-
dorientjuh
-

Via Facebook kwam ik een advertentie van Vivaia ballerina’s (schoenen dus).
Het klinkt goed, aangezien ik op zoek ben naar supercomfortabele luchtige zomerschoenen:
https://www.vivaiacollection.com/item/p ... 00366.html
Ze zijn voor zover ik weet alleen niet in Nederland te koop, en daarom ben ik een beetje huiverig. Ik heb vrij smalle voeten en ik slip normaal gesproken uit ballerina’s met mijn hielen. Ook verschillen mijn voeten een halve maat van elkaar.
Heeft er iemand ervaring met dit merk / deze schoenen?
-
Schuur_
-

Ik heb er 2 paar van. Voor smalle voeten zitten ze goed denk ik. Ik heb brede voeten en dan zitten ze toch wat strak.
Enige is dat ze uit china komen en daarom dat ik ze niet meer bestel. Ze zitten overigens wel heerlijk en het is fijn dat ze zo in de was kunnen.
De schoenen die spits toelopen lijken op de foto's veel afgeronder dan in het echt. Dat is best nog een lange spits
Als je op facebook even op de pagina Jack on trails kijkt dan zie je een paar foto's
-
daantjuhhh
-

Zijn bootschoentjes niet wat voor je?
Vind ik zelf trouwens naast de comfort ook mooier dan ballerina’s.
-
dorientjuh
-

Schuur_: kijk, daar kan ik wat mee.
Ik heb je foto’s even opgezocht en zie wat je bedoelt. Ben zelf meer van de afgeronde look, maar die hebben ze niet van dit nieuwste model. Qua maat vallen ze goed bij jou?
Daantjuhhh: ik vind bootschoenen minder mooi, dus die hebben niet mijn voorkeur. Bovendien zijn mij die te dicht voor een hete zomerdag.
-
daantjuhhh
-

Ik moet eerlijk bekennen dat er momenteel weinig leuke online staan inderdaad.
Qua warmte hoeven ze overigens niet warmer te zijn dan ballerina’s.
Loafers en bootschoenen van leer kunnen wellicht koeler zijn dan ballerina’s.
Je hebt ze die ongeveer even ver open zijn bij de bovenkant voet. En vaker van leer dan ballerina’s.
-
Schuur_
-

Ja de maat valt wel correct. Op de foto's van hun lijkt die punt niet zo 3xtreem maar in het echt wel.
Levering is overigens wel een week of 3 en ze komen uit China. Tot nu toe niks van import moeten betalen maar dat is de reden dat ik er niet meer ga bestellen denk ik. Ze zijn al aan de prijs en dan nog dik 20% erbij moeren lappen is me wat teveel
-
Josien_
-

ik heb vroeger van dit merk balerina's gehad. Zaten eigenlijk heel erg lekker alleen iets harde rand bij de hak.
"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!"