Wonen in Tilburg eo.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wonen in Tilburg eo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:21

Oofh.

Het begon een paar weken geleden met dit topic: [HTT] Leuke woonplaatsen met bos .

Toen kwam de aankoopmakelaar. Toch omgeving Breda wat het meest voor de hand lag. En twee weken later hadden we "ineens" een huis gekocht. In Tilburg nog wel. Op fietsafstand van de uni, dus dat is toch wel erg lekker en biedt misschien enige aanknooppunten voor een sociaal leven als randstedeling :+ .

Eigenlijk hadden we Tilburg afgeschreven, want lelijk :o . Maar de Reeshof en de Blaak vonden we beide wél erg leuk en groen. De stad zelf is ook wel een beetje bij ons gaan groeien (nog steeds geen plaatje. Maar hey. Leuke bossen, grote stad, fijne huizenprijzen en veel uitvalswegen naar nog mooiere bossen en steden.) . En toen was er een spark bij een huis. En de bieding was ook nog raak. Een huis in de Blaak *\o/* .

We zijn helemaal in de wolken als starters. Zijn er vorige week weekje op vakantie geweest in Tilburg. Maar bij mijn zoektocht naar online Tilburgse Communities om wat meer over de stad te weten te komen kom ik niet erg ver :+ Ik ben zo benieuwd hoe anderen wonen in Tilburg ervaren. Ik weet dat het een stad is met voor- en tegenstanders. Maar juist daarom, heel benieuwd, haha.
Wat kunnen de Tilburgers op bokt mij vertellen over wonen in deze stad :D ?

Snadrem

Re: Wonen in Tilburg eo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:43

Ik woon sinds 2004 in Tilburg e.o. Ik weet nog de eerste keer dat ik er kwam met een bezoek aan de universiteit en dat ik in lachen uitbarstte van de lelijkheid :') Maar ze hebben veel platgegooid en herbouwd sindsdien en het is echt wel enorm opgeknapt. Ik vind het een ontzettend leuke stad om te wonen en te werken! Natuurlijk zijn er stukjes waar je niet dood gevonden wil worden, maar die zijn overal wel. Ik ben hier ooit als student begonnen en heb her en der gewoond en gewerkt, dus met veel wijken wel ervaring.

In het centrum is altijd genoeg te doen: winkels die 7 dagen in de week open zijn, veel leuke restaurantjes en koffietentjes en een hele actieve gemeente als het gaat om het faciliteren van evenementen. Denk maar aan de coronakermis :') Vanuit de Blaak ben je met de fiets zo in het centrum, fiets stallen kan gratis in de bewaakte fietsenstalling onder het Heuvelplein midden in het centrum.

Ik ben Tilburg echt enorm gaan waarderen en woon nu al 18 jaar heel fijn in deze omgeving! Mocht je meer informatie willen dan staat mijn pb box voor je open!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 17:56

Ik heb in de jaren tachtig in de Blaak gewoond, en als je toch in Tilburg moet wonen, doe dan maar daar. Het waterwingebied is mooi wandelen en fietsen, je zit ook zo in Riel.

Tilburg zelf is sinds de jaren tachtig er toch een stuk op vooruit gegaan. Je hebt een goed poppodium, fatsoenlijk openbaar vervoer ook de stad uit :)) maar er zijn intussen ook genoeg restaurantjes om gewoon een gezellige avond uit te kunnen. Beste kermis van het land. Je gaat het vast leuk vinden.

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:24

Gefeliciteerd met de aankoop, TS! Leuk dat het Tilburg is geworden.

Haha ja zo typisch, Tilburg wint geen schoonheidsprijs, maar heeft toch iets charmants waardoor het m’n voorkeur heeft boven bijv Den Bosch. Gek hoe dat werkt.

Je hebt op Facebook de groep ‘heel Tilburg in een groep’. Veel rotzooi, maar je bent wel meteen van alles op de hoogte ;)

Linda2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:30

Wat leuk! Ik ben een geboren Tilburger en werk er nu nog steeds, midden in het centrum, de meeste van mijn collega's wonen ook in of rondom het centrum. Dwaalgebied is erg leuk, Spoorzone ook. Veel leuke en goede restaurantjes, eigenlijk voor elk wel wat wils. Een leuke stad met een rauw randje.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 18:38

Ik volg even mee, ik ga volgend jaar in Tilburg studeren (blijf wel in Eindhoven wonen) maar ken de stad zelf niet zo heel goed :'). Zal wel even wennen worden aangezien ik Brussel nu gewend ben hahah

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:06

En ook heel leuk, je zit vlakbij de Efteling! Abonnement is erggg geliefd hier in mijn gezin, we gaan vaak. Zelf woon ik sinds 2009 in Waalwijk, dus zo'n 10 km boven Tilburg, en ben erg blij als ex-randstedeling om in Brabant te wonen.

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 09:16

Het onpopulaire van wonen in Tilburg: Heb altijd je papieren op zak (vooral als je met je auto weggaat) veel controles, ed. Houd rekening met flitspalen. Draag licht op je fiets. Dit scheelt je enorm in kosten.

Verder was het ok om te wonen. Uitgaan ligt aan je smaak maar terrasjes daar zijn prima. Voor mij was vooral de stad uitgaan prettig. Inderdaad dicht bij bossen (Loons en Drunense duinen op fietsafstand) en een Efteling abbo was leuk voor een jaartje (even 2 uurtjes door park wandelen op zondag). Als je nog stalling voor je paard zoekt heb ik wel een aanrader. Je mag pb’en als je nog andere vragen hebt.