Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Giolli schreef:Wij zitten al weken te zoeken naar een geschikt vakantiepark en nu we die eindelijk gevonden lijken te hebben, hangt alles af van het volgende:
Op de website van Tui staat dat het park beschikt over een aantal ‘zout water zwembaden’. Ik wilde hierdoor niet gaan omdat ik dacht dat het om zout-zout water ging, dat leek me niet heel geschikt voor onze 3 jarige dochter. Het leek me tegelijkertijd ook heel sterk, waarom zouden ze dat in vredesnaam doen.
Mijn moeder zegt dat het een bepaalde manier van reinigen is, dus ipv chloor gebruiken ze dan zout. Als dat zo is, is dat geschikt voor kleine kindjes om in te zwemmen? We hebben wat gegoogled maar komen er niet echt uit, heeft iemand hier een idee?
Laura_1986 schreef:Het is inderdaad zout water, maar vergelijkbaar met je oogvocht qua zoutgehalte. En er zit ook wel een beetje chloor in een zoutwaterbad, aangezien chloor een onderdeel is van zout. Ik vind zout water vele malen prettiger; voor mijn huid, haren en badkleding! Dus ik zou niet twijfelen!
tita schreef:Soms is het gefilterd water uit de zee en soms is het zout-zout en dat is verdomd zout
Ik vermijd het ….. locaties met alleen zout water baden voor mij NOOIT meer echt zoveel nadelen
pillow schreef:Lalahorse schreef:Zput water is deels beyer dan chloor water
Zout is een natuur prosucht
Maar cloor is zeer gemichies
Dus ik zou eerder voor zout water kiezen
Kun jij niet beter schrijven of maak je er bewust een potje van. Wat vreselijk ergerlijk dit.
pillow schreef:Lalahorse schreef:Zput water is deels beyer dan chloor water
Zout is een natuur prosucht
Maar cloor is zeer gemichies
Dus ik zou eerder voor zout water kiezen
Kun jij niet beter schrijven of maak je er bewust een potje van. Wat vreselijk ergerlijk dit.
Tieme schreef:tita schreef:Soms is het gefilterd water uit de zee en soms is het zout-zout en dat is verdomd zout
Ik vermijd het ….. locaties met alleen zout water baden voor mij NOOIT meer echt zoveel nadelen
Ben dan echt benieuwd met wat voor een nadelen jij komt want een zoutwater bad heeft eigenlijk maar 1 nadeel en dat is dat ijzer van een bad of in de buurt van het bad er niet goed tegen kan en snel gaat roesten.
Voor de rest heeft zout alleen maae voordelen. ZwemWater wat erg naar zout smaakt hoort niet. Daar is dan wat mis bij de verhoudingem/afstellingen van het filter.
Voordelen zout:
- ontsmet beter dan de vloeibare chloor versie en maakt meer bacteriën onschadelijk
- zacht voor huid, haar, de ogen en badkleding
- beter voor het milieu
- geen of minder chloordampen dus beter voor mensen met longproblemen.
- goed voor mensen met Exceem en huidproblemen.
tita schreef:Giolli mooiste is een combi van, ik ben niet tegen zout water af maar vindt het zelf smerig.
In zout water verbrand je veel sneller.
Je huid droogt sneller uit
Funest voor je haar
Doet pijn bij mij mijn huid gaat trekken niet te spreken over wondjes ( kinderen hebben altijd wondjes)
Trouwens is zout water niet zacht voor je badkleding hoor
Citaat:
Lalahorse schreef:pillow schreef:
Ik ben gewoon nederlands . Ben digibeet . Ik kan er zelf niet veel.aan doen helaas