Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zidore

Berichten: 5809
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 00:01

Nu alles weer mag en kan wil ik graag met m’n zusje op stap. Normaal gingen we naar elk festival en feestje maar dat was wel even minder de laatste tijd helaas.

Vroeger propte ik alles in mijn broekzakken, maar nu heb ik een heel leuk jurkje gevonden en wil ik graag een tasje meenemen, maar al mijn tassen hebben geen rits of zijn open en daardoor ben ik bang dat ik al mijn spullen kwijt raak (of gestolen) door m’n feestgedrag *\o/* *\o/* :') whahha

Dus kom maar op met wat jullie hebben of welke leuke ideeën, ik ben benieuwd!

c_alsemgeest

Berichten: 21061
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 00:07

Zoek op fannypack.
Die kan je als heuptasje dragen, maar ook als een crossbody tas. En door het model past er best wel veel in. Tegenwoordig zijn ze ook wat hipper dan de oude stoffige van vroeger.

Zidore

Berichten: 5809
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 00:34

c_alsemgeest schreef:
Zoek op fannypack.
Die kan je als heuptasje dragen, maar ook als een crossbody tas. En door het model past er best wel veel in. Tegenwoordig zijn ze ook wat hipper dan de oude stoffige van vroeger.

Die zag ik toen ik Googelde maar ik vind dat persoonlijk niet zulke mooie/leuke tasjes

Ipsilonka

Berichten: 5875
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 00:37

Kijk eens op shopjoof.com . Die heeft hele leuke tasjes ook in kleiner formaat.

xPabloBokt

Berichten: 9641
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 02:16

Zidore schreef:
c_alsemgeest schreef:
Zoek op fannypack.
Die kan je als heuptasje dragen, maar ook als een crossbody tas. En door het model past er best wel veel in. Tegenwoordig zijn ze ook wat hipper dan de oude stoffige van vroeger.

Die zag ik toen ik Googelde maar ik vind dat persoonlijk niet zulke mooie/leuke tasjes


Ik ook niet maar die zijn over het algemeen wel het meest praktisch :)

Leo

Berichten: 50318
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 05:59

Ik had tijdens mijn laatste festival een beltbag van de cowgirlstore om. Een westernstijl leren tasje op 1 heup / bovenbeen. Mijn telefoon kon in 1 rits en mijn pasjes in een ander. In het tasje zelf konden muntjes, zakdoekjes, oordopjes etc. Ideaal en zag er leuk uit. Op een broek :+ voor een jurkje zou ik voor iets anders kiezen, bijvoorbeeld een schuin tasje vanaf je schouder.

c_alsemgeest

Berichten: 21061
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 06:51

Dan zou ik kleine crossbodybags of clutches met een schouderriem doen... maar die blijven over het algemeen wat minder goed "hangen".

Ik heb een hele leuke van Guess, die kan beide zijn... zowel een schoudertas als een tas op je riem.

iirrssjjee

Berichten: 5993
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 06:53

Noet het mooiste, maar wel het meest praktisch; heuptasje. Niets vasthouden, goed strak omdoen en geen omkijken naar. Ik heb er 1 voor als ik ga vliegen, doe ik de de paspoorten etc in. Niet heel modieus (ik heb nog een oude), maar zo ideaal!

Travel_me

Berichten: 1285
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 07:05

Idd een heuptasje. En als je die dan kruislinks over je borst doet, dan is dat gewoon hip. Je ziet op festivals echt veel daarmee lopen. Zelf heb ik een zwart fluwelen. Maar heb ook een leren van Alie gehad waarvan de band deels ketting was. Heel stoer en gaaf juist.

Plus te voordeel is: Niemand pakt zomaar wat. Op een druk festival wil je echt geen tasje op je rug hebben, want je bent zo wat kwijt.

Shiloh

Berichten: 19833
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:28

Mijn tip is … ga naar de markt. Daar staan altijd wel een paar van die tassen stands met honderden handtasjes. Zit altijd wel iets leuks tussen zonder dat het de hoofdprijs kost.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34040
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:31

Only / pieces heeft vaak leuke!

linoleum

Berichten: 6510
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:42

Je hebt ook (nep)leren heuptasjes. Die zijn wat stoerder/chiquer ipv sportief. Daar zou je ook nog naar kunnen kijken!

chantal_bel

Berichten: 930
Geregistreerd: 19-10-06
Woonplaats: Op de aardbodem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:44

The little green bag heeft hele mooie heuptasjes die je ook als schoudertas kan dragen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 08:51

iirrssjjee schreef:
Noet het mooiste, maar wel het meest praktisch; heuptasje. Niets vasthouden, goed strak omdoen en geen omkijken naar. Ik heb er 1 voor als ik ga vliegen, doe ik de de paspoorten etc in. Niet heel modieus (ik heb nog een oude), maar zo ideaal!


Ik heb er ook één, maar dan een moderne (die matcht bij m'n koffers :') ) en ik vind het wel echt ideaal. Voor pasjes en sleutel enzo en ik gebruik 'm echt dagelijks in de lente en zomer.

Josien_

Berichten: 9120
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 09:51

Inderdaad een heuptasje of Beltbag. Niet het mooiste en je moet er even aan wennen, maar echt super fijn op festivals!
Zelf heb ik er twee in zwart (nep)leer en deze zijn al een aantal festivals en feestjes mee geweest. Ik vind het ideaal!

iirrssjjee

Berichten: 5993
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:18

Shae schreef:
iirrssjjee schreef:
Noet het mooiste, maar wel het meest praktisch; heuptasje. Niets vasthouden, goed strak omdoen en geen omkijken naar. Ik heb er 1 voor als ik ga vliegen, doe ik de de paspoorten etc in. Niet heel modieus (ik heb nog een oude), maar zo ideaal!


Ik heb er ook één, maar dan een moderne (die matcht bij m'n koffers :') ) en ik vind het wel echt ideaal. Voor pasjes en sleutel enzo en ik gebruik 'm echt dagelijks in de lente en zomer.


Mijn man lachte me uit de eerste vliegreis :+ maar zei halverwege, wel handig om de boardingtickets enz gewoon zo bij de hand te hebben... Goh echt? :+

Cookies
Berichten: 6583
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 11:05

Hier ook uitgelachen door vriendlief. Na 2 dagen heeft ie er zelf ook een gekocht. Zo handig op vakantie zo'n heuptasje.

Zidore

Berichten: 5809
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-22 11:41

Wauw wat een reacties! Zoals ik het lees moet ik mijn ideeën maar overboord zetten en toch voor een heuptasje gaan denk ik! De tip van de markt vind ik ook een goede en er zit hier ook een Pieces in de stad verderop dus daar ga ik ook eens kijken, dank jullie wel allemaal en een fijn festival seizoen!

Destination
Berichten: 12746
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:44

De vraag is vooral, wat wil je allemaal meenemen? Alleen telefoon, een sleutel en bankpassen?

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:50

kijk eens op de kipling site, of op marktplaats. deze kan je wassen en ze zijn super klein en plat. ik heb er wel een stuk of 8 ..echt een aanrader , ook zijn ze super licht om te dragen en niet onbelangrijk..de banden zijn zo gemaakt dat ze niet schuren op je lijf en dat ze moeilijk door te knippen zijn ( en ja ik heb er gewerkt)

Sellyxx

Berichten: 1273
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:13

Voor een jurkje zonder riem niet zo geschikt, maar ik vond dit wel een leuk tasje:

https://www.bol.com/nl/nl/p/fashionidea-roze-festival-tasje-van-kunstleer-met-panterprint-en-verstelbare-riem/9200000094653707/?s2a=#productTitle


buiten dat de kleur totaal niet mijn smaak is, het gaat me vooral even om de vorm :) Het is i.i.g. niet gelijk zo'n brede heuptas die je crossbody hoeft te dragen.

Hier hetzelfde idee, leuk te combineren met een riem:

https://www.bol.com/nl/nl/p/lvg-design-riemtasje-voor-dames-beltbag-festival-tasje-leer-heuptasje-riemtas-105-cm/9200000111949090/

Ik denk niet dat je hier éxtreem veel in kwijt kunt, maar als je enkel wat hoogstnodige spulletjes bij je draagt lijkt het me prima :)

Thirza

Berichten: 9278
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 10:04

Ik heb n korte legging met zakken op de benen.
Die kan je onder je jurkje aandoen en als ie n beetje lossig is zie je er niks van. En als je iets te diep in het glaasje hebt gekeken voorkomt het ook gênante momenten O:)

Danielleeee_
Berichten: 3227
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:02

Ik draag ook graag een heuptasje tijdens festivals :) Ik heb gewoon een standaard zwarte, maar je hebt echt heel veel keuze. En ik vind het super handig, je hebt alles binnen handbereik zonder dat je het verliest of het makkelijk gestolen wordt.

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:49

Ik heb een heel leuk heuptasje gescoord in een vintage winkel. Ik draag deze altijd ook cross over zoals hierboven ook al benoemt is.
Deze is van leer dus ziet er wel wat hipper uit en is super praktisch met 6 vakjes :)

Warboel
Berichten: 14758
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Handig tasje voor festival/Koningsdag etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:15