It's all over... Graf van ma ontruimd (+ de rest van het vak!)

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

It's all over... Graf van ma ontruimd (+ de rest van het vak!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:09

Kom ik bij de begraafplaats zoals altijd, was er al een tijdje niet meer geweest. Loop ik naar het vak waar ze ligt... zie ik ineens DIT.............


Afbeelding


Ik ging ineens buiten mijzelf. Ik had GEEN bericht gehad, GEEN telefoontje, GEEN mail... dat DIT zou gebeuren. Vorige keer lag alles nog normaal (paar weken geleden) en nu...... man, ik kan wel janken. Pure schande gemeente Rotterdam. Dikke foei naar jullie kant op. Had nog wel een mailadres achter gelaten (ja we zullen mailen wanneer alles weg is), nooit van gekomen. Sinds 2003 lag ma hier, boek is nu gesloten. Forever.

Sidenote: toen ik als troost naar de paardjes even ging om even alles te verwerken, kwam Luuk op me af, meneer had al gelijk door wat er was, lief aan me snuffelen en snuiven (mét uitgestrekte nek naar me, awww wat lief!). Hij stond mij te troosten want van binnen jankte/jank ik.
Laatst bijgewerkt door Ladybird op 13-03-22 23:36, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam weggehaald

pien_2010

Berichten: 44678
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: It's all over... Graf van ma ontruimd (+ de rest van het vak!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:12

O jeetje man, wat verdrietig om op deze manier geconfronteerd te worden hiermee. Dit vind ik echt heel verdrietig voor je. Sterkte!

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:14

Wat verdrietig.. Heel veel sterkte :(:)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: It's all over... Graf van ma ontruimd (+ de rest van het vak!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:17

He wat verdrietig.

Hier in België hangen ze een kaartje aan het graf met de mogelijkheden erop vermeld als je het graf wil behouden en of eventueel verhuizen naar een andere begraafplaats.

Ik snap je verdriet.

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:18

Art_Ificious schreef:
He wat verdrietig.

Hier in België hangen ze een kaartje aan het graf met de mogelijkheden erop vermeld als je het graf wil behouden en of eventueel verhuizen naar een andere begraafplaats.

Ik snap je verdriet.

Niet hier, anders had ik het allang gezien :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:18

Wat verdrietig...

Ik weet dat dit in Rotterdam aan de orde is, maar je mag er toch van uit gaan dat je op de hoogte gebracht wordt over zoiets...
Heel slecht dit

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:19

Ja ik vind dat dus echt verschrikkelijk dat je het op die manier moet ontdekken, geen berichtje of waarschuwing. Echt erg.

Lijsken
Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:19

Jemig wat naar! Men is verplicht een contactpersoon te informeren voor een graf geruimd wordt (minstens een jaar van te voren), zodat iemand de grafrechten kan verlengen. Is er misschien iemand anders de officiële contactpersoon, die het niet met jou besproken heeft? Zo niet dan hebben ze echt een grote fout gemaakt.

Veel sterkte in elk geval, ik me goed voorstellen dat je heel erg geschrokken en verdrietig bent.

edit: als je het prettig zou vinden kan je navragen waar de mensen die hier lagen herbegraven zijn. Dan zou je daar nog eens kunnen gaan kijken.
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 12-03-22 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 15206
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:21

Oef wat moet dit ontzettend zwaar voor je zijn, dit is erg!

soesita

Berichten: 5195
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:21

He, wat een naar bericht! Ik snap heel goed dat je daar van ondersteboven bent. :knuffel: Dat is inderdaad méér dan niet netjes van de gemeente. -O-

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:23

Lijsken schreef:
Jemig wat naar! Men is verplicht een contactpersoon te informeren voor een graf geruimd wordt (minstens een jaar van te voren), zodat iemand de grafrechten kan verlengen. Is er misschien iemand anders de officiële contactpersoon, die het niet met jou besproken heeft? Zo niet dan hebben ze echt een grote fout gemaakt.

Veel sterkte in elk geval, ik me goed voorstellen dat je heel erg geschrokken en verdrietig bent.

edit: als je het prettig zou vinden kan je navragen waar de mensen die hier lagen herbegraven zijn. Dan zou je daar nog eens kunnen gaan kijken.

Mijn mams zou niet herbegraven worden.

c_alsemgeest

Berichten: 21060
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:23

Maar heb je wel de grafrechten en kosten betaald?
Ze ontruimen namelijk alleen naar een x aantal jaar en wanneer er niet meer betaald wordt. Staat ook in het contract met de beheerder die je aan het begin af sluit?
De meeste begraafplaatsen melden het extra, anderen gaan over tot ontruimen, wanneer het al in het contract opgenomen staat, na een jaar geen betalingen.
Ben je niet een keer verhuisd, dat het naar een ander adres is gegaan?
Maar hoe dan ook, het is vreselijk naar als je het niet verwacht en je komt opeens op een lege plek. Dat bagatelliseer ik niet hoor, begrijp dat zeker wel.


Als dat niet zo is, qua betalen, is dat echt een hele nare en grove fout van de begraafplaats.

StalNollie

Berichten: 9315
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:24

Even heel l*llg en hard was jij aanspreek punt en 'recht' hebbende van het graf? Want anders hoe hard ook zijn ze niet verplicht je op de hoogte te stellen.

Alleen degene die aanspreek punt is, en die kan jou dan weer op de hoogte brengen.

Edit : zie dat iemand me voor is

Lijsken
Berichten: 1077
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:25

CoonArt schreef:
Lijsken schreef:
Jemig wat naar! Men is verplicht een contactpersoon te informeren voor een graf geruimd wordt (minstens een jaar van te voren), zodat iemand de grafrechten kan verlengen. Is er misschien iemand anders de officiële contactpersoon, die het niet met jou besproken heeft? Zo niet dan hebben ze echt een grote fout gemaakt.

Veel sterkte in elk geval, ik me goed voorstellen dat je heel erg geschrokken en verdrietig bent.

edit: als je het prettig zou vinden kan je navragen waar de mensen die hier lagen herbegraven zijn. Dan zou je daar nog eens kunnen gaan kijken.

Mijn mams zou niet herbegraven worden.


Dat is wel de standaard procedure, dat de mensen van wie de graven geruimd zijn gezamenlijk ergens herbegraven worden.

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:27

StalNollie schreef:
Even heel l*llg en hard was jij aanspreek punt en 'recht' hebbende van het graf? Want anders hoe hard ook zijn ze niet verplicht je op de hoogte te stellen.

Alleen degene die aanspreek punt is, en die kan jou dan weer op de hoogte brengen.

Edit : zie dat iemand me voor is

Mijn 2 zussen, mijn broer, ik, en mijn pa waren dat zover ik weet. Mijn 2 zussen kwamen niet meer op Hofwijk, mijn broer ook niet, mijn pa soms (RIP) maar ik kwam er vaak.

We hadden al eerder daar aangegeven dat ze niet herbegraven zou worden.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:28

Heel veel sterkte. Dikke, dikke knuffel :(:)

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: It's all over... Graf van ma ontruimd (+ de rest van het vak!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:28

En dat paarden kunnen troosten is mij nu ook bekend sinds vandaag! <3

Bootsiebob

Berichten: 5662
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:28

Vreselijk naar om op deze manier hier achter te moeten komen. Echt heel verdrietig.

Lief dat de paarden je verdriet aanvoelden. Ik hoop dat je wat troost vindt en dat er iemand op het matje geroepen kan worden voor deze manier van zaken. En dat ze ergens herbegraven is, waar je heen kunt

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:29

Riel schreef:
Heel veel sterkte. Dikke, dikke knuffel :(:)

<3 ah dank je!

StalNollie

Berichten: 9315
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: It's all over... Graf van ma ontruimd (+ de rest van het vak!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:30

Coonart is er vaak maar 1 aanspreekpunt. Vaak degene die de begrafenis betaald heeft draagt ook het verdere contact. Dus zou eens bij degene nagaan of zei iets hebben vernomen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37855
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:31

:(:) ;( wat een afschuwelijke ontdekking is dit. Bah. Gewoon weg, ga je nog wel contact laten opnemen zodat je weet waar nu alles gebleven is? Al heb je maar een stukje steen als herinnering. -O-

turtlelito

Berichten: 1705
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:32

CoonArt, wat verdrietig voor je. Ik snap dat het heel erg schrikken is als je dit zo onverwacht ziet.

Voor wat betreft de procedure: zo te zien is het hele vak leeg. Dit kan alleen als het een plek voor zogenaamde 'algemene graven' is. (In Rotterdam heb je verschil tussen algemene en particuliere graven). Algemene graven hebben een standaard grafrechttermijn (15 jaar) en die kan niet verlengd worden. De rechthebbende van het graf zal echter normaal zeker worden geïnformeerd over het tijdstip van de verplaatsing (zoals hierboven aangegeven gaan de resten van de mensen die er lagen gezamenlijk naar een plek waar ze worden herbegraven). Dus hoe triest ook, er is waarschijnlijk echt sprake van miscommunicatie. Deze zaken worden normaal echt heel zorgvuldig aangepakt, het laatste dat men wil is de nabestaanden meer belasten of verdriet doen dan nodig.

Fijn dat je de paarden je troost konden bieden, daar zijn ze gelukkig super goed in. En nogmaals sterkte.
Laatst bijgewerkt door turtlelito op 12-03-22 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ievie

Berichten: 2315
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 15:34

Ach wat verdrietig!
Fijn dat de paarden je kwamen troosten.

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: It's all over... Graf van ma ontruimd (+ de rest van het vak!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:42

effe zus gebeld, alleen mijn zussen waren aanspreekpunt, die hadden ook een brief ontvangen.

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 15:43

ievie schreef:
Ach wat verdrietig!
Fijn dat de paarden je kwamen troosten.

Ah ja, Luuk met uitgestrekte nek mij lief met de neus snuffelen! Wat een TinkerTopper! <3