Home-sale/garage-sale, rommelmarkt, kringloop of toch Marktplaats?

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25414
Geregistreerd: 11-01-01

Home-sale/garage-sale, rommelmarkt, kringloop of toch Marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 12:49

Ik ga kleiner wonen en heb veel te veel spullen. Uitzoeken dus …
Maar nu, als ik alles heb uitgezocht wil ik er eigenlijk vanaf zonder teveel gedoe. Als ik ieder artikel op MP moet zetten en verzenden en ophalen heb ik daar zometeen een dagtaak aan.

In de USA kennen ze een home-sale cq garage-sale waarbij je alles neerzet wat je kwijt wilt en mensen één voor één je huis binnen gaan en uitzoeken wat ze willen hebben. Nu lijkt mij dat ook wel wat maar het is hier natuurlijk niet gebruikelijk. Zou hier vraag naar zijn in Nederland?

En het alternatief om een dag op een rommelmarkt te staan? Verkoopt dat nog?
Ik heb nl ook best wel wat spullen die nog goed zijn en ook heel veel paardenspullen. Maar op Marktplaats is daar amper vraag naar.

Of mag je gewoon alles in 1 x naar een kringloopwinkel brengen?

Ik hoor graag wat jullie met allerlei spullen zouden doen.

Suzanne F.

Berichten: 50990
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:01

Bij mijn moeder hebben we alles naar de Kringloop en naar de vuilstort gebracht.
Sommige dingen verkocht. We maakten eigenlijk 3 ‘stapels’. Verkopen, kringloop en vuilstort.
En alleen de dingen die echt geld opbrachten verkochten we. We gingen niet voor 1 of 2 euro dingen op Marktplaats zetten. 5 euro ook niet, dat brachten we naar de kringloop.
Paardenspullen is moeilijker. Ik heb heel veel weggegeven. Dekens op marktplaats en 1 keer een hele zooi tegelijk in 1 koop voor 20 euro. Dat was veel meer waard maar ik wilde er vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:12

Tweedehands spullen kwijtraken is sowieso heel moeilijk tegenwoordig, of je moet echt iets bijzonders hebben. Zelfs veel kringloopwinkels willen veel spullen al niet meer hebben. Het enige wat ze bij de kringloop wilden uit het huis van mijn oma, was de design eettafel + stoelen, verder niks, en er stond daar geen oubollige rommel of zo. := De meeste meubels zijn uiteindelijk naar het grof vuil gegaan, want ook via MP was er 0 animo voor.

Mijn ouders brengen veel spullen die nog goed zijn, maar niet veel waard, naar de lokale kerk, die hebben wekelijks een rommelmarktje en de opbrengst daarvan wordt gebruikt voor het onderhoud van de kerk.

Janine1990

Berichten: 44279
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Home-sale/garage-sale, rommelmarkt, kringloop of toch Marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:15

In mijn omgeving heb je een soort van dorps-garage-sale...

Je hangt dan een paar weken een flyer voor het raam en op de dag zelf stal je de spullen uit op je oprit of in je tuin bij mooi weer. En dan komen er mensen langs. Het schijnt hier wel een succes zijn. Online staat dan ook wie er allemaal meedoen op een kaartje.
Helaas heb ik het zelf nog niet kunnen bezoeken.

belle_boef

Berichten: 10986
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Home-sale/garage-sale, rommelmarkt, kringloop of toch Marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 13:28

Zijn er geen spullen die je ja doneren voor oekraine? Dat wordt wel verknol opgehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:07

Fitzroy schreef:
Ik ga kleiner wonen en heb veel te veel spullen. Uitzoeken dus …
Maar nu, als ik alles heb uitgezocht wil ik er eigenlijk vanaf zonder teveel gedoe. Als ik ieder artikel op MP moet zetten en verzenden en ophalen heb ik daar zometeen een dagtaak aan.

In de USA kennen ze een home-sale cq garage-sale waarbij je alles neerzet wat je kwijt wilt en mensen één voor één je huis binnen gaan en uitzoeken wat ze willen hebben. Nu lijkt mij dat ook wel wat maar het is hier natuurlijk niet gebruikelijk. Zou hier vraag naar zijn in Nederland?

En het alternatief om een dag op een rommelmarkt te staan? Verkoopt dat nog?
Ik heb nl ook best wel wat spullen die nog goed zijn en ook heel veel paardenspullen. Maar op Marktplaats is daar amper vraag naar.

Of mag je gewoon alles in 1 x naar een kringloopwinkel brengen?

Ik hoor graag wat jullie met allerlei spullen zouden doen.


Je kan het altijd proberen natuurlijk. Er is vast wel een facebookpagina voor mensen uit de buurt waarin je zoiets kunt aankondigen.

Wij zijn een jaar bezig geweest om de ruimtes van mijn plots overleden vader leeg te halen (bedrijfsruimte en woonhuis) en kan me bij de rest aansluiten. Veel goede spullen. Weinig animo. En veel gezeik op marktplaats met mensen die niet op kwamen dagen etc. Dus ook wij hebben alles maar gewoon naar de kringloop en veel naar grofvuil gedaan. Met een beetje pijn in ons hart omdat sommige dingen echt prima functioneerden en in prima staat waren. In de bedrijfsruimte (hij was aannemer) wel veel mensen die graag rond wilden kijken voor goedkoop gereedschap en dergelijken.

Maargoed. Bij een overlijden heb je sowieso geen zin om er mee bezig te zijn natuurlijk.

Soms is het ook een gelukje van tegen de juiste persoon aanlopen. Als iemand een eerste paard gaat kopen bv. kan het natuurlijk heel interessant zijn om veel spullen in 1x over te nemen.

JoT

Berichten: 4045
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:32

Rommelmarkt hebben we diverse malen op gestaan, maar dat moet je echt voor de lol doen en niet zozeer voor de centen. Je verdient er bar weinig aan en de hele dag achter die kraam staan is nog best vermoeiend ook.

Marktplaats scoor je vooral op als je dingen gratis aanbiedt en zelfs dan is het nog maar de vraag of je je spullen een beetje snel kwijtraakt. Hoe goed ze nog zijn maakt eigenlijk weinig uit, in mijn ervaring althans. En inderdaad, mensen die aangeven dat ze komen en vervolgens niet op komen dagen. Zo irritant... Ik zeg tegenwoordig dus ook dat ik niks meer vasthoud, wie het eerste aan mijn deur staat, krijgt het spul mee. En ik ben kieskeurig wat ik aanbied, vooral als iets groot is en ik het idee heb dat ik er niet snel vanaf kom, dan schakel ik liever het grofvuil in. Anders blijf je ermee zitten. Facebook idem dito trouwens, dan moet je je spullen echt op zoveel mogelijk groepen zetten, wil je resultaat zien.

Dus, als je geduld hebt en niet snel van je spullen af hoeft, dan is Marktplaats een mogelijkheid. Anders zou ik Kringloop proberen en willen die het niet, dan naar het grofvuil. Zonde, maar het is niet anders.

Oh, voor paardenspullen die nog goed zijn, zou je die bijvoorbeeld ook kunnen doneren aan een stichting als https://paardenkamp.nl/

Daihyo

Berichten: 88596
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Home-sale/garage-sale, rommelmarkt, kringloop of toch Marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:34

Facebook heeft ook vaak weggeefhoeken en verkoophoeken in de buurt.

Solleke_Noah

Berichten: 11326
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 12:48

Fitzroy schreef:
Ik ga kleiner wonen en heb veel te veel spullen. Uitzoeken dus …
Maar nu, als ik alles heb uitgezocht wil ik er eigenlijk vanaf zonder teveel gedoe. Als ik ieder artikel op MP moet zetten en verzenden en ophalen heb ik daar zometeen een dagtaak aan.

In de USA kennen ze een home-sale cq garage-sale waarbij je alles neerzet wat je kwijt wilt en mensen één voor één je huis binnen gaan en uitzoeken wat ze willen hebben. Nu lijkt mij dat ook wel wat maar het is hier natuurlijk niet gebruikelijk. Zou hier vraag naar zijn in Nederland?

En het alternatief om een dag op een rommelmarkt te staan? Verkoopt dat nog?
Ik heb nl ook best wel wat spullen die nog goed zijn en ook heel veel paardenspullen. Maar op Marktplaats is daar amper vraag naar.

Of mag je gewoon alles in 1 x naar een kringloopwinkel brengen?

Ik hoor graag wat jullie met allerlei spullen zouden doen.


Wil je er nog aan verdienen of niet? Gratis op te halen werkt nog steeds zeer goed. Je kan alles buiten zetten met een bordje bij, of toch op marktplaats met 'gratis'.

Wat ook kan helpen is je paardenspullen bv in één pakket aanbieden, maar tegen een heel goedkope prijs. Dan zijn mensen wel geneigd al je spullen in één keer op te halen.

Wij hebben hier het meeste gewoon gratis op te halen gezet, dan was het binnen een paar dagen ook allemaal weg.