Mobiele erf- en erfdier-oppas, zou daar animo voor zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Mobiele erf- en erfdier-oppas, zou daar animo voor zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 17:41

@Modjes,
Ik heb gezocht naar de juiste plek voor dit topic, plus de richtlijnen gelezen.

Ik hoop dat het goed staat (denk het wel?)

Nou ja, dat dus, wat er in de titel staat.

Het idee iets concreter,

Erfoppas die zelf met een camper komt.
Die op het erf staat gedurende de oppasperiode.

Die een oogje in het zeil houdt, en die fysiek niet al te zware dingen rondom dieren regelt.
Hooi geven, brok geven, basic medicatie, evt opstrooien, binnen/buiten zetten.
Voor paard, schaap, geit, kip, evt kat etcetera.
(Geen honden)

Die gedurende die periode in de (eigen)camper leeft, wel stroom nodig voor de camper en evt gebruik van douche.
Maar die verder niet in huis komt.

Ik loop hier al een poosje over te denken.
Ik ga waarschijnlijk een jaar reizend leven. *\o/*

Dat valt natuurlijk prima te combineren met 'erf-oppas'
Voor mij steeds wisselende staanplaats en dus wat zien van Nederland,
Voor mensen met erfdieren een betaalbare en betrouwbare oppas.

Uiteraard zou ik overdag af en toe even weg zijn, boodschappen doen of ergens een wandeling of een museum bezoeken ofzo.
Maar een groot deel van de dag aanwezig op het erf, oogje in het zeil en ook de dieren hun basic verzorging.

Ik kan me voorstellen dat dat voor mensen met erfdieren prettig zou zijn, als ze eens een weekend weg zouden willen, of desnoods zelfs een week ofzo.

Maar misschien ook wel helemaal niet.

Ik ben dus echt benieuwd of hier animo voor is.

En zo ja, hoe pak je het dan aan dat mensen je weten te vinden.
Dingen als pawshake richten zich vooral op honden (wat ik dus niet zou willen)
Dan heb je ook nog de echte boerenbedrijf-opvang die zorgen dat een bedrijf blijft lopen inclusief bijvoorbeeld melken van melkvee.
Dat is dus ook expliciet niet de bedoeling.

Ik zit echt meer te denken aan mensen met hobbydieren op eigen erf.

Wie heeft tips?
Hoe pak ik zoiets (kleinschalig) aan, en is er überhaupt vraag naar zoiets?

karuna
Drukke kabouter

Re: Mobiele erf- en erfdier-oppas, zou daar animo voor zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:45

Ik ga even meelezen. En alvast misschien een aanvulling doen. Een dergelijke service voor binnendiertjes misschien erbij? Konijnen, vissen, vogels en andere minder logische huisdieren.
Ik zou dan een klant kunnen zijn voor de minder logische huisdieren.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:46

Het klinkt best leuk, maar ik denk dat er weinig vraag naar is op het moment dat je geen honden wilt verzorgen.

Anders zou ik namelijk wel interesse hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:48

Het uitsluiten van honden is wel een beetje lastig.
Ik 'ken' in ieder geval 1 persoon/bedrijf ("oppassie") die dit doet, maar dan gewoon in huis. En inclusief honden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:51

Iemand die niet in je huis komt, behalve om de douche te gebruiken, komt dus in je huis.

Ik weet niet of hier vraag naar is, ik heb geen erfdieren dus ik kan het niet echt beoordelen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:52

Ga je dan ook vooraf kennis maken? Ook als het bijvoorbeeld verder weg is?
Want ik zou namelijk geen "vreemde" op het erf willen hebben, zeker niet als wij er zelf niet zijn.

Nu heb ik enorme mazzel dat wij 2 betrouwbare dames hebben gevonden die voor onze dieren zorgen als wij er niet zijn.

En mag ik vragen waarom je honden uitsluit? Is jouw goed recht uiteraard, maar denk dat de aanvraag dan al een stuk beperkter is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 17:53

Minder logische huisdieren klinkt ook wel aardig.

Slangen, vissen, vogels, konijnen etc zou ik ook allemaal prima vinden, mits er een duidelijke 'handleidung' bij geleverd wordt, over wat ze wanneer nodig hebben,
En wanneer er evt dierenarts ingeschakeld moet worden (bij erfdieren en katten weet ik dat wel, ervaring genoeg mee ;) )

Honden wil ik niet, omdat die gewoon echt vrijwel volcontinu aandacht nodig hebben, en niet af en toe even.

Bovendien reis ik met eigen hond, en leef ik in camper en niet in het huis. Juist niet

Dus honden zouden voor mij een harde no-go zijn.

De meeste andere dieren, inclusief aparte dieren is prima.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 17:54

Myfairytale schreef:
Ga je dan ook vooraf kennis maken? Ook als het bijvoorbeeld verder weg is?
Want ik zou namelijk geen "vreemde" op het erf willen hebben, zeker niet als wij er zelf niet zijn.

Nu heb ik enorme mazzel dat wij 2 betrouwbare dames hebben gevonden die voor onze dieren zorgen als wij er niet zijn.

En mag ik vragen waarom je honden uitsluit? Is jouw goed recht uiteraard, maar denk dat de aanvraag dan al een stuk beperkter is.

Vooraf kennismaken zou zeker een optie zijn

Ik ben echt nog aan het nadenken over hoe en wat, en of ik dit zie zitten etc.
Maar ik vind het wel wat hebben.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:55

Volgens mij regelt de paardenoppasservice ook dit soort dingen , maar dan met oppas die bij de eigenaar in huis gaat, maar op zich, als je zelf liever in je camper blijft, zullen de meeste hier vast geen bezwaar tegen hebben.
Denk wel dat honden uitsluiten een onhandige is, veel mensen met een erf en veel dieren, hebben er ook een hond bij lopen.
Wel moet je meestal eerst vooraf kennis maken met mensen, maar dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 17:56

Vjestagirl schreef:
Iemand die niet in je huis komt, behalve om de douche te gebruiken, komt dus in je huis.

Ik weet niet of hier vraag naar is, ik heb geen erfdieren dus ik kan het niet echt beoordelen.

Als mensen absoluut niet in huis zouden willen, valt dat ook op te lossen.
Ik kan in camper wassen en douchen, is alleen niet ideaal. Maar kán wel.

Dus mensen die absoluut niemand ín huis willen, daar zou ik in principe wel gewoon kunnen komen.
(Mits ik wel ergens stroom kan inpluggen, maar dat kan ook in een schuur evt)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 17:58

Kijk eens op huizenoppassite.nl daar kan je een profiel aanmaken en kunnen mensen jouw benaderen, maar jij kan ook mensen benaderen die op zoek zijn naar een oppas. Wij hebben zelf al een paar keer gebruik gemaakt van deze site.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:01

Volgens mij hebben verreweg de meeste dierenbezitters ook honden. Ikzelf zou mijn hond niet in pension doen. Dan zou ik een all-in oppas zoeken.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:04

Heel interessant! Maar jij zou voor mij afvallen omdat je zelf een hond meeneemt dat gaat niet met onze kat. Verder wil je geen honden verzorgen, jammer want dat zou wel echt een pluspunt zijn.

Top dat je in eigen camper zit. Jammer dat je alsnog het huis in 'moet' om te douchen. Maar als je toch in huis moet zijn voor de hond zou ik er dan weer niet zo mee zitten.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:06

Ik zou het wel handig vinden. Onze hond gaat naar mijn ouders als wij op vakantie gaan. De katten en konijn kunnen niet mee, daar moet ik dan iemand anders voor vinden.

Nu hebben wij ook een geitenbedrijf met meerdere werknemers, dus wss kan ik daar wel iemand lobbyen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 18:10

Ir111 schreef:
Heel interessant! Maar jij zou voor mij afvallen omdat je zelf een hond meeneemt dat gaat niet met onze kat. Verder wil je geen honden verzorgen, jammer want dat zou wel echt een pluspunt zijn.

Top dat je in eigen camper zit. Jammer dat je alsnog het huis in 'moet' om te douchen. Maar als je toch in huis moet zijn voor de hond zou ik er dan weer niet zo mee zitten.

Mijn hond komt in zo'n geval natuurlijk niet los op het erf.

Sowieso in veruit de meeste gevallen niet ;) alleen als het echt 100% safe is, en niet storend voor de oppasdieren.

Hij is vriendelijk naar katten overigens, maar ik neem nooit risico met de dieren van iemand anders. Dus blijft mijn hond bij mij, en tijdens de echte verzorging (als ik in schuur of wei moet zijn) kan hij gewoon
'in huis' blijven. (de camper dus)

Douchen in huis hoeft dus niet per se.
Is voor mij makkelijker,
Maar het kán ook in de camper.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:16

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:16

Femke_Tweety schreef:
Mijn hond komt in zo'n geval natuurlijk niet los op het erf.

Sowieso in veruit de meeste gevallen niet ;) alleen als het echt 100% safe is, en niet storend voor de oppasdieren.

Hij is vriendelijk naar katten overigens, maar ik neem nooit risico met de dieren van iemand anders. Dus blijft mijn hond bij mij, en tijdens de echte verzorging (als ik in schuur of wei moet zijn) kan hij gewoon
'in huis' blijven. (de camper dus)

Douchen in huis hoeft dus niet per se.
Is voor mij makkelijker,
Maar het kán ook in de camper.

Dan nog zou een hond voor mij niet werken. Maar dat hoeft voor anderen geen punt te zijn natuurlijk.

Ik vind het idee heel leuk in ieder geval. Ik zou best gebruik willen maken van zo'n soort service voor een weekendje weg. :j

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:20

Peppertree schreef:
Het klinkt best leuk, maar ik denk dat er weinig vraag naar is op het moment dat je geen honden wilt verzorgen.

Anders zou ik namelijk wel interesse hebben.

Dit, wij hebben hier iemand die zowel de erfdieren als de huis dieren verzorgd als ik bijv. een dag weg ben.
Ideaal , maar als ze de honden niet zou willen doen dan zou het al geen nut hebben voor mij.

Maar goed, voor mensen die geen honden hebben is dit misschien wel een uitgelezen kans :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-22 18:28

Mensen die geen honden hebben, of de honden zelf meenemen op vakantie, of de honden bij vrienden/familie kunnen brengen.

Zoiets?

Ik lees straks alle tips verder bij, plus de verschillende websites etc.

Het is duidelijk dat het niet voor iedereen wat zou zijn, maar mogelijk wel in bepaalde specifieke situaties.

En dat is prima natuurlijk, het is voor mij ook niet echt bedoeld als werk ofzo (eerder in tegendeel)
Dus ook absoluut niet jaarrond.

Maar een deel van het jaar, lijkt me best leuk.

(Op momenten dat ik niet ergens in het buitenland ben, of druk met stage. (Ik studeer weer, op mijn 42e :') goeddeels online, vandaar dat dit ook kán nu)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:30

Ik zou dat helemaal niet vervelend vinden. Al zit de douche in huis en dat zou ik lastiger vinden.
Maar iemand die zich red, beetje toezicht houd en wat dagelijkse verzorging doet zou ik echt prima vinden. Je bent welkom

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:39

Zou je ervoor betaald willen worden?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:47

Hier zou je wel de honden 'doen' maar er buitenom controleren water en voeren geen werk aan hebben, terwijl ze niet loslopen op t erf (en je eigen hond dat in theorie wel zou kunnen doen). Oftewel, ik zou in jouw geval zeker niet de honden 100% uitsluiten maar per situatie bekijken of het haalbare kaart is.

Wij zijn pasgeleden voor het eerst een weekje weg geweest met t gezin, 2 honden, 4 katten en 10+ paarden achterlatend en de oppas heeft wel in huis gezeten. Verder was het huis ook nog eens spik & span en deed ze was die er nog lag (van de gites). We betaalden hier voor, kleine 500 euro voor die week, maar met alle liefde want de betrouwbaarheid is megahoog.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 18:58

Ik zou je ook voor af willen ontmoeten, dus dat zou wel voor meer mensen een ding zijn denk ik. Denk inderdaad wel ook dat er veel mogelijkheden wegvallen omdat ze dan ook iemand voor de hond zoeken.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:28

Op Facebook zijn er genoeg groepen waar mensen oppas aan huis zoeken, dus ik denk dat je daar al een eind mee komt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 19:28

Femke_Tweety schreef:
Mensen die geen honden hebben, of de honden zelf meenemen op vakantie, of de honden bij vrienden/familie kunnen brengen.

Zoiets?

Het is juist vaak met erfhonden zo dat meenemen en/of bij een ander plaatsen niet gaat en dat ze juist op een eigen erf beter op een plek zijn.
Erfhonden hoeven (omdat ze "altijd" buiten lopen) veel minder persoonlijke aandacht hebben.

Mijn dieren blijven ook helemaal thuis als ik weg ben, dan doet of 1 van de kinderen de dieren of (de dochter van) mijn vriendin.