Ex vriend... Komt ie terug?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
100Thoughts
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-09-19

Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 17:21

Hai, ik ben een stille meelezer en heb al zoveel 'leuke' topics gelezen over ex vriendjes, dat ik besloot er toch zelf ff eentje te openen, want heb nog niet al m'n vragen beantwoord gezien :D

Mijn vriend heeft 4 weken geleden abrupt onze relatie beëindigd, ik kwam echt uit de lucht vallen. (Ik ben 26 en hij 30) en we hadden een relatie van 2,5 jaar. Ik z'n eerste vriendin, hij niet mijn eerste. Niet echt problemen, soms wel een keertje discussie maar nooit grote woorden, bleven altijd respectvol naar elkaar toe.

De laatste maanden nam hij wel steeds meer hooi op zijn vorkje, neiging naar burn-out maar hij veranderd niks... Kan ik ook niet voor hem doen. En boem, plots gedaan. Zegt zich slecht te voelen in z'n vel, wel altijd van mij gehouden hebben en wil terug meer vrijheid, ruimte voor vaker met vrienden af te spreken... We waren al op zoek naar een eigen woning, verliep nog niet zoals gepland, dat is wel een spelbreker omwille van de afstand (praktische/organisatorische zaken). Verder ben ik wel een huismus en hij een reisduif, maar ik gun 'm zijn vrijheid en hij mijn comfort.

Voorlopig mag hij van mij nog gewoon tot inkeer komen en ik zie geen problemen die niet opgelost kunnen worden, is vooral praktische zaken, kan gewoon over gebabbeld worden. Maar momenteel wil hij rust, niet afspreken om te praten. We hebben elkaar nu een week niet meer gehoord maar moeten elkaar nog zien om te babbelen/worst case scenario: spullen uitwisselen.

DUS mijn vraag: Ik lees dat er veel bokkers zijn die terug een relatie hebben gekregen met hun ex (aw dat woord -O- ). Hoe verliep dat dan precies bij jullie? Nam je zelf nog contact op met hem? Of kwam ie met hangende pootjes terug? Elkaar weer tegengekomen? Hoeveel tijd zat er dan precies tussen? Hoe verliep het eerste contact? Wie nam het initiatief? ...............

Help an overthinking girl out :(:) <3

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:24

Hij is klaar met jou maar jij niet met hem? Dus boem plots is wellicht vanuit jou kant, hij zit er allicht langer mee.
Doe je eigen ding, wacht niet op hem. Leef!

Bij mij kwam mijn ex terug, hij begon te appen maar ik heb hem de deur gewezen. Kom op zeg

CalipsoLover

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:31

Een breuk is altijd pijnlijk en ik denk dat een goed afsluit altijd een belangrijke factor kan spelen in het verwerkingsproces. Een goed einde is vaak toch fijner en makkelijker te accepteren dan een die abrupt en grof is. Maar ik ga mee in bovenstaande, laat het alsjeblieft los. Het is niet jouw taak om hem te overtuigen van iets waar hij niet van overtuigd is. Alles kan en valt misschien nog wel in zijn plooien, maar voor nu, huil, wees verdrietig, maar vooral: laat het los.

Je mag mij trouwens ook altijd een berichtje sturen. Ik ga momenteel door een gelijkaardige situatie, wel meer op mijn initiatief maar ook omdat ik niet lekker in m'n vel zit en liever gewoon even alleen wil zijn. Ik hoop stiekem ook nog steeds dat alles goed komt, maar steek er geen moeite meer in en probeer het ook zoveel mogelijk los te laten. Wij hebben wel gewoon een goed gesprek gehad en niet 'on bad terms' uit elkaar gegaan.

upendo

Berichten: 22371
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:36

Als ik het goed samenvat: hij heeft de relatie beëindigd maar jij vindt dat hij wel terug mag komen?

Heb je er al bij stilgestaan dat hij misschien niet terug WIL komen? Een relatie beëindigen wordt over het algemeen niet lichtzinnig gedaan.

purny

Berichten: 27750
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:37

Dat is geheel aan je ex… daar kunnen wij geen antwoord op geven

100Thoughts
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 17:39

Ik besef zeker dat dit niet op 123 besloten is, maar mijn deur blijft op een kiertje staan... Ik ken zelf genoeg koppels die na een tijdje weer zijn samen gekomen en die grotere problemen hadden, dus ja gevalletje hoopvol zijn (of blind) :\ Maar toch benieuwd naar jullie verhalen

upendo

Berichten: 22371
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:41

Maar ook al staat jouw deur heel wijd open, hij heeft het niet voor niets uitgemaakt, of je zijn beweegreden(en) nou wel of niet weet.

Ga niet wachten, daar is niemand ooit beter van geworden. Als je onafhankelijk bent denk ik dat je altijd aantrekkelijker wordt. Of dat nou is voor je ex of een nieuwe partner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:43

Ik begrijp wel dat je hoopt dat hij terugkomt. En dat je op internet verhalen zoekt met positieve afloop, dat stelt de pijn en het liefdesverdriet namelijk een klein beetje uit want hoop doet letterlijk leven.

Of hij nog zal terugkomen zal moeten blijken. Ofwel gaat hij jou ontzettend hard missen nu jullie niet meer samen zijn, ofwel gaat hoj zich beter voelen.
In dat laatste geval zal hij ook niet meer terugkomen.

Tijd brengt raad... en er is niets wat je intussen kan doen.
Behalve héél goed op jezelf focussen en hem zoveel mogelijk proberen loslaten, ongeacht wat de toekomst brengt.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:03

Ik snap je hoor, het slaat ook in als een bom. Dan mag je jezelf best wat tijd gunnen en deze hoop hebben.
Ik denk dat je er over een poosje anders over gaat denken.
Al komt hij terug, het zal nooit meer hetzelfde worden. Er zit een dikke barst in de relatie. Die kun je lijmen maar o wat gaat je dat een energie kosten, niet in het begin maar wel later.
Dus neem je tijd, wees eerlijk naar jezelf en hou vooral van jezelf en doe wat goed is voor jou. :(:)

Jessix

Berichten: 16605
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:36

Ik ben wel eens teruggegaan bij een ex om er vervolgens achter te komen dat er niets is veranderd. De redenen om toen bij elkaar weg te gaan waren er binnen een paar weken weer.

Maar het komt ook wel eens voor dat mensen alsnog bij elkaar komen en het dan wel goed gaat. Alles is natuurlijk mogelijk... Zet alleen niet je leven on hold voor iemand. Pak de draad op en maak vooral jezelf gelukkig.

Elin_

Berichten: 9677
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:39

Citaat:
Voorlopig mag hij van mij nog gewoon tot inkeer komen en ik zie geen problemen die niet opgelost kunnen worden, is vooral praktische zaken, kan gewoon over gebabbeld worden. Maar momenteel wil hij rust, niet afspreken om te praten. We hebben elkaar nu een week niet meer gehoord maar moeten elkaar nog zien om te babbelen/worst case scenario: spullen uitwisselen.


Lieve TS. Ik gok dat je nog in de ontkenningsfase zit. En dat is oke, maar ik zou verder gaan met je leven. Worst case scenario is er al, want het is uit. En ik gok dat kans groot is dat dat het blijft anders had je al andere signalen gehad van hem. En zeg nou zelf .. wil je iemand die je zomaar aan de kant zet en je dan laat wachten?

Mando

Berichten: 15875
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:48

Hij is er al in zijn hoofd langer waarschijnlijk mee bezig en het komt jou rauw op je dak.

Laat het bezinken en bedenk of je dit verder wilt in de toekomst
Dus als hij slecht in zijn vel zit mag hij denken... doei... ik kan toch altijd terug komen.
Hou de eer aan jezelf hoe vervelend en verdrietig het ook is.

Ik ben misschien heel hard daarin.. weg is weg en nooit meer terug.

100Thoughts
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 18:49

Ontkenningsfase klopt wel. Maar ik ga wel verder ondertussen, focus op mezelf, m'n werk lijd er niet onder. Alleen dat stemmetje in m'n hoofd, dat 'wat als' houdt me nog constant bezig...

Ondanks de ontkenning hoop ik wel dat er nog Bokkers zijn die hun ervaringen willen delen. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die al in deze situatie hebben gezeten en er wat aan hebben...

Ik kan zelf toevoegen dat m'n vorige ex na 2 maand terug wou proberen met mij (maar ik niet met hem). Niet in hem gezien dat hij ooit zou terugkomen. Ik had hem gedumpt omdat ik ff kort gezegd mezelf niet met hem zag oud worden, en hij riep daarna bij hoog en laag niks meer met me te maken willen hebben. Dus het kan wel, alleen wou ik dat met hem niet.

JJ4

Berichten: 650
Geregistreerd: 14-02-18
Woonplaats: Op de grens van Drenthe met Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:50

Het beste wat voor jezelf kan doen, is je leven oppakken en opnieuw inrichten, zonder hem. Niet blijven hangen in de hoop dat hij terugkomt. Natuurlijk moet je het verwerken en de ene dag gaat dat beter dan de andere dag, maar de enige keer dat ik (in mijn vriendenkring) een ex heb zien terugkeren naar zijn vriendin, was toen zij liet zien dat ze weliswaar even verdrietig was om de breuk, maar dat ze vrij snel daarna weer prima in staat was om de draad weer op te pakken.

Haar ex had verwacht dat ze er kapot van zou zijn en dat ze hem helemaal zou bestoken met smeekbeden en telefoontjes. In plaats daarvan hoorde hij niks en ging hij (ik denk uit een soort van wanhoop) zelf steeds onze vriendenclub bij langs om te vragen hoe het met haar ging. Toen hij vernam dat ze superdapper haar zaakjes weer op orde maakte, kreeg hij een hernieuwd soort waardering voor haar en hebben ze het uiteindelijk weer bijgelegd. Ze zijn nog steeds samen.

Veraaaaah

Berichten: 2338
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:56

Maar heeft hij helemaal geen reden gegeven? Heb je nog contact of is alles verbroken?

Ik snap dat het rauw op je dak valt. Maar hij zal er vast al langer mee rond hebben gelopen. Zulke beslissingen worden vaak niet in 1 dag gemaakt.

Neemt niet weg dat het gewoon een k*t situatie is.

Ailill

Berichten: 11681
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:12

Dit zijn altijd lastige onderwerpen, zeker voor de persoon waar het nieuws onverwacht kwam. Ik zou vooral de focus op jezelf leggen de komende tijd, na een lange relatie is het verstandig jezelf weer te ontdekken.

Afbeelding

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:21

Veraaaaah schreef:
Maar heeft hij helemaal geen reden gegeven? Heb je nog contact of is alles verbroken?


Misschien de openingspost nog eens lezen.. :)*

Nielojram

Berichten: 7991
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 19:24

In je hele bericht heb je het alleen maar over hem.
Ben je zelf zo onbelangrijk?
:-)

100Thoughts
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 19:47

Nielojram schreef:
In je hele bericht heb je het alleen maar over hem.
Ben je zelf zo onbelangrijk?
:-)


Mooie! :j

Ik focus me echt op mezelf, doe leuke dingen, met vriendinnen weg... Maar voor mij was er niet echt een probleem met onze relatie, dus echt schrikken dit en hopelijk kunnen we gauw eens samen babbelen...

Ik weet hoe dan ook dat ook al komt deze relatie niet meer goed, ik mezelf wel red en ik nog steeds mooie vooruitzichten heb. Maar ik zou het nog steeds echt heel fijn vinden deze met hem te delen. We waren echt heel leuk samen vond ik (en onze omgeving) dus voelt voor mij toch nog aan als de moeite om voor te vechten/wachten. Ook al ga ik wel verder. Beetje dubbel gevoel hoor! :o

linoleum

Berichten: 6510
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:02

Vrienden van mij zijn na een relatie van twee jaar uit elkaar gegaan. Hij heeft de relatie verbroken omdat hij zich opgesloten voelde door haar. Zij was heel erg co-dependent ten opzichte van hem, hele relatie had een vreemde balans. Dus absoluut beste keuze toen om uit elkaar te gaan.
De maanden erna zijn ze beide hun eigen weg gegaan. Gaan ontdekken wie ze als vrijgezel waren zonder partner, wat ze leuk vinden om te doen, wat ze belangrijk vinden en meer van zulke dingen.
Na anderhalf jaar zijn ze weer bij elkaar gekomen. Maar hun relatie nu (7 jaar later inmiddels alweer) is niet te vergelijken met hun eerste relatie. Ze hebben beide zonder elkaar moeten groeien om weer met elkaar te kunnen en willen leven.

Mijn eigen vorige relatie is door mijn ex verbroken. Ben hier een paar weken heel erg kapot van geweest, maar daarna merkte ik vooral opluchting en kwam het besef dat ik niet mezelf kon zijn in die relatie en er veel niet goed zat.
Na een maand wilde hij toch nog een poging doen, toen was ik blij dat ik de tijd had gehad voor zelfreflectie en me bewust was geworden dat ik dit niet meer wilde.

Mijn beste advies is dan ook om deze tijd te gebruiken om weer te kijken wie jij bent zonder hem en om te reflecteren op de relatie. Wie weet dat na een periode waarin jullie dit beide doen, jullie beide ook weer samen willen komen EN weten wat er anders moet om het nu wel te laten slagen. Maar grote kans dat één of beide er achter komen dat het inderdaad toch niet zo goed was als je eerst dacht.

100Thoughts
Berichten: 40
Geregistreerd: 18-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 20:08

linoleum schreef:
Vrienden van mij zijn na een relatie van twee jaar uit elkaar gegaan. Hij heeft de relatie verbroken omdat hij zich opgesloten voelde door haar. Zij was heel erg co-dependent ten opzichte van hem, hele relatie had een vreemde balans. Dus absoluut beste keuze toen om uit elkaar te gaan.
De maanden erna zijn ze beide hun eigen weg gegaan. Gaan ontdekken wie ze als vrijgezel waren zonder partner, wat ze leuk vinden om te doen, wat ze belangrijk vinden en meer van zulke dingen.
Na anderhalf jaar zijn ze weer bij elkaar gekomen. Maar hun relatie nu (7 jaar later inmiddels alweer) is niet te vergelijken met hun eerste relatie. Ze hebben beide zonder elkaar moeten groeien om weer met elkaar te kunnen en willen leven.

Mijn eigen vorige relatie is door mijn ex verbroken. Ben hier een paar weken heel erg kapot van geweest, maar daarna merkte ik vooral opluchting en kwam het besef dat ik niet mezelf kon zijn in die relatie en er veel niet goed zat.
Na een maand wilde hij toch nog een poging doen, toen was ik blij dat ik de tijd had gehad voor zelfreflectie en me bewust was geworden dat ik dit niet meer wilde.

Mijn beste advies is dan ook om deze tijd te gebruiken om weer te kijken wie jij bent zonder hem en om te reflecteren op de relatie. Wie weet dat na een periode waarin jullie dit beide doen, jullie beide ook weer samen willen komen EN weten wat er anders moet om het nu wel te laten slagen. Maar grote kans dat één of beide er achter komen dat het inderdaad toch niet zo goed was als je eerst dacht.


Dankjewel om dit te delen!

Voor zowel jouw relatie als die van je vrienden: was er nog contact ondertussen?
En hadden je vrienden de afspraak om even hun eigen weg te gaan en daarna te kijken wat er nog speelt tussen hen, of zijn ze eerder na heel wat selfwork weer 'toevallig' bij elkaar gekomen?

linoleum

Berichten: 6510
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Ex vriend... Komt ie terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:29

Bij mijn eigen relatie was er wat contact over praktische dingen en verder weinig. Hij moest bij mij zijn voor het ophalen van spullen toen hij aangaf alsnog de relatie te willen voortzetten.

Bij mijn vrienden is er eerst lang geen contact geweest. Laatste paar maand voor ze weer bij elkaar kwamen wat gescharrel, waarbij zij duidelijk weer een relatie wilde en hij het afviel. Nadat zijn zus boos is geweest op hem, heeft hij tijd genomen om er over na te denken om er of helemaal voor te gaan of helemaal af te kappen, zijn ze weer bij elkaar gekomen.

Maar dit zijn op zichzelf staande situaties. Er is geen stappenplan wat je kan doorlopen om het tot een goed einde te brengen.
Zo heb ik met mijn eerste ex altijd super contact gehouden, 10 jaar na einde relatie nog steeds, maar beide nooit behoefte gehad om weer samen te komen.

Nielojram

Berichten: 7991
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:36

100Thoughts schreef:
Maar voor mij was er niet echt een probleem met onze relatie, dus echt schrikken dit en hopelijk kunnen we gauw eens samen babbelen...

Ik weet hoe dan ook dat ook al komt deze relatie niet meer goed, ik mezelf wel red en ik nog steeds mooie vooruitzichten heb. Maar ik zou het nog steeds echt heel fijn vinden deze met hem te delen. We waren echt heel leuk samen vond ik (en onze omgeving) dus voelt voor mij toch nog aan als de moeite om voor te vechten/wachten. Ook al ga ik wel verder. Beetje dubbel gevoel hoor! :o


Everything before the but is bullshit :o

Komt goed. Tijd is het meest waardevolle wat je kan spenderen. (dus niet aan anderen)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 16083
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:52

100Thoughts schreef:
Ik besef zeker dat dit niet op 123 besloten is, maar mijn deur blijft op een kiertje staan... Ik ken zelf genoeg koppels die na een tijdje weer zijn samen gekomen en die grotere problemen hadden, dus ja gevalletje hoopvol zijn (of blind) : Maar toch benieuwd naar jullie verhalen

Er zijn nog veel meer koppels die niet meer bij elkaar komen.

Ik had voor komende zomer een 1 ouder vakantie geboekt met mijn dochter. Kijk ik van het weekend samen met haar wie er meegaan (meestal hetzelfde kringetje) zie ik dat m’n ex-vriendin die ik op alles geblokkeerd heb ook geboekt heeft in exact dezelfde periode. Mijn vakantie gaat dus niet door, ik ga wel ergens anders heen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 20:52

Zelf heb ik ooit een ex terug gewonnen door de tijd die je samen hebt zo leuk en ontspannen (dus geen onderwerp aansnijden over de relatie) mogelijk met elkaar om te gaan.

Grapjes maken af en toe. Naast hem blijven staan, luisterend oor bieden.

Koester de contacmomenten die je (mogelijk nog maar kort) met hem hebt, dan zul je voor jezelf ook positief terug kunnen kijken.