Relaties... Te hoge verwachtingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Nala

Relaties... Te hoge verwachtingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 11:34

Hey bokkers,

Ik wil dit toch echt even van mij afschrijven en horen hoe (zo veel mogelijk) anderen hierover denken. Nu begrijp ik heel goed dat wij paardenvolk misschien een geval apart zijn, en ik vooral de vrouwelijke kijk hier zal horen, maar dat neem ik dan voor lief :')

Helaas is dit weekend mijn relatie uit gegaan. We zijn een half jaar samen geweest, leefden in de eerste maanden echt letterlijk bij elkaar (ene avond bij mij, andere avond bij hem). Ik kwam uit een relatie waarbij mij letterlijk gezegd werd: ik mis jou gewoon niet zo snel als jij mij, ik denk dat dat gevoel dat jij na een dag of twee hebt bij mij pas na een week of twee komt. Dat ik echt het gevoel heb je te missen en willen zien. Nou, dat was natuurlijk fantastisch om te horen...

De jongen waarmee ik nu een half jaar samen ben geweest heeft deze breakup op de voet meegekregen omdat ik hem als puur en alleen een internetkennis en luisterend oor zag. Toen we dus na een maand toch samen kwamen voelde ik me fantastisch, want hij was precies het tegenovergestelde: Hij vond het alleen maar super logisch om iedere dag bij elkaar te zijn, deed moeite om dingen te plannen, etc.

Tot een paar maanden geleden dan... Hij gaf aan meer tijd voor zichzelf nodig te hebben, en steeds meer, en steeds meer. Tot op het punt dat ik zei: Nou, goed, stel jij dan maar voor wanneer we elkaar zien, dan kan ik je tenminste niet te veel zijn. En dan valt het je toch wel heel rauw op je dak als er, ondanks duidelijke hints van mijn kant (goh, deze film zou ik willen zien. Goh, ik heb vanavond nog niks gepland. Goh, je bent al zo lang niet meer hier geweest dat de andere helft van mijn bed ondertussen opslag geworden is.), een hele week voorbij kan gaan zonder ook maar een sprankje "ik wil je weer zien".

Dit is dus al de zoveelste relatie die ik op dit punt heb afgekapt, omdat ik verwacht dat iemand die echt van me houdt me toch minstens wel een paar keer per week zou moeten willen zien, of in ieder geval meer zou moeten willen doen dan vriendschappelijk appen (even bellen, online filmpje kijken samen, zoiets). Ik vind het gewoon heel prettig om te weten waar ik aan toe ben, en al is mijn partner heel druk, zou ik het gewoon fijn vinden om aan het einde van een "samen periode" gewoon al te weten wanneer we elkaar weer zien, al is dat dan pas over een week of twee. En tussendoor een "was je maar hier" of "ik mis je" of "ik kan niet wachten om je weer te zien" te krijgen. Uiteraard wordt dit altijd minder, bij iedere relatie... Maar pas na jaren, als je bij elkaar woont en het "standaard" wordt... Niet al na een half jaar daten.

Mijn beste vriendin heeft sinds kort haar eerste relatie, waarbij de jongen zelfs zo ver gaat om te zeggen "joh, heb je dag x iets gepland? Nee? Nou, sta om 8 klaar, je bent na het avondeten pas weer thuis". Jongens, ik zou ter plekke uit elkaar spatten van blijdschap als iemand zoveel moeite voor mij zou doen...

Dus eigenlijk mijn vraag: Verwacht ik nou echt te veel? Of heb ik gewoon steeds de verkeerde jongens te pakken?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:39

Ik vind het wel een beetje veel wat jij wil, maar ook een beetje weinig wat je krijgt. Ik zit een beetje in het midden net mijn eigen behoefte.

Met als voetnoot dat ik al 18 jaar in dezelfde relatie zit en ik me ook niet meer goed herinner hoe het in het begin was.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:43

Ik denk dat je opnieuw een relatie had met iemand die niet op het zelfde level die behoefte voelde zoals jij dat doet en dan wordt het een beetje aan een dood paard trekken.

Je hebt denk ik niet perce te hoge verwachtingen, maar er zit nog wel persoonlijk verschil. De een kan na een maand al niet twee dagen zonder elkaar en de ander vind het wel relaxt om te latten bijvoorbeeld. Betekent absoluut niet dat de eerste relatie beter/succesvoller/gelukkiger is dan de twee. Ieder op z’n eigen manier

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:44

Allereerst :(:)

Maar heel eerlijk, als wij samen een relatie zouden hebben en je zou me iedere dag willen zien of op zijn minst meerdere keren per week dan vrees ik dat ik ook hard ga rennen na een tijdje. De meeste mensen hebben gewoon hun eigen tijd nodig met eigen afspraken, eigen bank met eigen afstandsbediening en een bedje soms alleen. Zeker in het begin van een relatie voor mijn gevoel.

Ondanks een relatie ben je beiden wel een individue met eigen wensen en noden. Als je echt elke dag bij elkaar zit kan dat gaan wringen. In het begin is dat misschien nog leuk maar op een gegeven moment heb je tijd alleen nodig. Als je namelijk ook met werk en zo zit dan hoidt je weinig ik tijd over als er altijd iemand naast je op de bank zit.

Ik snap dat je daar heel onzeker van kunt worden, en gaat denken ai iemand wil me niet meer zien, hij vindt me niet leuk meer. -O- maar je zou jezelf moeten gaan vertrouwen en de ander ook, dat elkaar niet zien niet meteen betekend dat je elkaar niet meer leuk vind. Of dat de ander meteen naar andere mensen gaat lopen gluren.

Nu kan het zijn dat ik van huis uit misschien altijd het voorbeeld heb gehad dat hoewel relatie door werk of andere redenen eigenlijk nooit continue bij elkaar zijn geweest. Mijn vader was veel op reis voor zijn werk. Mijn ex was veel op reis voor zijn werk. Waardoor ik soms dagen tot weken alleen was.

En nu door ploegendienst een continue wisselend rooster en beiden een flinke behoefte aan eigen tijd. Dus nu geen samenwonen en soms elkaar dagen tot week tot twee weken elkaar niet fysiek kunnen zien. Gewoon beiden in eigen huis met eigen ritme. En dat bevalt meer dan best en dat al jaren lang. :j Dan is het als je elkaar weer kunt zien alleen maar leuker en heb je wat te vertellen ook. :)
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-03-22 11:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Memories

Wat jammer dat je relatie is uitgegaan :(:)

Wat ik me gelijk afvraag is in hoeverre jouw gevoel van elkaar veelvuldig willen zien en continu samen dingen ondernemen door de andere partij als claimend gedrag word ervaren. En hoe snel je gaat qua elkaar steeds meer willen zien, wil je elkaar als het klikt dus vanaf date 1 elke week meerdere keren zien?

Ik weet ook niet hoe oud je bent, maar ik kan me voorstellen dat als je eenmaal de studietijd voorbij bent en al je potentiële partners werken dat zij ook graag hun eigen balans houden qua werk, hobby’s, vrienden, familie, drukkere en minder leuke periodes in het leven, etc. Elkaar gelijk meerdere avonden per week zien kan dan soms best veel gevraagd zijn. Wat niet gelijk betekent dat het fout of slecht is wat jij wil en ik denk dat je uiteindelijk ook echt wel een partner kan vinden die daar mee matcht.

Suzanne F.

Hmm moeilijk. Vooral ook omdat wij de ins and outs niet kennen natuurlijk. Aan de ene kant kan je zeggen: ja als je van elkaar houdt dan zie je elkaar graag en wil je elkaar wel meerdere keren per week zien. Maar veel mensen hebben ook behoefte aan hun eigen dingen en hun eigen invullingen. Ik kan zo ook niet inschatten of je misschien wat claimerig overkomt of dat je ze iets teveel op de huid zit. Dat zou ook een mogelijkheid zijn. Moeilijk dus te zeggen of er een eigen aandeel van jou inzit of dat je de verkeerde partners getroffen hebt. Misschien wel een beetje van beide. Jij hebt blijkbaar veel bevestiging en aandacht nodig en dan heb je een partner nodig die je dat kan geven.
Klinkt misschien heel stom en misschien vul ik ook wel dingen in nu die totaal niet kloppen, maar zou het misschien niet beter zijn om even alleen te blijven en te zorgen dat je eerst helemaal ‘heel’ bent, een volledige versie van jezelf en volledig in vrede met jezelf? Dat als je iemand ontmoet dit een mooie aanvulling op jouw leven kan zijn maar geen invulling?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:47

Zeker in het eerste jaar, waar je allebei nog helemaal hoteldebotel bent, vind ik het heel normaal om elkaar een paar keer per week te (willen) zien. Sterker nog, mijn partner en ik zijn nu 4 jaar samen en als een van ons een nachtje elders is (we wonen samen) dan bellen we 's avonds altijd even, vinden we allebei fijn. Als we allebei thuis zijn, zitten we vrijwel altijd bij elkaar, ook met thuiswerken de afgelopen twee jaar.

Tegelijkertijd is de zondagochtend echt zijn tijd en heb ik ook mijn eigen tijd bij de paarden. Ook dat is belangrijk :j

Dus, ik vind niet dat je te hoge verwachtingen hebt. Er lopen genoeg mensen rond die wél de behoefte hebben aan veel contact. Het kan wel (ook) liggen aan hoe je het brengt, dat is iets om zelf over na te denken en met een toekomstige partner over in gesprek te gaan.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 11:51

Oh begrijp me niet verkeerd, ik werk nu ook 40 uur per week, schrijf daarnaast mijn masterscriptie, en heb een eigen paard waar ik graag en veel tijd aan besteed. Ik denk dat het niet zo zeer het elkaar veel zien is dat ik mis, dat zou ik ook niet iedere dag volhouden, maar meer het stukje initiatief... Ik ben echt een regelbeestje en plan graag en veel dingen met vrienden en dus ook met mijn partner. Maar als daar dan een "oh, ja, okay, als jij wilt dan kun je langskomen hoor" vanaf komt, of een "ja, als jij wil knuffelen dan doe maar, het maakt me niet zoveel uit", ja sorry... Haha.

Zoals ik in de (aangepaste) beginpost al zei, zolang ik maar het gevoel heb dat iemand me wil zien en actief contact zoekt ipv passief, ben ik al blij. Maar iedere dag alleen maar "goedemorgen, hoe was het werk, ga je nog naar stal, welterusten" is voor mij dan wat weinig... En een week voorbij kunnen laten gaan zonder ook maar de behoefte om iets te plannen voelt ook raar.

Al mijn vrienden zijn ook heel passief in hun vriendschappen, als ik ze wil zien moet ik altijd degene zijn die het voorstelt, ze appen mij niet als ik hen niet eerst app... En dat houd je wel vol zolang de tijd die je dan wel samen doorbrengt (al is het maar door echt even een half uurtje actief chatten ipv met uren ertussen heen en weer schrijven) leuk is, maar het is toch iets dat ik mis. Daar begint mijn gevoel van "ik wil hen wel zien en doe moeite voor hen maar zij nooit voor mij" al. Dat wil ik dan juist wel in een partner. Dat stukje initiatief en moeite, ipv altijd maar passief "ja, als jij wil, is prima".
Laatst bijgewerkt door Nala op 14-03-22 11:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:51

Vervelend dat het uit is gegaan, sterkte!
Ik vind dat je prima bepaalde verwachtingen kan hebben, maar je dan wel een partner nodig hebt die dezelfde heeft. M'n man en ik zijn bijvoorbeeld plakband. Waar hij gaat, ga ik ook en andersom. Dat vinden veel mensen enorm benauwend als dat bij hun relatie zo zou zijn, maar bij ons werkt het. Dus ik hoop dat je in de toekomst iemand kan vinden waarmee je op 1 lijn zit op dat gebied. Dus als jij behoefte hebt aan elkaar een paar keer per week zien, dat diegene dat ook voelt.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:54

Ik ga jouw topic even volgen. Ik zit momenteel nog in een relatie, maar ik zou niet durven zeggen voor hoe lang nog als er geen veranderingen gaan plaatsvinden.
Mijn vriend heeft toch wel een serieuze gameverslaving en ook al heb ik dit al eerder aangegeven, hij vervalt weer in hetzelfde patroon en het is ook gewoon nog erger geworden dan daarvoor. Ik heb momenteel heel erg het gevoel dat ik niet op plek 1 sta, maar dat zijn games dat zijn. Vanuit hem komt er dan ook totaal geen initiatief om wat leuks samen te doen, hij is de hele dag aan het gamen en kan hij niet zelf gamen, dan kijkt hij naar gamen in de vorm van streams kijken.
Als ik er geen stokje voor steek zien we elkaar niet, als we elkaar wel zien is hij met zijn eigen ding bezig en ben ik mezelf maar aan het vermaken totdat het weekend over is en ik weer naar huis kan. Vrijwel de enige gespreksstof die er is is game gerelateerd. Wel een iets andere situatie dan bij jou, maar ik voel je in het stukje van, verwacht ik nou teveel?

Mijn idee is nee, je verwacht niet teveel, maar misschien is het voor deze man wel teveel. Een relatie is iets wat vanuit 2 kanten moet komen, je moet er allebei even hard voor werken om het te kunnen laten werken. Verschuift die balans daarin dan wordt de relatie ongezond en kunnen er ergernissen ontstaan die uiteindelijk de relatie omver kan laten vallen. Je hebt 2 mensen nodig die even veel willen en kunnen geven, maar ook evenveel kunnen nemen. Kan 1 iemand niet aan de behoefte van de ander voldoen verschuift die balans ook al.

Daarom ga ik komend weekend, wanneer vriend en ik elkaar weer zien (als alles met corona goed gaat) het gesprek met hem aan face to face. Mocht corona roet in het eten gooien dan moet het maar via videocall, maar dan kan ik niet goed peilen hoe het op hem over komt. Maar het moet en zal eruit en dit gesprek zal ook deels gaan bepalen of hij en ik nog in deze relatie gaan blijven of dat we moeten stoppen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:54

Ik denk dat het gewoon verschillend is per persoon zoals ook al genoemd word. De een heeft wat meer tijd nodig voor zichzelf/werk/studie/hobby's/vrienden dan de ander. Dat wil niet zeggen dat hij/zij minder om je geeft. Iedereen heeft zo zijn eigen 'liefdesstijl'. Bij jou is dat misschien tijd en aandacht, bij de ander kant dat bijvoorbeeld meer van praktische aard zijn. Iets voor een ander doen bijvoorbeeld. Ik denk dus niet dat je verwachtingen per se te hoog zijn, maar het zal niet bij iedereen passen.

Sterkte!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 12:01

Wat rot Taartjee! Een eigen hobby hebben is natuurlijk helemaal prima, en heel eerlijk, mijn paard staat bij mij ook absoluut op 1, niet mijn partner. Maar ik heb het gevoel dat ik zoveel "mental capacity" heb, dat ik het allemaal wel prima geregeld krijg. Mijn ex zei altijd "ga toch wat met je vrienden doen, zet mij niet op plek 1", maar ik wachtte altijd zo vol verwachting of hij niet tóch zou appen om iets te doen, dat ik uiteindelijk iedere avond alleen zat. Ik wilde namelijk ook koste wat kost vermijden dat hij het uiteindelijk wél zou vragen en ik hem dan een nee moest verkopen. Vanuit paarden-oogpunt: Ik wilde positief gedrag belonen :+

Hij kon nooit uiten hoe hij zich voelde, het was altijd maar vriendschappelijk appen. En als ik hem dan vroeg "goh, hoe toon je dan wél dat iemand meer is dan alleen een kennis of vriend?" "Ja, dat merk je toch als ik bij je ben" "ja maar je bent er nooit" :')

Het was op een gegeven moment zelfs de duivelscirkel van (hij) "konden we maar terug naar het begin" "Toen zagen we elkaar iedere dag en moesten we niet plannen, wil je dat dan weer doen?" "Nee, dat kan en wil ik ook niet, ik heb tijd voor mezelf nodig"

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:04

Eén ding wil ik je meegeven, hints begrijpen de meeste mannen niet.

Als jij zegt dat je ‘die film wil ik zien’ of ‘ik heb niets gepland’ dan denken de meeste mannen: Ok. Die zien het vaak als mededeling. Net als dat je zegt ‘de vuilnisbak zit vol’, waarbij jij misschien hint op dat hij hem zou kunnen legen. Wat beter werkt is ‘de vuilnisbak zit vol, zou jij hem kunnen legen?’. Net als ‘Ik heb dit weekend niets gepland, zullen we samen afspreken?’. Hints geven is bijna altijd een garantie op teleurgesteld worden, omdat het brein bij veel mannen niet zo werkt.

Op zich vraag jij niet teveel, het is maar net hoe je het terug krijgt. Bij sommigen zal er nooit iets spontaans in zitten, maar heb je bijvoorbeeld als het tegen zit heel veel steun aan. Alleen je moet inderdaad wel beide de neiging hebben om voor elkaar door het vuur te gaan. Als jij het contact los laat en je hoort lange tijd niets meer, dan lijkt het niet echt heel goed te zitten.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:05

Allereerst: dikke knuffel :knuffel: Het is altijd naar als een relatie voorbij is.

Ik denk dat deze jongen niet genoeg bij je paste op het gebied van de verwachtingen die je hebt. Dat jij graag veel samen wilt zijn, dingen plant en graag hoort dat hij jou ook mist, is naar mijn mening helemaal niet gek. Het is alleen wel belangrijk dat de ander dezelfde behoeftes en verwachtingen heeft. Ik ben ervan overtuigd dat er genoeg mannen zijn die er net zo in staan als jij, alleen was deze jongen denk ik helaas niet de persoon die genoeg bij jou past.

*pum*

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 12:09

Sakura789 schreef:
Eén ding wil ik je meegeven, hints begrijpen de meeste mannen niet.

Als jij zegt dat je ‘die film wil ik zien’ of ‘ik heb niets gepland’ dan denken de meeste mannen: Ok. Die zien het vaak als mededeling. Net als dat je zegt ‘de vuilnisbak zit vol’, waarbij jij misschien hint op dat hij hem zou kunnen legen. Wat beter werkt is ‘de vuilnisbak zit vol, zou jij hem kunnen legen?’. Net als ‘Ik heb dit weekend niets gepland, zullen we samen afspreken?’. Hints geven is bijna altijd een garantie op teleurgesteld worden, omdat het brein bij veel mannen niet zo werkt.

Op zich vraag jij niet teveel, het is maar net hoe je het terug krijgt. Bij sommigen zal er nooit iets spontaans in zitten, maar heb je bijvoorbeeld als het tegen zit heel veel steun aan. Alleen je moet inderdaad wel beide de neiging hebben om voor elkaar door het vuur te gaan. Als jij het contact los laat en je hoort lange tijd niets meer, dan lijkt het niet echt heel goed te zitten.

Hier heb je uiteraard gelijk in, ik heb met jongens gedate die een vorm van autisme hadden. Daarbij kon ik er ook veel beter tegen. Maar ik vroeg hem, uit frustratie, welke hints ik hem deze week gegeven had, en hij kon ze allemaal haarfijn opnoemen. Ook heeft hij geen auto, weigert er een te kopen terwijl hij wel steeds zegt er een te willen/gaan kopen, maar maakt dan niet gebruik ervan dat zijn moeder praktisch een paar straten verderop moet zijn om mij te komen zien... "Oh, ja, niet aan gedacht", ja sorry hoor... En de "verbeterde hints" die jij voorstelt zijn leuk, maar voelden voor mij als "het hem te gemakkelijk maken".

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:13

Lastig... Ik heb nu mijn eerste (en hopelijk laatste) relatie.
Wij hebben elkaar erg los gelaten en geen verwachtingen richting elkaar gehad wua hoeveel elkaar zien. Beiden druk eigen leven. De wil om elkaar te zien was er vanaf beide kanten absoluut en we deden echt de moeite elkaar 1x per week te zien. Soms voor 2 uurtjes maar toch gezien.
Langzamerhand ben ik steeds meer bij mijn vriend gebleven tot ik na 7 maanden meer bij hem was dan thuis. Toen besloten te gaan samenwonen. Inmiddels bijna 3 jaar verder sinds we elkaar kennen. We zien elkaar uiteraard dagelijks maar laten elkaar nog steeds veel 'vrij' om eigen dingen te doen. Beiden daar echt behoefte aan. Daarnaast de afgelopen 2 dagen bijna alles samen gedaan wat wij beiden ook heerlijk vinden.

Wat jij graag wil zou mij persoonlijk erg benauwend overkomen denk ik. Echter rondom hoor ik juist dat wat mijn vriend en ik altijd al doen heel afwijkend is haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:17

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 12:19

Jusi schreef:
Nala schreef:
maar ik wachtte altijd zo vol verwachting of hij niet tóch zou appen om iets te doen, dat ik uiteindelijk iedere avond alleen zat. Ik wilde namelijk ook koste wat kost vermijden dat hij het uiteindelijk wél zou vragen en ik hem dan een nee moest verkopen. Vanuit paarden-oogpunt: Ik wilde positief gedrag belonen :+

Ik pik dit stukje er even uit. Op deze manier kan een partner je toch eigenlijk alleen maar keer op keer teleurstellen zonder dat hij er enig idee van heeft…
Ben je ook heel concreet geweest? Om gewoon eens aan te geven dat je het heel leuk vindt als je partner bijvoorbeeld eens per maand initiatief neemt voor een activiteit?

Oh ja, zoals ik al zei heeft hij vanaf het begin meegekregen dat initiatief voor mij het allerbelangrijkste is in de relatie. Ik heb hem de afgelopen maanden meermaals gevraagd mij ook eens uit te nodigen ipv dat ik altijd maar moest zeggen "zal ik/wil je vanavond komen". Dit ging dan 1 of 2 keer goed, door bijvoorbeeld te vragen om naar de film te gaan een keer per maand, maar dat was het dan ook.

In het begin nodigde hij me uit om bij hem thuis pizza's te komen maken, of een film te kijken, of een spel te spelen, of of of... En ja, daarna heb ik, toen het van zijn kant minder werd, door mijn plannende karakter eigenlijk het plannen overgenomen. Hij noemde het zelf ook 90% van mijn kant en 10% van hem, en dat vond hij wel makkelijk en prima. Hij is ook met zijn vriendengroep zo, daar is altijd 1 persoon die alles vraagt en de rest die er maar passief mee instemt.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:24

Ik denk niet zo zeer dat je te hoge verwachtingen hebt. Hooguit dat je iets te snel wilt

Maar iemand die naar een half jaar al meer ruimte wilt, is denk gewoon niet toe aan een relatie, in begin wil je meestal wel vaak bij elkaar zijn. En ind wat contact is normaal.

je hebt hooguit misschien iets te veel verwachtingen voor jezelf neergeled zodat als er even niet geageerd wordt je zelf teleurgesteld bent

zelf heb ik 8 jaar een relatie en ik vind het heerlijk om alleen te zijn. Laatst was mijn vent 3 dagen weg met de motor ik vond bijna jammer dat hij terug kwam haha, ondanks dat ik hem wel mis hoor. Langer dan een week ga ik hem echt wel missen. En hij mij ook.

Ik denk gewoon dat deze vent niet geschikt is voor jouw, en misschien dat je eerst even lekker op jezelf moet zijn voordat je weer in een relatie stort.

Ik hoef van mijn vent ook niet te verwachten dat hij mij spontaan ergens na toe brengt.. (zou ik ook niet willen want als hij ineens zegt ja we gaan vandaag daar en daar naar toe, dan klopt mijn planning niet en dan mijn paarden enz en raak in de stress) als hij zou zeggen ja je moet bijv over 2 weken zaterdag vrij houden, dan heb ik geen problemen mee haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:25

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:26

I think he's just not that into you :(:)

Als een man je wil zien dan zorgt hij er echt wel voor dat jullie elkaar zien. Dit klinkt meer als dat hij er zat van is maar het niet durft te zeggen en jou dan maar verwaarloosd zodat jij het doet.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:27

Tja, ik denk dat je zeker meer van elkaar mag verwachten binnen een opbouwende relatie. Het is dan juist fijn om elkaar wat vaker te zien om elkaar te leren kennen. Ik heb sterk het idee dat beiden mannen niet echt bij je passen, zoals ik het lees hoe jij wel overkomt. Als je echt gek bent op iemand, dan zie je elkaar graag en regelmatig en heb je niet continu de onzekerheid dat je nog niks hebt vernomen van de ander. Heel cliché: het gaat dan allemaal wat meer "vanzelf".

Ik zou goed je verwachtingen uiten en kijken hoe hij daar mee om wil gaan. Je komt wel wat benauwend over, want je verlangt best veel van je vriend, maar dat is uiteraard je goed recht. Het is alleen de vraag of je vriend gewaagd is aan jouw "eisen".

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-22 12:29

Ja op dezelfde dag is inderdaad wat lastig, maar gewoon ook (korte termijn) toekomstgericht inderdaad.

Dat was inderdaad ook mijn gevoel topsylover. Ik heb de afgelopen week alleen maar iedere dag gehuild van frustratie, en op het einde gedacht "grow a pair en maak het dan gewoon uit".

Jusi, inderdaad, in de week dat ik weer letterlijk zei "ik wil dat je initiatief neemt" gingen we dan een keer ergens heen. De weken daarop was het gewoon weer hetzelfde liedje, en ik wil ook niet steeds blijven smeken. Als hij alleen iets plant omdat ik hem vraag iets te plannen ligt het initiatief nog steeds bij mij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:31

Misschien moet je zelf ook gewoon duidelijker zijn en niet denken dat je het hem dan 'te makkelijk' maakt. Dat vind ik eerlijk gezegd ook een beetje raar. Want je hebt alleen jezelf ermee, dus hoezo makkelijk maken? Dat initiatief vind jij belangrijk, maar waarom zou een partner daarin moeten veranderen en jij niet door duidelijker te zijn en gewoon te zeggen wat je wilt?

En soms pas je gewoon niet bij elkaar, omdat het te ver uit elkaar ligt. Dat is niet de fout van de partner, maar gewoon karakters die niet passen zonder van beide kanten aanpassen.

In het vervolg niet te afwachtend zijn. Je mag best aangeven wat jij wilt en verwacht en de ander ook. Maar laat er geen weken overheen gaan als iets niet lekker loopt naar jouw gevoel. Bespreek het en geef daarbij ook aan wat jij wilt. Dus bijvoorbeeld; ik wil in ieder geval elkaar 1 keer per week zien op die dag. Maar wees wel eerlijk en verwacht niet dat de ander compleet gaat veranderen

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 21 PR 227,5
[PP] [EJL-ITP] Een jaar wat zo goed begon, maar helaas...
[PW] [Volg] Van hoefzweer naar breuk?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:32

Dan uit maken, want dan past deze man niet bij jouw, en ga je 'opzoek' naar iemand die daar wel houdt. Er zijn echt wel mannen die het wel leuk vinden om initatief te nemen. Als vind ik elke week wel een hoge verwachting haha. Elke week wat verzinnen om ergens naar toe te gaan is best lastig haha