, maar misschien biedt het je iets rust als je een fijne gastouder kan vinden. Maar ook dan moet je je kind natuurlijk zelf willen wegbrengen bij ziekte, dat is voor iedereen anders. Lastig hoor!
Pantykous schreef:Ik werk fulltime, mijn partner ook. De jongste is ook regelmatig ziek. Ik heb het geluk dat ik veel en makkelijk thuis kan werken dus als hij ziek is zit ik meestal thuis
Ik zou goed helder opschrijven hoe flexibel je zelf bent en dat duidelijk naar je baas communiceren. Als je altijd zo bent neemt men dat vaak voor lief, en voelen ze zich bescheten als je een keer zelf wat flexibiliteit nodig hebt. mag je ze best op wijzen.
Hoihoi10 schreef:Pantykous schreef:Ik werk fulltime, mijn partner ook. De jongste is ook regelmatig ziek. Ik heb het geluk dat ik veel en makkelijk thuis kan werken dus als hij ziek is zit ik meestal thuis
Ik zou goed helder opschrijven hoe flexibel je zelf bent en dat duidelijk naar je baas communiceren. Als je altijd zo bent neemt men dat vaak voor lief, en voelen ze zich bescheten als je een keer zelf wat flexibiliteit nodig hebt. mag je ze best op wijzen.
Maar hoe kun je werken als je thuis een kind hebt dat ziek is?
Liselot schreef:Hoihoi10 schreef:
Hier liggen ze dan vaak op de bank voor de tv of met de Ipad, als ik moet werken breekt nood wet daarin.
Ik heb ergens de mazzel dat ik zelfstandige ben en vrij goed kan plannen, maar ik heb ook momenten dat ik ábsoluut niet thuis kan werken (als ik een bruiloft moet fotograferen bijvoorbeeld)
Mijn man kan gelukkig ook thuiswerken en ook dan liggen de kinderen als ze ziek zijn vaak op de bank met een scherm. Dat is dan maar even zo
Liselot schreef:Onze jongste kon je met 1,5 al voor de tv zetten hoor weet niet hoe oud die van jullie is? Ik vind haar leeftijd nu juist lastiger omdat ze niet meer slaapt overdag (madame is 2,5 en slaapt al zeker een halfjaar niet meer overdag)
Hoihoi10 schreef:Pantykous schreef:Ik werk fulltime, mijn partner ook. De jongste is ook regelmatig ziek. Ik heb het geluk dat ik veel en makkelijk thuis kan werken dus als hij ziek is zit ik meestal thuis
Eigenlijk wil ik dat gesprek met mijn baas niet eens echt voeren. Ik kwetst me hoe dit nu weer ter sprake komt, terwijl wij zo ons best doen. Die overleggen die niet binnen mijn uren vallen, of in de avond wat doen of wat dan ook, daar wil ik eigenlijk maar gewoon mee stoppen. Blijkbaar wordt dat dus niet gewaardeerd.
Gebruikers op dit forum: Alexandra309, Annemijn, Anomien, Baredawn, Geerten, Gitana, Googlebot, jojoleinee, JudithGigi, Lau07, Limoen, loowny, Muggebeet, nienke555, Niki_, Paardennamen, pluklief, Saranghea, Soepkipje, teunis001, Thrive, Violaatje en 57 bezoekers