Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 18:54

Ik was vandaag in het Dolfinarium beneden en had zo'n heel zacht tennisballetje bij me, ik dacht laat ik het eens opgooien (maar ik wist al bijna dat mijn plan zou mislukken)... Komt er ineens langs de glazen wand een stuk of 3 dolfijnen langs, ziet er ineens dat ik de bal hoog stond op te gooien. Heel, maar dat ik leuk wat dat mens aan het doen is, ik wil ook wel dat balletje. Die kleine volgde de bal ineens, bekkie open, grijpbewegingen maken... En maar de bal volgen! Ik werd er echt vrolijk van! Tot ik ineens de bal mis ging, keek ik naar achteren... Vriendje weg. Probeerde de bal nog eens te laten showen maar nee....

Plotse interactie! Hoe gaaf is dat?

Laibadji

Berichten: 1708
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:57

Hoe fijn is dat! Dolfijnen zijn intelligente dieren. Leuk dat keer van genoten hebt.

Bootsiebob

Berichten: 5662
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:07

Dat zijn leuke momentjes om nog vaak aan terug te denken.
Leuk dat je het met ons deelt :j
Dolfijnen zijn zo slim

Silenna

Berichten: 2992
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:08

Ik vind dolfijnen in een dolfinarium of bassin vooral verschrikkelijk zielig.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:21

Silenna schreef:
Ik vind dolfijnen in een dolfinarium of bassin vooral verschrikkelijk zielig.


Ja, tijd dat het verboden wordt.

Aranel
Berichten: 20234
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:24

Shae schreef:
Silenna schreef:
Ik vind dolfijnen in een dolfinarium of bassin vooral verschrikkelijk zielig.


Ja, tijd dat het verboden wordt.


Hier helemaal mee eens.

Hoewel ik me van ts goed kan voorstellen dat zo'n interactie moment erg leuk is :)

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 19:26

Shae schreef:
Silenna schreef:
Ik vind dolfijnen in een dolfinarium of bassin vooral verschrikkelijk zielig.


Ja, tijd dat het verboden wordt.

Ohnee... Kan ik nou niet een keer een leuke ervaring van daar delen met Bokt zonder al dat andere gedoe? :(

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:26

Silenna schreef:
Ik vind dolfijnen in een dolfinarium of bassin vooral verschrikkelijk zielig.


Helemaal mee eens.

TS hoe leuk ze ook zijn steun dit alsjeblieft niet. Het is gewoon dierenmishandeling hoe die dieren daar gehouden worden

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:34

Gedoe??

Dierenwelzijn...

Daphne__
Berichten: 12583
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:40

Goh. Je mening over dolfinarium is alweer veranderd? Zelf topics openen over hoe slecht SeaWorld en dolfinarium zijn, maar er vervolgens wel naartoe gaan :')

SweetVanille
Berichten: 1777
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 19:50

Daphne__ schreef:
Goh. Je mening over dolfinarium is alweer veranderd? Zelf topics openen over hoe slecht SeaWorld en dolfinarium zijn, maar er vervolgens wel naartoe gaan :')



-O- Zie het staan idd...Hypocriet :(

Blijf dan ook bij je standpunt als je ergens zo tegen bent.

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 19:59

Slotje? Dit gaat al stevig downhill... Begon onschuldig maar eindigt weer in total war. Ik hoef alleen maar het D woord te zeggen of half bokt is weer aan het screamen!

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:04

Daphne__ schreef:
Goh. Je mening over dolfinarium is alweer veranderd? Zelf topics openen over hoe slecht SeaWorld en dolfinarium zijn, maar er vervolgens wel naartoe gaan :')


Oh, dat SeaWorld topic ja. Oké, oeps.

Jammer dat er jaren later zo weinig is veranderd in het park.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:05

Heel sneu dit :( ik lees gewoon een enthousiaste ts die dit even wil delen. Als je wil klagen over of je wel of niet zoiets moet steunen of het over dierenwelzijn wil hebben open alsjeblieft lekker je eigen topic en voer de discussie daar..
Zolang dit soort parken er wel nog zijn is ieder voor zich vrij om daar heen te gaan, net als met een dierentuin of wat dan ook. En als iemand daar dan iets leuks meegemaakt heeft mag diegene dat best delen..

Ik vind het een lief verhaal en snap dat je het even wou delen ts! Toch leuk dat ze er zo op reageerden snap dat dat bijzonder is :D

CoonArt

Berichten: 23357
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 20:07

Shae schreef:
Daphne__ schreef:
Goh. Je mening over dolfinarium is alweer veranderd? Zelf topics openen over hoe slecht SeaWorld en dolfinarium zijn, maar er vervolgens wel naartoe gaan :')


Oh, dat SeaWorld topic ja. Oké, oeps.

Jammer dat er jaren later zo weinig is veranderd in het park.

Wie hoe wat waar welk topic!? SW was uit 2015 zeg...

purny

Berichten: 27750
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:13

Annet_Dottie schreef:
Heel sneu dit :( ik lees gewoon een enthousiaste ts die dit even wil delen. Als je wil klagen over of je wel of niet zoiets moet steunen of het over dierenwelzijn wil hebben open alsjeblieft lekker je eigen topic en voer de discussie daar..
Zolang dit soort parken er wel nog zijn is ieder voor zich vrij om daar heen te gaan, net als met een dierentuin of wat dan ook. En als iemand daar dan iets leuks meegemaakt heeft mag diegene dat best delen..

Ik vind het een lief verhaal en snap dat je het even wou delen ts! Toch leuk dat ze er zo op reageerden snap dat dat bijzonder is :D

Maar zolang dit soort parken er zijn zullen de omstandigheden altijd in stand blijven worden gehouden.

Ik ben er ooit eens geweest. Ik vond het absoluut niet leuk daar, het viel me vies tegen. Maar leuk dat er een interactie was ts

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 20:22

CoonArt schreef:
Wie hoe wat waar welk topic!? SW was uit 2015 zeg...


Ik heb geen zin in wellus-nietus, maar voordat ik me terugtrek uit dit topic even snel een Bokt lesje: wat je op bokt zet, blijft staan tenzij je het laat verwijderen. Dus ook die posts waarin je zegt dat je anti dolfinarium bent, zegt dat je wil protesteren enzo en alle andere vrij pittige dingen die je over het Dolfinarium hebt gedeeld

Je moet zelf weten wat je met je vrije tijd doet, maar als je tegenstrijdige dingen op internet zet kunnen die dingen je soms in je kont bijten. Ik weet niet of ik dat zou omschrijven als screamen of total war. :D

Fijne avond nog. :)

Palmera

Berichten: 9531
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:11

CoonArt schreef:
Ohnee... Kan ik nou niet een keer een leuke ervaring van daar delen met Bokt zonder al dat andere gedoe? :(

Er zijn dingen die gewoon not done zijn.
En zúlke grote vissen in zulke kleine basins moet per direct verboden zijn.
Ze zijn hier op aarde omdat ze onderdeel van de keten zijn. Niet opdat wij ze kunnen opsluiten.

onpaard

Berichten: 3025
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:15

Palmera schreef:
CoonArt schreef:
Ohnee... Kan ik nou niet een keer een leuke ervaring van daar delen met Bokt zonder al dat andere gedoe? :(

Er zijn dingen die gewoon not done zijn.
En zúlke grote vissen in zulke kleine basins moet per direct verboden zijn.
Ze zijn hier op aarde omdat ze onderdeel van de keten zijn. Niet opdat wij ze kunnen opsluiten.


Eens, ik snap ook niet dat mensen daar nog heen gaan. Arme beesten krijgen van alles toegedient zodat ze niet ziek worden.

Amber_anne

Berichten: 7050
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:17

Annet_Dottie schreef:
Heel sneu dit :( ik lees gewoon een enthousiaste ts die dit even wil delen. Als je wil klagen over of je wel of niet zoiets moet steunen of het over dierenwelzijn wil hebben open alsjeblieft lekker je eigen topic en voer de discussie daar..
Zolang dit soort parken er wel nog zijn is ieder voor zich vrij om daar heen te gaan, net als met een dierentuin of wat dan ook. En als iemand daar dan iets leuks meegemaakt heeft mag diegene dat best delen..

Ik vind het een lief verhaal en snap dat je het even wou delen ts! Toch leuk dat ze er zo op reageerden snap dat dat bijzonder is :D


Sneu voor die dolfijnen die in een badkuip leven voor het vermaak van mensen.

Dierenwelzijn zou nooit een topic moeten zijn dat weggeschoven wordt omdat het niet leuk is. Die dieren hebben geen stem.

Die parken bestaan omdat mensen erheen gaan. Dat maakt de parken niet minder zielig. In het buitenland mogen dingen die hier allang verboden zijn omdat het zo dieronvriendelijk is. Is het daar dan opeens niet meer zielig omdat het bestaat?

LiannePuthzy

Berichten: 7025
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:18

Ts wat geweldig, leuk dat zo’n dier dat kan

Voor de andere bokkers
Maar wat zou er dan met de dolfijnen (en andere grote vissen) moeten gebeuren die nu in gevangenschap leven? Lijkt mij dat je die nu niet zomaar meer in de oceaan kan dumpen..
Ik ben zeker voor het uiteindelijk sluiten van het dolfinaria, maar wat zou er dan nu met die dieren moeten gebeuren als er geen bezoekers meer komen naar die parken?
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 05-03-22 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5835
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:26

Ik herken het gevoel ts! Dat is echt z'n wauw momentje.

Heb eens een wilde wallaby achtig diertje kunnen kriebelen die los op de parkeerplaats van een nationaal park liep (In Tasmanië)

De lompe Aziatische toeristen wilde óók aaien, maar die waren véél te druk en toen hupste het diertje weg. Alleen ik kon hem kriebelen.

onpaard

Berichten: 3025
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 22:37

LiannePuthzy schreef:
Ts wat geweldig, leuk dat zo’n dier dat kan

Voor de andere bokkers
Maar wat zou er dan met de dolfijnen (en andere grote vissen) moeten gebeuren die nu in gevangenschap leven? Lijkt mij dat je die nu niet zomaar meer in de oceaan kan dumpen..
Ik ben zeker voor het uiteindelijk sluiten van het dolfinaria, maar wat zou er dan nu met die dieren moeten gebeuren als er geen bezoekers meer komen naar die parken?


https://www.dolfinariumvrij.nl/opvang-en-rehabilatie/

Silenna

Berichten: 2992
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:23

CoonArt schreef:
Shae schreef:

Ja, tijd dat het verboden wordt.

Ohnee... Kan ik nou niet een keer een leuke ervaring van daar delen met Bokt zonder al dat andere gedoe? :(



Dat is geen "gedoe", die beesten hebben een waardeloos leven in een betonnen bak, ik snap echt niet hoe mensen daar plezier uit kunnen halen. :n Het zou echt verboden moeten zijn, liever gisteren dan vandaag nog. Je reinste dierenmishandeling.
En ik zie niet in waarom dat niet in dit topic gezegd mag worden, dit kan wat mij betreft niet op genoeg plekken verteld worden..

Als een paard 24u per dag zijn hele leven in een stal wordt gehouden is de wereld te klein, maar dit is oké? Hypocriet.

Mars

Berichten: 33376
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Ik had een bijzonder vriendje voor even...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 00:15

Mensen, bedenk je even welke bokker dit is en dat niet iedereen de wereld hetzelfde ziet of kan zien…
1x noemen is wel genoeg.