Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ann_moi schreef:Nou dit is dus dropshipping, en dat is een zeer luceratieve manier van geld verdienen. Men maakt een mooie website, laat random mensen positieve recensies plaatsen en voila, wachten tot iemand klikt en besteld. Sommige website eigenaars verkopen producten die je voor 5 euro in china koopt voor 50 euro op hun website, maar als je er 2 koopt, krijg je er 2 voor 70 euro, wat een goede aanbieding... Hier zijn dus hele cursussen voor. Sommige mensen zijn zeer succesvol, en sommige niet.
Maar ik snap je gevoel heel goed. Ik heb hier een enorme hekel aan. Vooral door de verzendtijd die erop zit, want koop je zelf in china dan is het een bewuste keuze.
Ik bestel zelf ook het liefst bij bol.com, want als ik iets nodig heb wil ik het ook snel thuis hebben het liefst. Het maakt me niet uit dat het in china gemaakt is, maar als je het nodig hebt wil je het ook hebben en niet nog een maand moeten wachten.
Storm schreef:Ik let meestal op dat ik een merk koop dat ik ken, of dat ik via Bol koop als ik grote twijfels heb. Bij Bol selecteer ik dan op de ontvangstdatum, nooit later dan een week. Zo filter ik het meeste al weg.
noviceh schreef:Bol verkoopt ook artikelen die identiek zijn aan artikelen van Action. Alleen betaal je bij Bol 3-10x zoveel.
Momo94 schreef:Ga in het vervolg ook sowieso kijken of je een kvk nummer gevonden krijgt. Heel veel dropshipping bedrijven hebben geen kvk nummer.
En als je niet genept wil worden kan je maar beter gewoon winkelen in een stenenwinkel voordat we straks geen stenenwinkels meer hebben.
rien10 schreef:Maar waar zien jullie dan oplichting? Er wordt geadverteerd met een product voor X euro, men klikt het aan, koopt het en krijgt het geleverd. Waar zit m de oplichting dan in? Je voelt je bekocht, je voelt je genept misschien, maar het gevoel is nog geen absolute waarheid.
Ik lever boeken via Bol.com. Dat is goed beschouwd ook dropshipping en echt geen oplichting.