Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:40

Spenk schreef:
Suzanne F. schreef:
De MQI sport versie schijnt een bereik van 90 km te hebben. Of hij het haalt weet ik (nog) niet.

Ik was vandaag in een winkel te kijken en die gaven aan 80 ongeveer bij 25 km en 60 bij 45.


Ja, ligt aan je gewicht en de versie. Dit staat er online:

25km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 75km
25km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 85km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 85km
25km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 95km

45km uitvoering | Belasting 90 kg 0 graden 55km
45km uitvoering | Belasting 90 kg 25 graden 65km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 0 graden 65km
45km uitvoering | Belasting 70 kg 25 graden 75km

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 20:55

Klopt inderdaad! Verwachting is ook dat ik verder er op kom dan mijn man :)) die is 95 kilo ofzo en ik 60.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 21:57

Sure_lee schreef:
Omdat er niet heel veel winkels zijn die veel verschillende merken en modellen hebben waar je gewoon binnen kunt lopen en alles kunt proefrijden. Dus daarom adviseer ik dat.

Zoiezo ga ik dichterbij huis er 1 kopen, als ik met pech sta wil ik niet wachten totdat de dealer uit amsterdam komt om mij te helpen

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:09

Ik heb sinds 2 jaar een NIU N1 S en hij gaat bijna de 10000 km halen. Actieradius in sportstand is 60 km. Heb hem op laten voeren qua snelheid maar merk dat dit na 2 jaar wel iets terug zakt. Heb onderweg wel vaak vloekende wandelaars en fietsers die zich rot schrikken als ik voorbij gereden kom, omdat ze mij niet aan horen komen. Zelf hou ik daar wel rekening mee :-)

Oja en je kunt er prima een kerstboom mee vervoeren ;-)

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:24

Ik zit er ook super erg over te twijfelen. Vandaag in egmond een e chopper gehuurd en dat was erg leuk, wel wemnen zo elektrisch en stil.
Ik twijfel alleen of ik hem echt ga gebruiken en de auto laat staan. Ik heb ook bij la souris gekeken. Heel veel pos reacties maar ook behoorlijk wat negatieve ja

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 22:41

Kitty_ schreef:
Ik heb sinds 2 jaar een NIU N1 S en hij gaat bijna de 10000 km halen. Actieradius in sportstand is 60 km. Heb hem op laten voeren qua snelheid maar merk dat dit na 2 jaar wel iets terug zakt. Heb onderweg wel vaak vloekende wandelaars en fietsers die zich rot schrikken als ik voorbij gereden kom, omdat ze mij niet aan horen komen. Zelf hou ik daar wel rekening mee :-)

Oja en je kunt er prima een kerstboom mee vervoeren ;-)

Wat houdt sportstand in?

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 00:05

Ik heb de keus definitief gemaakt, na heel lang afwegen vond ik de wat grotere en of duurdere modellen mooi, maar schiet ik eigenlijk mijn doel voorbij, doe de auto weg om te besparen en kunnen sparen voor later eventueel een elektrische auto, niet om een als nog dure scooter te kopen haha.
Totaal 9 E-scooter verkopers bezocht en eentje met super goede reviews betreft service, lekker dicht bij en sowieso 2 jaar garantie op zowel scooter als accu. Een leuk compact ding voor de prijs met prima reviews en service voor the time being. Hier word het de IVA E-GO S4.
Alleen nog een kleurtje kiezen, maar daar kan ik vannacht nog over slapen, ga morgen bestellen. :)


Afbeelding

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132199
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 00:08

Leuk ding hoor!
En als je plan is om te besparen, dan lijkt het me gewoon ook een goede keuze om niet voor de duurste scooter te gaan.

Jennifer, de meeste modellen hebben meerdere standen. De meeste modellen hebben in elk geval een eco- stand (volgens mij is dat meest ook de 25 km-stand) waarin je het meest 'rendabel' rijdt en je accu het meest spaart zodat je de hoogste actieradius hebt.
De sportstand is dan de stand waarin je zogezegd het snelst/hardst rijdt. Niet zo gunstig voor je accu, maar je bent wel het snelst op je bestemming.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 07:07

Ik schrik ook wel van wat er nog bijkomt aan extra dingen. Windscherm, achterdrager etc, die bedragen lopen snel flink op.

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 07:52

Leuk ding ja! En, welke kleur gaat het worden?

Ik vind het wel een stoere stap. Je auto weg doen en gaan voor een e-scooter!

Gebruikte je je auto sowieso weinig dan? Want ik zie met zo'n keus alleen maar beren op de weg. Bijvoorbeeld:
Wat als het echt heel slecht weer is? Wat als je wat grotere dingen wilt vervoeren?

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:25

Suzanne F. schreef:
Ik schrik ook wel van wat er nog bijkomt aan extra dingen. Windscherm, achterdrager etc, die bedragen lopen snel flink op.

Kijk voor die dingen even op websites zoals Bol.com. Mijn vriend heeft een La Souris (merk is niet aan te raden trouwens) en kon voor minder dan de helft al die spulletjes op Bol vinden. Je moet ze dan wel zelf monteren, maar dat moet ook niet zo heel moeilijk zijn.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:26

Ik doe mijn auto echt nooit weg. Ik kan niet zonder auto. Inderdaad voor de grote boodschappen maar ook voor mijn werk en het turnen van mijn dochter kan ik hem niet missen. Dan moet ik het hele land door.
De scooter ga ik voor de kortere stukjes gebruiken. Kleine boodschappen, even naar het dorp, even naar mijn moeder etc. En mijn dochter gaat hem voor school gebruiken volgend jaar.

Suzanne F.

Berichten: 49391
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:27

topsylover schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik schrik ook wel van wat er nog bijkomt aan extra dingen. Windscherm, achterdrager etc, die bedragen lopen snel flink op.

Kijk voor die dingen even op websites zoals Bol.com. Mijn vriend heeft een La Souris (merk is niet aan te raden trouwens) en kon voor minder dan de helft al die spulletjes op Bol vinden. Je moet ze dan wel zelf monteren, maar dat moet ook niet zo heel moeilijk zijn.


Ja ik ga kijken. Montage moet niet moeilijk zijn zag ik. Gewoon schroefjes aandraaien.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:37

Faelynn schreef:
Ik heb de keus definitief gemaakt, na heel lang afwegen vond ik de wat grotere en of duurdere modellen mooi, maar schiet ik eigenlijk mijn doel voorbij, doe de auto weg om te besparen en kunnen sparen voor later eventueel een elektrische auto, niet om een als nog dure scooter te kopen haha.
Totaal 9 E-scooter verkopers bezocht en eentje met super goede reviews betreft service, lekker dicht bij en sowieso 2 jaar garantie op zowel scooter als accu. Een leuk compact ding voor de prijs met prima reviews en service voor the time being. Hier word het de IVA E-GO S4.
Alleen nog een kleurtje kiezen, maar daar kan ik vannacht nog over slapen, ga morgen bestellen. :)


[ [url=m/CITfFg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik ook op het oog , de 45km uitvoering en dan de mat groen alhoewel ik die blauwige kleur ook erg mooi vind.
En ga jij dan voor 1 of 2 accu's?

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:57

Sure_lee schreef:
Leuk ding ja! En, welke kleur gaat het worden?

Ik vind het wel een stoere stap. Je auto weg doen en gaan voor een e-scooter!

Gebruikte je je auto sowieso weinig dan? Want ik zie met zo'n keus alleen maar beren op de weg. Bijvoorbeeld:
Wat als het echt heel slecht weer is? Wat als je wat grotere dingen wilt vervoeren?


Ik ben vreselijk slecht in keuzes dus weet de kleur nog niet zo goed :') vind die hele donkere grijs in mat kleur wel mooi, of wit, maar volgens zijn die kleuren niet meer leverbaar. Denk dat ik moet kiezen uit glans of mat zwart, beetje blauw/paars, kameleonkleur, donker groen of rood.

Ik gebruikte de auto niet heel veel, gemiddeld zo'n 10.000km per jaar, alleen met de huidige benzine prijzen en alle kosten daar naast die ook omhoog zijn zoals boodschappen e.d. gebruik ik hem al een poosje niet meer privé, simpelweg omdat ik tanken nog maar nauwelijks red. Verder heb ik alleen een normale fiets en wel is de E-bike van mn moeder kunnen lenen, maar dat vond ik toch nog wel erg zwaar na een werkdag en vooral ook lang duren, zodoende leek dit mij een mooie tussen oplossing, want in feite valt de afstand naar werk best mee, 12km enkele reis voor 3-4 dagen in de week, dus met een scooter prima te doen, fietsen net wat veel en een e-bike aanschaffen is daarnaast ook niet goedkoop. Om de auto alleen voor werk aan te houden vond ik gewoon zonde, want ook als je niet rijd heb je natuurlijk gewoon nog maandelijkse kosten. Alles op een rijtje gezet bespaar ik alleen al €1000 per jaar aan vaste lasten zonder auto, en dan nog benzine.
Zie ook wel echt op tegen de koude dagen hoor, maar bij extreem slecht weer (zoals wat we enkele weken terug hadden met die storm) mag ik gewoon mijn moeders auto lenen tegen vergoeding, net als wanneer ik inderdaad zware spullen op moet halen of eens echt ver weg moet, als dat niet zo was had ik deze keus ook niet gemaakt, maar ik heb indien nodig dus altijd een auto achter de hand.



Citaat:
Deze heb ik ook op het oog , de 45km uitvoering en dan de mat groen alhoewel ik die blauwige kleur ook erg mooi vind.
En ga jij dan voor 1 of 2 accu's?


In eerste instantie voor 1, gewoon om te bekijken hoe het bevalt en hoe ver ik er mee kom, mocht dit onvoldoende blijken kan ik er inderdaad altijd nog eentje bij aanschaffen, dat is wel een heel fijn idee, ook een reden dat ik voor deze scooter ga :j
Ik ga ook voor de 45 kmh uitvoering

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 10:14

Ik zou er niet aan moeten denken om de auto weg te doen haha. Daar is mijn ervaring met scooters en winter en regen te slecht voor. Het is vooral in de winter heeeel koud op een scooter.

Hier komt die er echt bij maar de auto blijft gewoon.

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 13:12

Spenk schreef:
Ik zou er niet aan moeten denken om de auto weg te doen haha. Daar is mijn ervaring met scooters en winter en regen te slecht voor. Het is vooral in de winter heeeel koud op een scooter.

Hier komt die er echt bij maar de auto blijft gewoon.


Het liefst zou ik ook de auto houden hoor, heb m al bijna 7 jaar en t is zo'n fijn betrouwbaar ding. Maar soms moet je keuzes maken, helaas is met de huidige prijsstijgingen een auto houden al amper realistisch meer, laat staan een scooter er naast.
Ach en vroeger fietste ik door weer en wind 30km enkele reis naar school op mn zelf gebouwde fiets, moet er niet aan denken dat weer te moeten doen, maar het kan altijd erger denk ik dan maar :')

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:08

Dat snap ik wel hoor! Ik besef ook wel het luxe is ik beide auto's kan houden en een scooter erbij kan kopen... dat wij dan eigenlijk niets te klagen hebben.

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:25

wij hebben vorig jaar de keuze gemaakt om 1 auto de deur uit te doen, en een elektrische scooter te kopen.
wij hebben een Nipponia E-legance. lekker groot (kunnen met gemak) met zijn tweeën erop en rijdt heerlijk. actieradius is +- 60km bij een 45kmh, wat best aardig klopt.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:32

Ik ga het liefst op de fiets naar me werk (8.9km) maar mijn paard is met stal verhuist en dat is voor de fiets in de winter net te ver/te lang.
Afstanden:
Huis - werk 8.9km
Werk - stal 12.2km
Stal - huis 20km
Totaal 41.1km per dag.
Op de fiets doe ik er een uur over van stal naar huis en op de brommer 45min terwijl de fiets 26.7km/uur gaat en de brommer 40km/uur.

Ik twijfel dus of ik er veel baat bij heb om een e scooter te kopen.
Heb sinds vorig jaar ook me rijbewijs en mag soms de auto van me vriend pakken maar moet toch 2x in de week op eigen vervoer naar stal en ga nu 2x met de auto.
Vd zomer wil ik wel weer 4x op eigen vervoer heen gaan.
De accu moet dus echt minimaal 45km mee gaan ook als die wat ouder is

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:45

Als de accu eruit te halen is, is af en toe op je werk opladen misschien een optie?

Spenk
Berichten: 21823
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 14:58

Ik denk dat dat een handige tip is ineke! Wij gaan er vanuit dat met een praktijkbereik van 55-60 we zat moeten kunnen redden (40 km is het dan totaal)
maar wanneer de accu minder wordt dan kan die ook gewoon wel op werk overdag aan de lader liggen.

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 16:41

Heeft iemand hier ervaring met een scooter bestellen online, voordeelscooters bijvoorbeeld?
Vandaag nog even langs de winkel geweest en een offerte laten opmaken met de intentie om de IVA te kopen. Nu had ik wel verwacht dat het wat duurder zou zijn dan de gemiddelde prijzen die je op internet ziet, en vind het ook niet erg om 50 of 100 euro meer te betalen voor een stukje service, maar ze zaten er echt ruim 300 euro boven, dat vond ik toch wel een heel groot verschil, dus nog maar even niet toegezegd.
Goede gekeken wat de voorwaarden zijn bij bestellen in dit geval bij voordeelscooters, en echt alles zit daar ook bij in net als wanneer ik direct bij de dealer bestel, alleen het voelt voor mij een beetje raar om een scooter online te kopen, je hebt toch wat minder zekerheid met wat er binnen komt. Ze hebben wel een servicepunt min of meer in de buurt (die heb je dus nodig voor de garantie als er wat mee is, daar moet ik het onderhoud laten doen, maar dat is begrijpelijk, dat geld ook als ik bij de dealer bestel)
Twijfel nu dus heel erg om de scooter maar online te bestellen en te laten onderhouden bij de servicepunten, kosten en frequentie van onderhoud ligt bij zowel de fysieke winkel als online gelijk.

FrNo
Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:38

Josien_ schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel een elektrische scooter als een elektrische fiets?
Ik wil mijn auto eruit doen en een van de twee terugkopen, maar ik twijfel nog.
Vooralsnog lijkt een fiets meer voordelen te hebben, maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik niet bekend ben met elektrische scooters.


Een E speed pedelec zit er tussen. Misschien een optie voor sommige mensen. Dit is een electrische fiets, die tot 45 km /uur kan en mag. Volgens de wet valt dit onder bromfiets, dus met een geel kentekenplaat. En een goedgekeurde helm is verplicht. (er zijn fietshelmen die wat meer verstevigd zijn.
Omdat je wel trapt, blijf je iets warmer dan wanneer je stil zit op een scooter.

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:05

Ineke2 schreef:
Als de accu eruit te halen is, is af en toe op je werk opladen misschien een optie?

Ja hoor dat kan maar dan zit ik over 3 jaar met een accu waar ik geen eens mee heen kan naar me werk.
Mijn fietsaccu van 3 jaar oud red het heen,terug en weer heen nog naar me werk maar enkele reis stal (ongeveer zelfde aantal km) red ie net aan omdat de accu ouder/slapper is.

Als ik nu een scooter accu met een actieradius koop die het nu net red dan red die het over 2-3 jaar al helemaal niet omdat de actieradius minder wordt