Boeren bedrijf omgeving Nieuwegein.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Beauty26

Boeren bedrijf omgeving Nieuwegein.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-22 10:17

Beste bokkers,

Ik heb een beetje een ongewone vraag. Wij hebben een zoon van 6,5 jaar... Die wilt heel graag boer worden (zegt ie nu :+) maar hij zou graag een x met iemand mee lopen die boer(in) is... En dan mag zijn koeien voordroog geven, of brokjes in een bak doen... Poep scheppen is hij ook niet vies van... Maar ook varkens, schapen, kippen alles aan dieren etc vind hij leuk!

Is er iemand in de omgeving van Nieuwegein (hoeft niet in Nieuwegein zelf te zijn uiteraard) waar onze zoon een x mee mag lopen (uiteraard zullen wij er zelf ook bij zijn).

Dropneus95

Re: Boeren bedrijf omgeving Nieuwegein.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:22

Je hebt kaasboerderij de witte welle op de N228 aan het einde van de nedereindse weg. Misschien zou je daar eens binnen kunnen lopen.

Op dezelfde weg meer richting de Meern zit een melktap en een klein huisje waar je ook eieren en vlees kan kopen. Is van hele aardige mensen. In het huisje zelf hangt een telefoon nummer. Misschien dat je die eens zou kunnen bellen?

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:27

Wij zitten in omgeving twente met een klein melkveebedrijf. Jullie zijn altijd welkom!

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 10:48

Is een kinderboerderij geen optie om eens bij mee te draaien?

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-22 11:21

Dropneus95 schreef:
Je hebt kaasboerderij de witte welle op de N228 aan het einde van de nedereindse weg. Misschien zou je daar eens binnen kunnen lopen.

Op dezelfde weg meer richting de Meern zit een melktap en een klein huisje waar je ook eieren en vlees kan kopen. Is van hele aardige mensen. In het huisje zelf hangt een telefoon nummer. Misschien dat je die eens zou kunnen bellen?

Bedankt! Ik ga eens kijken
Dagahra schreef:
Wij zitten in omgeving twente met een klein melkveebedrijf. Jullie zijn altijd welkom!

Super lief! Ik ga het onthouden

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 11:50

Op de Nedereindse weg staan meerdere boerderijen, die zou je eens kunnen benaderen? En dan bedoel ik het stuk vanaf de Put van Weber tot aan de De Meern.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 12:37

Ga een dagje naar avoturenboerderij Molenwaard, is op sepelse manier alles te zien en te leren over de boerderij.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-22 12:41

duikpaardje schreef:
Ga een dagje naar avoturenboerderij Molenwaard, is op sepelse manier alles te zien en te leren over de boerderij.

Ik weet t... Maar hij wilt echt op n boerderij mee lopen... Of kinderboerderij vind hij ook geweldig!

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 13:07

Verder niemand?

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:11

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:15

Dat is alleen niet bij Nieuwegein in de buurt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:24

kunt misschien eens zoeken naar kleinschaligere zorgboerderijen? Steeds meer boerderijen hebben ook een zorgtak.. Die hebben echt de capaciteit om je zoontje op te vangen en dan zou je misschien zelfs niet altijd mee hoeven lopen heel de dag. Ik zit zelf niet in de buurt, maar dat soort boerderijen zijn wel te vinden via google.

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:26

Suzanne F. schreef:

Dat is 22 minuten met de auto. In mijn beleving dus zeker wel in de buurt :)

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 13:51

Jessica007 schreef:

Bedankt ik ga ze een berichtje doen!

Suzanne F. schreef:

Een half uurtje is max ongeveer, vanwege de enthousiasme van onze zoon willen we ongeveer dit als max reistijd aanhouden...

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 13:51

bettyvn schreef:
kunt misschien eens zoeken naar kleinschaligere zorgboerderijen? Steeds meer boerderijen hebben ook een zorgtak.. Die hebben echt de capaciteit om je zoontje op te vangen en dan zou je misschien zelfs niet altijd mee hoeven lopen heel de dag. Ik zit zelf niet in de buurt, maar dat soort boerderijen zijn wel te vinden via google.

Bedankt ik zal eens Googlen.

KinkeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:58

als het in de buurt van Raalte was dan mocht hij hier wel een keer 'meehelpen'. Wij hebben geen melkvee maar een kleine koppel vleesvee. Ook die dames moeten eten :D
En over een week of 2 verwachten we de eerste kalfjes.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 14:11

Kinke schreef:
als het in de buurt van Raalte was dan mocht hij hier wel een keer 'meehelpen'. Wij hebben geen melkvee maar een kleine koppel vleesvee. Ook die dames moeten eten :D
En over een week of 2 verwachten we de eerste kalfjes.

Leuk!! We komen regelmatig in zwolle, hebben hiervoor in raalte gewoont!! Ik zal het eens met mn man overleggen, m'n zoontje vind vleesvee ook leuk, het gaat hem erom dat hij mag eten geven, mee mag lopen op de boerderij.. Het ervaren hoe het is op de boerderij. Hij is pas 6,5 maar weet al wel heel goed wat hij wilt en is heel wijs voor z'n leeftijd!

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:13

Het is niet echt een boerderij maar wellicht kun je eens een bericht sturen naar het Hertenkamp in Vianen of hij mee mag helpen met voeren of iets?

Kaliber <3

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 14:27

Melisding schreef:
Het is niet echt een boerderij maar wellicht kun je eens een bericht sturen naar het Hertenkamp in Vianen of hij mee mag helpen met voeren of iets?

Bedankt heb ze een berichtje gedaan!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:36

kun je niet eens kamperen bij de boer in de vakantie ofzo? ik weet dat dat bijvoorbeeld in Kamerik kan.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:56

Niet in de buurt, maar hebben wel een mini camping dus je kan er ook een paar dagen verblijven. Echt een plek waar dat je met de boer mee op pad mag!
Hebben zelf meerdere (klein) kinderen, die vaak op de boerderij te vinden zijn in de leeftijd van 3 tot 7 jaar.
https://www.deesrand.nl/

Dus misschien iets leuks voor een weekendje weg of vakantie.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-22 16:57

Jintexx schreef:
Niet in de buurt, maar hebben wel een mini camping dus je kan er ook een paar dagen verblijven. Echt een plek waar dat je met de boer mee op pad mag!
Hebben zelf meerdere (klein) kinderen, die vaak op de boerderij te vinden zijn in de leeftijd van 3 tot 7 jaar.

Hoi hoi is deze caming van jullie?? Ik ga de site eens bekijken

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:07

Beetje uitwijken naar de betuwe denk ik, daar vind je nog veel boerderijen. :j

Each day's a gift, not a given right

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 19:23

Beauty26 schreef:
Jintexx schreef:

Hoi hoi is deze caming van jullie?? Ik ga de site eens bekijken

Nee de camping is niet van ons. Maar wel van de ouders van mijn beste vriendin, en ben er zelf ook heel vaak geweest. Dus ik ken de sfeer,de mensen en de boerderij.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie