Welke soundbar bij nieuwe televisie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Welke soundbar bij nieuwe televisie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-22 16:12

Sinds kort heb ik een nieuwe televisie, de LG OLED55C16LA 4K. Hij wordt intensief gebruikt voor gamen, muziek en films/series. Het geluid is prima, maar voor de optimale beleving wil ik er graag een goede soundbar bij. Alleen… de keuze is reuze!

Daarom ben ik benieuwd welke soundbar jullie hebben en/of kunnen aanraden :) Ik ben op zoek naar een soundbar + subwoofer, of eventueel alleen een soundbar wanneer deze van zichzelf al een hele goede bass bevat.

Afbeelding

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 16:26

Mooie tv, goed merk ook. Wij hebben een geluidsset van Bosch en die kan ik in ieder geval niet aanraden. Niet door het geluid, dat is prachtig, maar wat een gedoe met installeren, en dan heeft hij weer een update, dan doet de app het weer niet… Het gebeurt in ieder geval te vaak dat hij het “gewoon niet” doet. Deze hebben we: https://www.coolblue.nl/product/818852/ ... QUQAvD_BwE

Ik kan je wel aanraden voor een optimale beleving ook van die kleine boxjes erbij te nemen. Die hebben wij ook van Bose maar degene die wij hebben zit soms een ruis in.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 17:01

Afgelopen half jaar 2 nieuwe, Sony en Philips, 65 inch TV'S ontvangen. Daarvoor 55 inch Samsung. Allen uitgerust met arc en earc. Theoretisch gebruik je earc. Samenvattend voor een uitmuntend resultaat voor de samenwerkiing dient TV en soundbar van hetzelfde merk te zijn. Er is bij verschillende merken de kans groot op een sofware bug, extra afstandsbediening of lastig instelling van geluid vertraging enz. Vooral bij gaming ik zou nooit het risico nemen bij verschillende merken. Dus de keuze wordt klein, LG soundbar nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:05

Soundbar klinkt mij wat té hip, maar wellicht kan ik je helpen in je keuze;

Afbeelding
Jaar of wat geleden een Onkyo-emp aangeschaft ( was toen rond de vijfhonderd euro).
Daarnaast via MP 5 speakers aangeschaft, B&W, Wharfdale en Dali, goed speakerdraad gekocht, en ben nog steeds blij mijn burenruzie-installatietje. Emp staat aangesloten op een Sony-nog-wat-veul-te-groot, en praat prima met mijn kastje van XS4all, google Chromecast en PS3, spotify.

Dat draadloze van hoe-heet-dat-merk ook alweer lijkt mij geweldig, hoor, maar ben toch meer fan van snoertjes, alles blijft het hier doen, ook als er een ietwat te dikke kat in de stream staat.

Ik was uiteindelijk, met het hele gebeuren, ongeveer 750 max kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 19:09

Oke, ik heb het nog anders opgelost. Een tuner versterker van Pioneer de VX-934 en een stel goede boxen. geluid is :D :+
Wat betreft de bas het zijn Pioneer Prologue 8 boxen :D