Waar ontmoet je als jong persoon nieuwe mensen/vrienden ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

freedomshet

Waar ontmoet je als jong persoon nieuwe mensen/vrienden ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 18:23

Ja, waar ?

Ik heb zelf 2 vriendengroepen van school en daarnaast nog enkele losse vrienden. waarvan op 2 na ook gemaakt op school. Die andere 2 via men oude stal en online.
Ik merk alleen dat ik me in een van de vriendengroepen niet thuis voel, vind het leuke mensen om soms mee om te gaan maar hoef er niet heel close mee te worden.
De andere groep ligt wat ingewikkeld en met 1 (van de 4) kan ik niet omgaan zonder heel hard te willen huilen, om t ff heel simpel uit te leggen.

Ik merk dat ik hierdoor eigenlijk weinig met mensen om ga. ik praat veel met men moeder en coach/mentor van school maar weinig/bijna niet met mensen van mijn leeftijd. Terwijl ik dit wel gezellig vind, middag naar de stad of film of gewoon lekker wandelen ofzo vind ik ook echt leuk.

Ik vraag t dan wel eens aan andere vrienden en die zeggen eigenlijk altijd via drugs of internet.
Die opties vind ik eerlijk toch wat minder.
Zijn er ook nog andere manieren om mensen te ontmoeten ? op mijn leeftijd (16)en dan buiten school ?

https://milavpphotography.mypixieset.com/
Instagram @hannover.biko of @milavp.photographynew :)

Sure_lee

Re: Waar ontmoet je als jong persoon nieuwe mensen/vrienden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:27

Bokt! :D
Nu de coronamaatregelen zo goed als weg zijn kun je prima een boktmeeting organiseren.

Bedenk iets wat je leuk zou vinden om te doen en maak een topic aan.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:30

Ik had ook precies internet gezegd, het is makkelijk en snel! :)
Vrienden komen vaak spontaan, ik heb er maar twee ofzo :')
Vrienden van vrienden ben ik ook zo aan ze gekomen, en natuurlijk school.
Misschien organiseert school wat uitjes?

"Why should I be frightened of dying?
There's no reason for it, you've gotta go sometime"

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:47

Ik heb een tijdje geleden de website de Eetclub ontdekt. Daar wat oproepjes gelezen en later zelf eentje geplaatst.
Al vrij snel reacties en nu een groepje met zijn 6en waar we al een keer mee hebben afgesproken en nu wat data gepland hebben :)
Je kan selecteren op leeftijd en natuurlijk gewoon beschrijven wat je zoekt.
Ik ben afgelopen jaar verhuist wegens studie en merkte dat mijn studiegenoten vaak jonger waren, dus daarom op zoek gegaan naar meer mensen van mijn leeftijd en zodoende :D

https://www.eetclub.nl

Glenn | M1 + 2 |

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:08

Dan noem ik toch ook wel internet ja, ik heb best wat leuke meiden op bokt leren kennen op die leeftijd! :) Maar ook via bijvoorbeeld sporten of uiteindelijk viavia.
En ach je hoeft geen complete vriendengroep te hebben, je kunt daar gerust met wat losse mensen van die groep omgaan en met anderen alleen als dat eens zo uitkomt en jullie met de hele groep wat gaan doen, dat is toch ook goed genoeg? Niet iedereen van een vriendengroep kan een evengoede vriend worden.

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:21

Ik heb aan mijn eerste bijbaan van vroeger een heel groepje vriendinnen over gehouden. Ondertussen wonen we overal en nergens, de app groep is soms heel stil en soms heel druk. Maar we spreken ook zeker nog weleens af. En ook van banen nadien zijn er collega's blijven hangen. Dus ik zou zeggen: zoek een leuke bijbaan met gezellige collega's :D

Sportclub is ook een aanrader. Vrienden die zeggen 'via drugs' zou ik hard van wegrennen 8-)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:22

Ik heb ook wat mensen ontmoet toen het "eenzame mensen" topic op bokt liep een paar jaar geleden.
Ook wel eens thee gedronken met mensen waar het niet mee klikte maar dat is het risico :')

Sportvereniging is ook nog wel iets, maar moet zeggen dat bij de meeste sporten die ik leuk vind het nog wel heel toevallig moet gaan om leeftijdsgenoten te vinden waar het een beetje mee klikt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 22:31

Online idd. Ik ben zelf erg actief of Twitter en volg daar veel mensen die ook van voetbal houden. Via daar al een paar goede vrienden leren kennen. En via bokt heb ik ook een een mooie groep vriendinnen leren kennen. Een voor een toppers.

Ik zou zeggen vooral mensen online en in het echte leven op zoeken die dezelfde interesses delen. Dan heb je het snelst een klik

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:16

Ik schreeuwde altijd hard dat ik nooit met een groepsreis mee zou gaan. 2 jaar geleden toch gedaan en onwijs leuke contacten aan over gehouden.

Niet perfect is ook goed

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 23:21

Online inderdaad, via Bokt bijv. In mijn onderschrift staan spelletjes dagen maar er zijn enorm veel topics waar je zo kan aanschuiven.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:07

Ik heb eigenlijk via elke (bij)baan die ik ooit gehad heb, vrienden overgehouden, met sommige spreek ik wekelijks af, wandelen met de honden, en met sommige maandelijks of nog periodieker.
Via een sportclub is het mij nooit gelukt maar wellicht gaat dat ook als je in teamverband sport en daarna nog wat drinkt.

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:18

_Lois_ schreef:
Ik heb een tijdje geleden de website de Eetclub ontdekt. Daar wat oproepjes gelezen en later zelf eentje geplaatst.
Al vrij snel reacties en nu een groepje met zijn 6en waar we al een keer mee hebben afgesproken en nu wat data gepland hebben :)
Je kan selecteren op leeftijd en natuurlijk gewoon beschrijven wat je zoekt.
Ik ben afgelopen jaar verhuist wegens studie en merkte dat mijn studiegenoten vaak jonger waren, dus daarom op zoek gegaan naar meer mensen van mijn leeftijd en zodoende :D

https://www.eetclub.nl

Deze wilde ik inderdaad ook voorstellen.
Zo heb ik ook een nieuw clubje mensen gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:25

Ik zeg toch ook internet of social media. Er is bijvoorbeeld een grote Facebook groep voor hier in de regio en daar heb ik jaren geleden eens een oproepje op gezet dat ik een wandelmaatje zocht omdat het leuker is om samen te wandelen dan alleen. Inmiddels ben ik al bijna 5 jaar bevriend met degene die ik toen trof wat eerst dus ook mijn wandelmaatje was, we vonden elkaar via Facebook en bleken heel dichtbij elkaar te wonen (ze woont achter mij bovenin een portiek, ik onderin).
Dan heb je op Facebook vaak ook wel groepen als in Vrienden gezocht waar je een oproepje kan zetten eventueel.
Ik heb lang als hobby fotografie gedaan en fotoshoots aangeboden voor een prikkie en ook daar toen 2 vriendinnen aan over gehouden waarvan één inmiddels m'n buurvrouw is (bleek ook heel dichtbij te wonen toen ze een fotoshoot won), de ander inmiddels geen contact meer mee.
Dan heb je natuurlijk bokt. Meetings etc, zo heb ik ook jaren geleden best wat mensen ontmoet door een leuke meeting of spelletjes avond/middag en heb ik met andere dames van bokt een project opgezet om een kalender te maken, daar o.a Lau van hier ontmoet en die spreek ik de laatste tijd toevallig ook weer wat vaker dus dat is ook leuk! Verder aan bokt zelf niet echt specifiek vriendschappen over gehouden maar volgens mij zijn er genoeg die dat wel hebben.
En dan heb je nog de site van Vriendin. Van het tijdschrift vriendin, daar is ook een kopje vriendschap gezocht en staan veel oproepjes op van allerlei leeftijden die vriendschap zoeken. Daar kan je op reageren of je plaatst zelf een oproepje.

Ik kom ook niet op veel plekken om nieuwe mensen met gelijke interesses te vinden maar via internet/social media heb ik al best veel mensen mogen ontmoeten en nu heb ik nog steeds niet heel veel vriendinnen (hoeft ook niet) maar ik ben blij dat ik ze allemaal in mijn geval heb ontmoet via een oproepje op Facebook.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 09:37

Toen ik jouw leeftijd had, heb ik juist veel vriendschappen nog gevormd op school (ik ben rond die leeftijd van school veranderd, en daar heb ik heel veel goede vrienden aan over gehouden), maar ook sport en verenigingen. En ik heb nooit een teamsport gedaan, altijd individueel (paardrijden en vechtsport). Bij beide leuke vrienden gemaakt. Ik heb nu niet met allemaal nog contact, maar dat ligt ook een beetje aan verhuizen en er weinig energie in steken.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:12

Vroeger ... inderdaad. Ik ben 56 en we hadden geen internet. Sociale contacten, vriendschappen, dat kwam van school, de jongeren uit je buurt, de ponyclub. Met sommigen heb ik nog steeds contact.

Maar later heb ik veel mensen leren kennen via vrijwilligerswerk in een patiëntenvereniging (gemeenschappelijke interesse!), op reisforums en ook wel van Bokt. De forums zijn inmiddels grotendeels verdrongen door social media als Facebook en Twitter, maar ze zijn er zeker nog wel. Zie Bokt :-)

Vooral van het forum over Amerikareizen zijn vriendschappen ontstaan die al jaren staande blijven en die ook IRL heel gezellig zijn. Dus ja, toch internet.

Enne ... zelfs mijn man heb ik via een chat voor alleenstaande ouders (beide weduwe/weduwnaar) leren kennen, inmiddels 21 jaar geleden, toen dat nog niet zo gewoon was.

Webshop - digital art: MoTekent

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:14

Via een poppodium! Bandjes kijken, feestjes pakken en werken.

quera. Voor altijd en langer

Me. An empath.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:17

Ook een goede!

Mijn jongste zoon heeft al zeker 15 jaar een behoorlijk hechte vriendengroep die ooit ontstaan is op een forum met boerenrockliefhebbers. Inmiddels allemaal in een totaal andere levensfase, verspreid over het land, maar nog altijd dikke vrienden en regelmatig nog een festival meepakkend (met of zonder dreumessen).

Webshop - digital art: MoTekent

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 10:30

Wacht even, je vrienden zeiden via drugs? :')

Ik liep er ook tegenaan kan ik mij herinneren. En via de paardenwereld, heb je daar leeftijdsgenoten?

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:09

Ik heb nog nooit vrienden gevonden via drugs of internet :')
Overigens denk ik wel dat het via internet kan! Niet door 'vrienden gezocht' oproepjes (het moet immers maar net klikken met zo iemand), maar wel door bijvoorbeeld aan activiteiten deel te nemen die je via internet vindt en daar loop je dan wellicht tegen iemand aan waar het mee klikt.

Verder zou ik op jouw leeftijd aan sport of een andere club denken.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:13

Internet bestond in mijn tijd niet en drugs??? Zo'n vrienden wil ik niet.

Toen was het gewoon door de rijvereniging, (bij)baan, uitgaan.
Gewoon met je mond dus, niet door een swipe :D

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:23

Mijn vriendinnengroep komt van bokt vandaan! Ken ze al 10 jaar en we spreken waar het kan samen af :D .

Verder heb ik een vriendengroep vanuit klimmen, dus sport. We begonnen klein, maar we zijn een beetje uit de kluiten gewassen :')

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:31

Sportclubje?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 20:34

Bijbaan, sport, andere hobby, vrijwilligerswerk...

Instagram: roux.bink.en.ik

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie