Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Air schreef:Wanneer je dat halfjaar niet staat ingeschreven heb je sowieso geen recht op studiefinanciering(waaronder studentenreisproduct of OV-vergoeding valt). Je zal het dan dus moeten stopzetten. De maanden die je nog over hebt blijven dan staan tot je het weer aanzet. Let daarbij wel op dat je het alleen kan gebruiken zolang je diplomatermijn nog niet voorbij is.
Stond je dat eerdere tussenjaar wellicht wel ingeschreeven?

Air schreef:Klopt dan zet je de OV-vergoeding daarmee ook stop.
Wanneer je toendertijd netjes je studentenreisproduct hebt stopgezet en van je kaart hebt afgehaald dan zijn die maanden tussen de studies niet van je recht afgegaan. Bij stopzetten blijft het immers niet door lopen.
Heb je je toendertijd ingeschreven via studielink of regelde de school je inschrijving?
__Sannne schreef:Waarom bel je DUO niet gewoon even? Die hebben precies het juiste antwoord voor jou en jouw situatie. In tegenstelling tot Bokt waar soms de grootste onwaarheden worden verkondigd.
Snadrem schreef:DUO is een beetje een onneembaar fort als het gaat om fatsoenlijke bereikbaarheid. Mijn ervaring: ga er nooit vanuit dat er iets logischerwijs bekend, doorgegeven of automatisch zou moeten zijn aangepast bij DUO en geef altijd alles door! Anders zit je met je goede vertrouwen ineens met een enorme rekening omdat je per ongeluk iets kreeg waar je geen recht op had.
Toch maar even het fort bellen dus.
Blacky94 schreef:Maar kon je jezelf niet gewoon uitschrijven via Studielink dan? Dat heb ik iig moeten doen nadat ik afgestudeerd was...
Gianti schreef:Hou er rekening mee dat op moment dat je andere vormen van stufi ontvangt, dat je maanden van ov wel afgaan (ondanks dat je van je OV hebt afgehaald)
(Dat is in ieder geval door duo destijds tegen mij gezegd