Pinkpopcamping en emetofobie

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessica_K

Pinkpopcamping en emetofobie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 11:36

Pinkpop lijkt eindelijk te kunnen gaan plaatsvinden dit jaar! We hebben al jaren weekendkaarten liggen en in juni gaan we erheen. Ik heb één probleem. Ik heb emetofobie. Dit houdt oa in dat ik in paniek raak als in mensen in mijn buurt zie / hoor overgeven.

Ik wilde om die reden eigenlijk een hotel of camping buiten het festivalterrein boeken, maar inmiddels zit alles vol of is het hartstikke duur...

Ik wilde daarom vragen naar jullie ervaringen met slapen op het terrein. Hoe groot is de kans dat ik daar zonder paniekmomenten doorheen kom? :D ik wil sowieso oordopjes meenemen, maar wil ook 's nachts veilig naar de wc kunnen enzo...

Dank alvast!

AmyII

Re: Pinkpopcamping en emetofobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:47

Hi TS! Wat tof dat je eindelijk naar Pinkpop kan.

Ik ben er dat jaar van de grote storm het hele weekend geweest en ik heb toen eigenlijk niemand meegemaakt/ gehoord dat hij overgaf, dus vanuit mijn ervaring acht ik de kans klein.

Wel zijn er verschillende campings en op elke camping gaat het er anders aan toe. Ik stond op een camping zo’n 20 minuten lopen vanaf het festivalterrein.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:50

Ik heb geen ervaring met Pinkpop maar wel veel festivals incl camping gedaan en eigenlijk nog nooit overgevende mensen rond mij gehad! 1 maal een buurman gehad die zijn hele tent had ondergekotst(van binnen) maar meestal staat je tent zo dat je niet direct bij andere mensen binnen kijkt.

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 11:58

Ik heb destijds ook geen mensen zien overgeven maar wel kots zien liggen. En dat beperkt zich echt niet tot de camping haha. Denk dat de kans misschien nog wel groter is dat je mensen ziet overgeven op het festivalterrein.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 12:25

Fijn al een paar reacties. Dat geeft hoop.. Dat het ook tijdens het festival wel gebeurt is wel vervelend, maar zolang ik weg kan rennen oid overleef ik dat hopelijk wel.. Is in jullie ervaring een bepaalde plek op de camping beter, bijvoorbeeld een beetje aan de buitenkant?

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:31

Geen ervaring met Pinkpop campings maar wel andere grote festivals. Je ziet eigenlijk altijd wel dat er op de grote festivals verschillende campings zijn. De ene camping is wat meer een feestcamping dan de andere. In je tent oordopjes in doen, al heb ik het ook nog niet meegemaakt dat ik het hoorde. Op het festival terrein wel gezien, maar door de muziek hoor je het dan niet. Bovendien is er voldoende ruimte om weg te lopen

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:59

Wij stonden een camping dichtbij en ik heb nergens last van gehad behalve mijn snurkende man. :')
Naar de wc kan ook gewoon veilig alleen oppassen voor tentlijntjes. :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 13:33

Ik herken je probleem heel erg! :)) Ik heb precies hetzelfde gehad en ging daarom eerst altijd maar een dagje. Op een gegeven moment vond ik het zo leuk dat ik het toch wilde gaan proberen, maar mijn geluk was dat bij het festival waar ik naartoe ging een "vriendencamping" mogelijk was, een apart afgehuurd stukje voor je vriendengroep. Hierdoor durfde ik het iig te proberen. Dat ging prima, waardoor ik ook bij een ander festival gewoon op de camping durfde.
Ik heb inmiddels dus ervaring kunnen op doen en heb niks geks meegemaakt! :D En de sfeer op zo'n camping is ook echt iets om mee te moeten maken :D Echt, gewoon doen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:36

Ik ben naar Pinkpop 2012 geweest. Ik heb ook emetofobie en het was overdag goed te doen maar ‘s avonds echt niet leuk. Zeker kots zien liggen maar ook een paar zien overgeven. We stonden op camping C of D geloof ik, de “rustige” campings iig. “Rustig” :')
Als we nog een x gaan gaan we een hotel boeken. Moet er wel bij zeggen dat ik ook autisme heb dus ik trok die drukte echt niet. Overprikkeld x10000 :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:39

Heb je ook naar vakantieparken in de omgeving gekeken? De meeste hebben een eigen pendeldienst die naar Pinkpop gaat. Als je de prijs van zo'n huisje kunt delen met vrienden valt het reuze mee.

Een warme douche en een goed bed is veel waard. :')

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 18:56

Wij staan altijd op een boerencamping die zijn weiland ter beschikking stelt. Het is er rustig, netjes en in de 6j dat ik daar kom, nog geen kots oid meegekregen. Faciliteiten zijn fijn en je krijgt tenminste genoeg slaap. Er is een pendelbus van en naar het terrein en in de avond kun je in de loods nog een biertje halen en in de ochtend broodje ei met spek! Heel goed geregeld allemaal.

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 19:36

_hill_ schreef:
Wij staan altijd op een boerencamping die zijn weiland ter beschikking stelt. Het is er rustig, netjes en in de 6j dat ik daar kom, nog geen kots oid meegekregen. Faciliteiten zijn fijn en je krijgt tenminste genoeg slaap. Er is een pendelbus van en naar het terrein en in de avond kun je in de loods nog een biertje halen en in de ochtend broodje ei met spek! Heel goed geregeld allemaal.

Welke camping is dit Hill? Kan even kijken of ze nog een plekje hebben, klinkt goed! :)

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 19:42

Verder is mijn ervaring dus wel dat parken, hotels en campings in de buurt of vol zijn of 4x zo duur als normaal.. Maar tips zijn zeker welkom!

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:52

Ik stuur je even een PB

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:20

Jessica_K schreef:
Verder is mijn ervaring dus wel dat parken, hotels en campings in de buurt of vol zijn of 4x zo duur als normaal.. Maar tips zijn zeker welkom!

De drie parken in de buurt liggen rond de €400,-, dat vind ik eerlijk gezegd niet eens zo gek duur...

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 20:42

Ben een paar keer bij Pinkpop geweest en volgens mij nog nooit iemand horen overgeven. Ik zou dan wel voor camping C gaan, omdat op A en B de feesten na de concerten zijn. Dus daar is de drank en de eventuele mensen die er niet tegen kunnen ;)

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 21:08

Ik ben al een aantal keren naar Pinkpop geweest en altijd op de B camping.
Ik heb nog nooit iemand horen/zien overgeven daar en ook niet op het festival terrein! :)

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-22 22:02

We hebben toch een Airbnb geboekt, dank allemaal voor het meedenken! :)

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 08:34

Verstandig TS! Toen ik naar een festival ging had ik een rustig hoekje opgezocht. Maar heb meerdere keren overgevende mensen achter m’n tent gehad.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:18

MarlindeRooz schreef:
Verstandig TS! Toen ik naar een festival ging had ik een rustig hoekje opgezocht. Maar heb meerdere keren overgevende mensen achter m’n tent gehad.

Maar denk dat mensen dat ook juist in de rustige hoeken doen. Zou dan eerder je laten omringen (als je met meerdere mensen bent) met tenten van bekenden.

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:39

Dreamy schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar denk dat mensen dat ook juist in de rustige hoeken doen. Zou dan eerder je laten omringen (als je met meerdere mensen bent) met tenten van bekenden.

Dat was ik ook alleen we stonden achteraan tegen de rand aan want dat leek ons rustiger. Het was ook heel rustig muv gekots.

Maar mij boeit dat niet dat scheelt.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 19:48

Ik stond op een camping vrij dichtbij, B geloof ik. Ik kan ook heel slecht tegen overgevende mensen en heb echt nergens last van gehad daar. In elk geval veel plezier gewenst alvast!

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-22 12:52

Dank! Ik wilde toch geen risico nemen met de wisselende verhalen en kan nu ook echt met een gerust hart naar het festival uitkijken :)