Vraag over zout water zwembad vakantiepark

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Vraag over zout water zwembad vakantiepark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 22:11

Wij zitten al weken te zoeken naar een geschikt vakantiepark en nu we die eindelijk gevonden lijken te hebben, hangt alles af van het volgende:

Op de website van Tui staat dat het park beschikt over een aantal ‘zout water zwembaden’. Ik wilde hierdoor niet gaan omdat ik dacht dat het om zout-zout water ging, dat leek me niet heel geschikt voor onze 3 jarige dochter. Het leek me tegelijkertijd ook heel sterk, waarom zouden ze dat in vredesnaam doen. :=

Mijn moeder zegt dat het een bepaalde manier van reinigen is, dus ipv chloor gebruiken ze dan zout. Als dat zo is, is dat geschikt voor kleine kindjes om in te zwemmen? We hebben wat gegoogled maar komen er niet echt uit, heeft iemand hier een idee?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:14

Giolli schreef:
Wij zitten al weken te zoeken naar een geschikt vakantiepark en nu we die eindelijk gevonden lijken te hebben, hangt alles af van het volgende:

Op de website van Tui staat dat het park beschikt over een aantal ‘zout water zwembaden’. Ik wilde hierdoor niet gaan omdat ik dacht dat het om zout-zout water ging, dat leek me niet heel geschikt voor onze 3 jarige dochter. Het leek me tegelijkertijd ook heel sterk, waarom zouden ze dat in vredesnaam doen. :=

Mijn moeder zegt dat het een bepaalde manier van reinigen is, dus ipv chloor gebruiken ze dan zout. Als dat zo is, is dat geschikt voor kleine kindjes om in te zwemmen? We hebben wat gegoogled maar komen er niet echt uit, heeft iemand hier een idee?

Dus je dochter mag wel in een chloorbad maar niet (met jou) in de zee!? Bijzonder….

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 22:16

Natuurlijk mag ze in beide. Alleen zout water is minder prettig in je ogen :P

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:19

Het is inderdaad zout water, maar vergelijkbaar met je oogvocht qua zoutgehalte. En er zit ook wel een beetje chloor in een zoutwaterbad, aangezien chloor een onderdeel is van zout. Ik vind zout water vele malen prettiger; voor mijn huid, haren en badkleding! Dus ik zou niet twijfelen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: Vraag over zout water zwembad vakantiepark

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 22:21

Super bedankt voor je reactie Laura_1986! Dat klinkt een stuk logischer. Ik ga boeken :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:21

Laura_1986 schreef:
Het is inderdaad zout water, maar vergelijkbaar met je oogvocht qua zoutgehalte. En er zit ook wel een beetje chloor in een zoutwaterbad, aangezien chloor een onderdeel is van zout. Ik vind zout water vele malen prettiger; voor mijn huid, haren en badkleding! Dus ik zou niet twijfelen!

Ik vind een zoutwater zwembad ook veel fijner, ja. Het is niet zoals een zout water bad in een sauna waar je in kan drijven en lekker prikt bij wondjes, maar echt veel minder zout en zachter.

Ik krijg van normale zwembaden last van ogen, van zoutwaterbaden eigenlijk niet?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:22

Zout water wordt juist gebruikt als een minder schadelijk alternatief tov chloor. Geen probleem voor je kleintje :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:29

Hier ook zout water mega voorkeur.

Ik krijg bij een chloor zwembad vaak al binnen 10 minuten enorme huid uitslag. Dit heb ik nooit zo erg of snel in een zoutwater zwembad.

Met een chloor zwembad kan ook trouwens van alles mis gaan. Als kind op vakantie hebben ik en de Duitste buurt kinderen een longontsteking opgelopen van een chloor zwembad waar het chloor gehalte niet goed was.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:31

Hier in de buurt hebben ze een zou water buitenzwembad. Daar word zelfs zwemles in gegeven.
Je moet er geen slok van nemen, dat is heel smerig maar verder is er echt niks mis mee. Chloor is ook niet prettig voor je ogen dus daar hoef je het niet voor te laten.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:32

Veel gezonder!

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:33

En ik vind juist een chloorbad fijner dan zout :')

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:58

Zout water in zwembaden is heerlijk. Persoonlijk vind ik het afgezien van het feit dat het echt goot smaakt (ja als ex wedstrijd zwemmer heel wat water binnen gekregen) echt fijner. Beter voor je huid en haren. Dat het zout is betekend vooral dat er veel minder chloor in zit als reiniging. In plaats daarvan gebruiken ze een combi van chloor en zout. In Nederland zijn er ook genoeg zout water baden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:15

Wij waren afgelopen zomer bij familie in Portugal, met een zout zwembad, geen enkel probleem. Normaal met chloor heb ik soms last, nu nergens last van :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 23:33

Soms is het gefilterd water uit de zee en soms is het zout-zout en dat is verdomd zout

Ik vermijd het ….. locaties met alleen zout water baden voor mij NOOIT meer echt zoveel nadelen

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:00

Ik werk in een zoutwater zwembad. Veel minder prikkende ogen, veel minder huiduitslag, gewoon veel beter en prettiger dus ;)

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 09:12

Zput water is deels beyer dan chloor water
Zout is een natuur prosucht
Maar cloor is zeer gemichies
Dus ik zou eerder voor zout water kiezen

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 14:48

Lalahorse schreef:

Kun jij niet beter schrijven of maak je er bewust een potje van. Wat vreselijk ergerlijk dit.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:01

tita schreef:
Soms is het gefilterd water uit de zee en soms is het zout-zout en dat is verdomd zout

Ik vermijd het ….. locaties met alleen zout water baden voor mij NOOIT meer echt zoveel nadelen

Ben dan echt benieuwd met wat voor een nadelen jij komt want een zoutwater bad heeft eigenlijk maar 1 nadeel en dat is dat ijzer van een bad of in de buurt van het bad er niet goed tegen kan en snel gaat roesten.

Voor de rest heeft zout alleen maae voordelen. ZwemWater wat erg naar zout smaakt hoort niet. Daar is dan wat mis bij de verhoudingem/afstellingen van het filter.

Voordelen zout:
- ontsmet beter dan de vloeibare chloor versie en maakt meer bacteriën onschadelijk
- zacht voor huid, haar, de ogen en badkleding
- beter voor het milieu
- geen of minder chloordampen dus beter voor mensen met longproblemen.
- goed voor mensen met Exceem en huidproblemen.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:53

pillow schreef:
Lalahorse schreef:

Kun jij niet beter schrijven of maak je er bewust een potje van. Wat vreselijk ergerlijk dit.

Dat kan ze inderdaad niet, en heb jij een badje azijn leeg gedronken?

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 15:59

pillow schreef:
Lalahorse schreef:

Ik ben gewoon nederlands . Ben digibeet . Ik kan er zelf niet veel.aan doen helaas

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 16:04

Tieme schreef:
tita schreef:

Ben dan echt benieuwd met wat voor een nadelen jij komt want een zoutwater bad heeft eigenlijk maar 1 nadeel en dat is dat ijzer van een bad of in de buurt van het bad er niet goed tegen kan en snel gaat roesten.

Voor de rest heeft zout alleen maae voordelen. ZwemWater wat erg naar zout smaakt hoort niet. Daar is dan wat mis bij de verhoudingem/afstellingen van het filter.

Voordelen zout:
- ontsmet beter dan de vloeibare chloor versie en maakt meer bacteriën onschadelijk
- zacht voor huid, haar, de ogen en badkleding
- beter voor het milieu
- geen of minder chloordampen dus beter voor mensen met longproblemen.
- goed voor mensen met Exceem en huidproblemen.

Bedankt! Ik was hier helemaal niet mee bekend en dacht dat een zoutwater zwembad echt zeezout-zout was. :+ Dan is in het water spelen gewoon niet zo fijn voor jonge kinderen vanwege het zout in ogen en mond.

Ik kan zelf trouwens ook slecht tegen zout water, ik krijg altijd een allergische reactie door het zeewater met enorm veel jeuk, dat zou de pret wel bederven als je lekker wilt gaan zwemmen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:34

Giolli mooiste is een combi van, ik ben niet tegen zout water af maar vindt het zelf smerig.

In zout water verbrand je veel sneller.
Je huid droogt sneller uit
Funest voor je haar
Doet pijn bij mij mijn huid gaat trekken niet te spreken over wondjes ( kinderen hebben altijd wondjes)

Trouwens is zout water niet zacht voor je badkleding hoor :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 16:56

tita schreef:
Giolli mooiste is een combi van, ik ben niet tegen zout water af maar vindt het zelf smerig.

In zout water verbrand je veel sneller.
Je huid droogt sneller uit
Funest voor je haar
Doet pijn bij mij mijn huid gaat trekken niet te spreken over wondjes ( kinderen hebben altijd wondjes)

Trouwens is zout water niet zacht voor je badkleding hoor :')

Chloor trekt mijn haar minder hoor.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 17:42

Dat kan ze inderdaad niet, en heb jij een badje azijn leeg gedronken?
Citaat:

Hoezo mag ik daar niet op reageren, het is toch gewoon vreselijk. En bokt heeft wel als regel dat er netjes geschreven wordt dacht ik. Maar gezien haar reactie op mij kan ze het dus wel beter. Bovendien is het niet aan jou om haar te verdedigen, dat kan ze wel zelf.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:27

Lalahorse schreef:
pillow schreef:

Ik ben gewoon nederlands . Ben digibeet . Ik kan er zelf niet veel.aan doen helaas

Digibeet heeft toch niks te maken met de goede letters niet kunnen indrukken :? Of bedoel je dyslextisch? Ik kon ook niet lezen wat je bedoelt. En in bovenstaand bericht kan je wel de juiste toetsen indrukken.

Zout water vind ik als enige voordeel dat het beter voor het milieu is, voor de rest is het verschrikkelijk om in zout water te zwemmen.
Ik mijd parken met zout water zwembaden. Heb ze ook nog nooit gehad met zo weinig zout als hier beschreven staat. Naar mijn idee was het gewoon zeewater waar ik toen was. En ik heb een hekel aan zeewater.