Brillen voor extra - EXTRA brede neusbrug

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cubone

Berichten: 6243
Geregistreerd: 17-03-06

Brillen voor extra - EXTRA brede neusbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 21:28

:o

Ik heb dus een hele brede neusbrug en een smal hoofd.. Een “brede neusbrug” bril is te smal op mijn neus en kan ik niet verdragen, daarnaast al snel te breed.. ik heb qua cap bijvoorbeeld maat xs en is dus is de breedte van mijn neus mega in vergelijking met mijn hoofd :P Normaal gesproken niet zo’n probleem gezien ik geen gelukkig geen bril nodig heb, maar ik moet tegenwoordig behoorlijk wat uren in de auto zitten en zo nu en dan is het wel een gemis om een zonnebril te hebben.

Ik heb al heel wat geprobeerd qua verzetbare pootjes enzo, maar ik kan ze niet genoeg zetten dat het comfortabel is :(

Ik ben al langs wat zaken geweest en met uitzondering van op maat maken € nog niks tegen gekomen.. Het hoeft niet heel flatteus te zijn, maak moet wel kunnen passen. Heeft iemand hier de tip? :D

Yessy

Berichten: 23077
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Brillen voor extra - EXTRA brede neusbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:36

Weet je toevallig de maten? Bij Polette heb je bijvoorbeeld deze: https://www.polette.com/nl/weeto-black-s.html, heel smal maar met een neusbrug van 3cm (de meeste zijn rond de 1,5-2cm). Je kan op die site helaas niet zoeken op de breedte van de neusbrug, maar als je op maat s brillen zoekt (dat is de totale breedte) is aan het model vaak wel te zien welke smaller en breder zijn.

maava
Berichten: 1569
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Brillen voor extra - EXTRA brede neusbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:50

Ben je ook bij de opticien wezen kijken? Daar kan je ook zonnebrillen zonder sterkte kopen, die hebben vaak wat meer keus dan kleding winkeld ed.

_Liiene
Berichten: 264
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Brillen voor extra - EXTRA brede neusbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 22:12

Wat voor dames ook nog wel eens handig is is om even bij de heren monturen te kijken.
Maar als je inderdaad een smal koppie hebt, wat de maat van jouw cap doet vermoeden, dan zou ik zeggen kijk eens bij de monturen van Look. Niet super goedkoop, wel fantastische kwaliteit en relatief brede neusmaten verkrijgbaar.

Cubone

Berichten: 6243
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 23:48

_Liiene schreef:
Wat voor dames ook nog wel eens handig is is om even bij de heren monturen te kijken.
Maar als je inderdaad een smal koppie hebt, wat de maat van jouw cap doet vermoeden, dan zou ik zeggen kijk eens bij de monturen van Look. Niet super goedkoop, wel fantastische kwaliteit en relatief brede neusmaten verkrijgbaar.


Wat is duur? Ik dacht 80 euro maximaal, maar voor een zonnebril die 10 jaar mee gaat en ECHT lekker zit wil ik wel 120-150 betalen.

Ik ga eens kijken op een handelaar van look ik mijn buurt :)