Spijkerbroekdiscriminatie

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aeckker03

Berichten: 1096
Geregistreerd: 23-03-12

Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 20:43

Mijn vriend en ik zijn zojuist voor de zoveelste keer teleurgesteld thuis gekomen na een zoektocht naar spijkerbroeken. En we kunnen het ons niet voorstellen dat er niet meer mensen zijn met de zelfde problemen. We hopen dus dat jullie wat goede tips hebben.

Mijn vriend is lang en dun. En schijnbaar verkopen ze tegenwoordig geen broeken meer voor lange mensen die nog betaalbaar zijn. Waar voorheen hij nog kon slagen bij de H&M, is er nu niks meer te vinden. Nu kan het niet zo zijn dat hij de enige lange jongen is met dit probleem. Hebben jullie tips voor winkels waar ze broeken met lengtemaat 36 en een redelijk smalle breedte maat hebben voor onder de 60 euro?

En dan nog mijn 'probleem". Ik ben een vrouw en ik heb een telefoon. En ik wil graag mijn telefoon in mijn broek bewaren. En waar alle mannen broeken hebben die met gemak meerdere telefoons kunnen bewaren, lijkt dit voor vrouwen onmogelijk. En ik vertik het om een handtas te kopen puur voor mijn telefoon. :o Het is dus ook altijd een vreselijke zoektocht naar een fijne broek.
Hier kan ik toch ook niet de enige in zijn? Waar kopen jullie je broeken met diepe zakken?
Kom maar op de de suggesties *\o/*

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:45

Online online online, echte winkels zijn de hel :')

Kimberley_

Berichten: 4936
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Op een mooie plek

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:47

C&A? Ik ben klein en breed en slaag alleen daar omdat ze daar gewoon lengtematen hebben. Hoe dit voor mannen is weet ik niet.

Fearn

Berichten: 4800
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:47

Haha, dat broekzak probleem is bekend inderdaad :') in de zomer heb ik gewoon altijd zo'n simpel zwart heuptasje of ik doe mijn mobiel in m'n rugzak. Omdat korte broeken sowieso nooit goede zakken hebben.

Maar voor spijkerbroeken voor vrouwen (mannen weet ik niet), ben ik altijd zeer tevreden over de C&A! De pasmaten zijn prettig, het zijn stevige broeken en niet te duur. En volgens mij hebben de meeste (normale) spijkerbroeken daar ook gewoon normale broekzakken. Althans in de achterzak kan ik mijn mobiel kwijt :)

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:47

Mijn vriend heeft ook lengtemaat 36 en slaagt bij: Chasin, PME, Garcia en koopt zijn broeken meestal bij Jeans Centre 2 (merk)broeken voor €100,-

Damesbroeken met diepe zakken bestaan niet volgens mij. :')

novita13

Berichten: 412
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:52

Mijn vriend met lengtemaat 36 koopt ze bij de wehkamp online en selecteert daar de lengte maten dan. Maar van tom tailer en esprit vind hij prettig en goed vallen. Zijn meestal rond 35/40€ per stuk.

En voor mij zelf koop ik alleen nog maar karostar. Heeft wat grotere kont zakken waar miin mobiel in past. En doordat lijkt mijn kont ook minder groot ( aldus mijn vriend ) en de zakken voor zijn ook lekker ruim. Mijn iPhone x past erin

lor1_1984

Berichten: 12188
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:56

Volgens mij kon je bij Broekenbinkie altijd wel voor redelijke prijzen slagen voor spijkerbroeken in allerlei lengte- en breedtematen.
Maar is al een jaar of 10 terug dat ik daar voor het laatst geweest ben, geen idee hoe hun prijzen nu zijn.

boeflover

Berichten: 6067
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:59

C&A heeft lengtematen en is niet duur en daarnaast kan mijn vriend ook altijd goed slagen bij One Denim (weliswaar voor korte maten maar lengte hebben ze ook), al zal die laatste wel meer richting de 60,- gaan maar ze hebben vaak aanbiedingen.

Mama3
Berichten: 1842
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:01

Voor mijn oudste zoon, lang en dun koop ik broeken van Jack en Jones. Heel betaalbaar.

Mijn dochter heeft broeken van de Bershka en daar past haar telefoon bijna helemaal in haar achterzak.

Ik draag nooit broeken en geb een portemonnee tasje voor mobiel, kleingeld en lippenstift.

Imre

Berichten: 14249
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:01

Ik ben ook blij met C&A-broeken. :j Verschillende modellen, lengtematen en prima zakken. Heb er toevallig deze week nog een skinny gekocht!

AaronYve

Berichten: 10507
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:01

Jeanscentre
Ik 1.78 en 60 kg lang en smal dus en mijn vriend 1.78 m slagen daar juist altijd. Ik koop nu ook nergens anders meer spijkerbroeken.
Hebben nu een actie 2 voor 100

Ir111

Berichten: 12084
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:18

Sinds ik bij de Rode Winkel in Utrecht spijkerbroeken shop heb ik nooit meer problemen. Fantastische zaak, ik slaag ALTIJD perfect. Ik probeer het niet eens ergens anders meer.

snorkel1986

Berichten: 3112
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:24

Tja leuke zoektocht.. (heb man van 2 meter)

Iriscope

Berichten: 8616
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:28

Diepe zakken zijn vrij eenvoudig op te lossen hoor. Als je een heel klein beetje kunt naaien, kun je een zak zelf met een lapje stof dieper maken :)

Schuur_

Berichten: 4995
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:34

Mijn exvriend koopt ook zijn jeans altijd van Jack&Jones (dun met lange benen).

aeckker03

Berichten: 1096
Geregistreerd: 23-03-12

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 22:48

Bedankt voor de tips! We gaan morgen even bij de c&a en jeanscentre kijken.
Zelf zakken naaien (zonder naaimachine) doe ik ook wel eens maar die zijn dan nog wel eens kwetsbaar omdat ik nou ook weer niet zo goed ben met naald en draad :')

Maar ik hoor veel mensen praten over een telefoon in een achterzak bewaren, hoe werkt dat? Haha
Dan kun je toch helemaal niet zitten? Dat vind ik te veel inbreuk op mijn vrijheid :')

Mungbean

Berichten: 35877
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:54

Ik ken je zak frustratie. Ik heb toen de jeans van EMP gevonden. Vooral de Grace vind ik fijn, die heeft diepe zakken :j
En wat voor mij nog een dingetje was: niet skinny.
Alleen de bovenband mag van mij nog wel wat strakker maar ik ben me ook bewust dat het dan voor veel andere mensen niet meer past :+
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 24-03-22 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Erpel

Berichten: 1779
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 22:54

Mijn vriend ook bij Jack&Jones. En die zakken bij vrouwenbroeken zat ik laatst ook al over te klagen :') Vroeger had je tenminste handige diepe broekzakken

Ladyson

Berichten: 3319
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:01

Voor de man PME broeken in de aanbieding, lengtemaat 36, dat lukt rond de 60 euro. Ze vallen heel erg hetzelfde dus 1x je maat vinden en dan online de aanbiedingen in de gaten houden.

(En als vrouw inderdaad telefoon in de achterzak. Alleen iedere keer als je gaat zitten, moet je m wel eruit halen en naast je neerleggen. En als je wandelt oid dan in je jaszak.)

_AB_
Berichten: 3969
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:02

Jeans center!

Fearn

Berichten: 4800
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:02

aeckker03 schreef:
Bedankt voor de tips! We gaan morgen even bij de c&a en jeanscentre kijken.
Zelf zakken naaien (zonder naaimachine) doe ik ook wel eens maar die zijn dan nog wel eens kwetsbaar omdat ik nou ook weer niet zo goed ben met naald en draad :')

Maar ik hoor veel mensen praten over een telefoon in een achterzak bewaren, hoe werkt dat? Haha
Dan kun je toch helemaal niet zitten? Dat vind ik te veel inbreuk op mijn vrijheid :')


Ik doe dat eigenlijk alleen als ik aan het werk ben (staand werk :P ). Voor zitten en rondwandelen (ivm diefstal) is het idd niet handig.

Een telefoon in de zak aan de zijkant van een spijkerbroek past bij mij al jaren niet meer..

Bij sommige pantalons overigens nog wel. Maar dan zit de telefoon meestal niet stevig.

Als je trouwens een grote voorgevel hebt past daar evt ook nog een telefoon :') of klein met een stevige sport-bh :D

8nnemiek

Berichten: 43673
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:05

Mijn lange, smalle vriend slaagt ook meestal bij C&A, en af en toe bij Makro.
En zelf vind ik de broeken van C&A ook fijn, de meeste hebben plek genoeg voor mijn telefoon. Ik heb wel een klein model telefoon.

duikpaardje

Berichten: 1478
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:16

Dagje naar 1 van de outlet centers gaan.
Veel verschillende winkels met leuke prijzen.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Re: Spijkerbroekdiscriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:27

Bij de jeans centre wist de spijkerbroeken-wizard mij meteen een perfect passende broek aan te meten, terwijl ze altijd te lang zijn normaal

snorkel1986

Berichten: 3112
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:35

Fearn schreef:
aeckker03 schreef:
Bedankt voor de tips! We gaan morgen even bij de c&a en jeanscentre kijken.
Zelf zakken naaien (zonder naaimachine) doe ik ook wel eens maar die zijn dan nog wel eens kwetsbaar omdat ik nou ook weer niet zo goed ben met naald en draad :')

Maar ik hoor veel mensen praten over een telefoon in een achterzak bewaren, hoe werkt dat? Haha
Dan kun je toch helemaal niet zitten? Dat vind ik te veel inbreuk op mijn vrijheid :')


Ik doe dat eigenlijk alleen als ik aan het werk ben (staand werk :P ). Voor zitten en rondwandelen (ivm diefstal) is het idd niet handig.

Een telefoon in de zak aan de zijkant van een spijkerbroek past bij mij al jaren niet meer..

Bij sommige pantalons overigens nog wel. Maar dan zit de telefoon meestal niet stevig.

Als je trouwens een grote voorgevel hebt past daar evt ook nog een telefoon :') of klein met een stevige sport-bh :D
euh dan heb ik een 4 kante borst... _O- heb niet zo veel dus telefoon past echt niet in mijn bh