De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 22045
Geregistreerd: 21-03-05

De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 21:46

Ik zou morgen examen hebben, helaas is de school dicht vanwege de storm. Voor mij helaas voor sommige misschien een voordeel want want de treinen rijden na het examen ook niet.

Ik heb buiten nog een stelling staan, daar ga ik morgen maar stenen opleggen om te verzwaren en de bloempotten onder een afdak.

Maureen95

Berichten: 16322
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:48

Ik zou morgen naar kantoor moeten met de trein, maar mag nu gelukkig thuiswerken. Ik ben heel benieuwd hoe mijn huisje de storm gaat beleven. De schutting van de onderbuurvrouw heeft het al begeven en 1 van de 2 duiven van de buren heeft de storm gister ook niet overleefd...

Kan je je stelling niet op de grond leggen?

Tancreda4

Berichten: 24343
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:54

Ik werk thuis, dus zou geen consequenties voor mij hebben. Maar verder wel een hoop extra werk en zorgen voor de paarden. Trailers extra geborgd, losse spullen op erf weggehaald en de paarden gaan morgen allemaal naar binnen. Normaal staat alles 24/7 of soms nachtje binnen. Nu gaan ze morgen begin middag naar binnen, gaat alles dicht en hopen we dat alles mee gaat vallen. Ivm eventueel romd vliegend puin dat in de paddocks kan komen. Binnen staan ze dan veiliger en blijer.

Ik zorg dat ik voor de piek de paarden binnen heb en zelf ook weer thuis ben
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 17-02-22 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Euridicey

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:56

Ik heb geen idee wat ik moet doen met dit weer.. Ik moet naar buiten naar mn paardje.
Ik rij een Citroën c1 en ik merk al tegenwind als ik een vrachtwagen inhaal. Ik hoop dat hij op de parkeerplaats blijft staan XD
Werk morgen thuis. Dat wel..

moonsparkle
Berichten: 22045
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 21:58

Maureen95 schreef:
Ik zou morgen naar kantoor moeten met de trein, maar mag nu gelukkig thuiswerken. Ik ben heel benieuwd hoe mijn huisje de storm gaat beleven. De schutting van de onderbuurvrouw heeft het al begeven en 1 van de 2 duiven van de buren heeft de storm gister ook niet overleefd...

Kan je je stelling niet op de grond leggen?


Denk dat hij dan over de grond gaat schuiven of ik moet m barricaderen, het is een lichte stelling

AnnemiekvM

Berichten: 8260
Geregistreerd: 17-07-03

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:03

Mijn werk is vlakbij. Dus dat wordt geen probleem.
Of de kinderen in de pauze kunnen buitenspelen hangt af of het dan nog niet te hard waait. Je wil geen rondvliegende dakpannen.
Of ik 's middags naar mijn paard kan moet ik dan bekijken. Heb een kleine auto en moet toch een stukje over de snelweg.

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:06

De stichting waar ik voor werk bekijkt of de kinderen veilig om 14u naar huis kunnen. Is er eerder code rood afgegeven, dan gaan de kinderen eerder naar huis.

Ik ga zo snel mogelijk na schooltijd naar huis. Flink stuk snelweg, zal mij benieuwen.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 17-02-22 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Berichten: 31521
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:06

Hier gaat alles zijn gangetje morgen. M'n man heeft vrijdag altijd vrij, ik ben gewoon aan het werk.

Alles is aardig storm proof, en we hebben gister alles al ff na gelopen op losse dingen op het erf.

We zitten mooi op de open vlakte dus het kan hier lekker te keer gaan.

Laatste jaren hebben we van alles al vernieuwd, dus ben er morgen niet heel bang voor.

Staldak zijn al eens platen vanaf gekomen, maar hele dak is vervangen. Overkapping hing flink door met rotte balken en is ook vervangen. Serre die we met storm wel eens hebben staan te verstevigen omdat de dakplaten 30cm op wipte is afgebroken afgelopen zomer. Gammel tuinhuisje is eerder al eens tegen de vlakte gegaan. Dooie boom is al eens tussen mijn auto en trailer door gegaan. En 2 hele grote populieren zijn inmiddels brandhout.

Dus al het achterstallige onderhoud wat met storm spannend kan worden van de vorige bewoners hebben we inmiddels wel weg gewerkt.

Pony's staan lekker luw in en bij de stal. Dus die redden zich wel.
Denk dat ik m'n training morgen middag in de buitenbak ff over sla ;) .

Cinnepin

Berichten: 9070
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:13

Eerst maar eens kijken of het echt zo is, als gezegd wordt ( gebeurt wel vaker dat het mee valt ). Maar ik hoef niet weg, alleen naar de paardjes, maar die staan 5 mins lopen van huis. De eigenaresse van het andere paard woont erbij, dus kunnen we dat goed in de gaten houden.
Verder heb ik voor alsnog geen extra maatregelen

Flux

Berichten: 2524
Geregistreerd: 10-06-05

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:18

Ja, na wat wikken en wegen sluiten wij de tent om 13u. We runnen een dagopvang voor honden en sluiten normaal om 18u maar vonden dat onverantwoord. Hondjes worden nu voor 13u gehaald zodat wij ook veilig naar huis kunnen rijden.

Kabayo

Berichten: 14313
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:21

Hier gaan de paarden sochtends sowieso naar buiten. Middags maar even zien... verder buiten alles opgeruimd wat weg kam waaien

mars_mellow
Berichten: 542
Geregistreerd: 22-06-20
Woonplaats: In de stal

Re: De storm zijn er voor jou consequenties of neem je maatregelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:22

Ik moet 20 min fietsen om 14:30... wish me luck... :):)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:25

Ik heb helemaal niks morgen, denk dat ik 's morgens nog even buiten aan de gang ga als het nog wat rustiger is. 's Middags lekker binnen van achter het raam in de gaten houden of de kippen niet wegwaaien :+ Ik denk dat ik ze maar wat eerder naar binnen doe.

Melisje_92

Berichten: 1109
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:27

Euridicey schreef:
Ik heb geen idee wat ik moet doen met dit weer.. Ik moet naar buiten naar mn paardje.
Ik rij een Citroën c1 en ik merk al tegenwind als ik een vrachtwagen inhaal. Ik hoop dat hij op de parkeerplaats blijft staan XD
Werk morgen thuis. Dat wel..


Dan zou ik als je de mogelijkheid heb s ochtends naar je paard gaan, of voor werk of wat later beginnen.

Ik begin morgenochtend 5:15, 1 uur klaar…dan snel naar stal en voor de ergste wind ben ik weer thuis. Afgelopen dagen de scooter nog gepakt, maar die laat ik morgen maar staan :')

Brainless

Berichten: 29842
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:28

mars_mellow schreef:
Ik moet 20 min fietsen om 14:30... wish me luck... :):)

Je zegt het verkeerd:
Je moet om 14:30 een uur gaan lopen :+

Melisje_92

Berichten: 1109
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:29

Brainless schreef:
mars_mellow schreef:
Ik moet 20 min fietsen om 14:30... wish me luck... :):)

Je zegt het verkeerd:
Je moet om 14:30 een uur gaan lopen :+


2 uur wanneer je wind tegen heb

prompter

Berichten: 11799
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:30

In de tuin alle losse dingen in de schuur gezet. Mijn Golf is laag en zwaar, die brengt me wel van en naar werk en paard. En verder de bomen maar zoveel mogelijk vermijden.

Mirre1415

Berichten: 341
Geregistreerd: 17-10-19
Woonplaats: Somewhere only we know

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:31

Ik heb morgen een schoolexamen en een leestoets. Leestoets is geschrapt maar ik moet toch om 10 uur naar school voor een schoolexamen :') :')
Wens me succes met 40 minuten naar huis fietsen om 1 uur

ellepel

Berichten: 47709
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:31

ik heb een elektrische fiets,dus dat komt vast in orde.
ik ga gewoon smorgens werken en daarna naar de paarden.
komt vast wel goed :j

Arethe
Berichten: 2571
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:32

Mijn paard gaat morgen korter naar buiten.
Thuis de containers die net geleegd zijn verzwaard en vastgezet, rondje door de tuin gedaan en alle losse spullen even opgeborgen.

Mijn werk heeft ervoor gezorgd dat alle mensen die met het OV moeten op tijd weg kunnen en alle leerlingen worden eerder opgehaald (mits dit bij de ouders lukt).

Verder ben ik heel benieuwd. Mijn ouders halen mijn dochter op, zij is om 13:00 uit. Ik hoop dat zij in elk geval veilig thuis komen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 103240
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:33

Ik moet gewoon werken tot 16.15. Dan 25 minuten naar huis rijden. Ik zie het allemaal wel :')

LWDaisy

Berichten: 4899
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:37

Ik moet tot 12u werken, en rij dan maar meteen door naar stal (3 stallen en 2 weien uitmesten). De piek wordt hier vanaf 14u verwacht, tot 17-18u, dus als ik een beetje mijn best doe, moet ik tegen 14u wel (bijna) klaar zijn. Hangt er vanaf hoe proper/vuil de stallen zijn, en of de paarden uit de weg willen tijdens het uitmesten haha. De mijne sowieso al niet, die zal echt de stal niet uitwillen, daar mag ik rond werken :') Er is toezicht op de wei, en de stallen zijn heel stevig dus daar heb ik wel vertrouwen in. Ik ga mijn hooinet sowieso wel binnen in plaats van buiten hangen :')

Normaal rij ik met de scooter, maar ik heb al een tijdje mijn mama haar auto. Skoda Octavia, die is wel stevig! Mijn arme scootie woont normaal in de garage, maar is vorige week benzine beginnen lekken, en nogal erg, heel het huis stonk ernaar dus was scootie daarom in de tuin gezet. Ik ben er nogal zuinig op, dus een zeil over getrokken. Worst idea ever - scootie is afgelopen nacht door het zeil omver gewaaid. Ik heb hem net nog naar de brommermeneer gebracht, en die heeft hem bij hem binnen gezet voor de nacht, morgen neemt hij hem mee naar de shop om het lek te herstellen + te controleren op eventuele schade van afgelopen nacht. Scootie weegt 100kg en is een beest, die kan wel wat hebben, de brommermeneer denkt dat er niks aan het handje is :) Ik ben dik een jaar geleden tegen 50km per uur onderuit gegaan, scootie had niks en ik lag in de kreukels haha.

De BBQ is ook een stukje gaan wandelen hebben we gemerkt, ook daar zal dat aan het zeil liggen, al de rest is gewoon blijven staan waar het stond.
Onze tuin in ommuurd door een haag van dik 3m hoog, dus als er wat gaat vliegen zal het normaal wel in de tuin blijven. Laat ons hopen, want ik wil niet achter mijn jacuzzi gaan zoeken :')

We moeten morgen wel de baan nog op na de paardjes - pellets gaan halen voor de kachel, naar de post, en 's avonds bij mijn schoonbroer gaan eten. Mijn vriend heeft zich in het hoofd gehaald dat ik moet rijden omdat hij medicatie voor zijn rug neemt - dan neemt hij die morgen maar lekker niet, want no way dat ik in die storm in het donker ga rijden, ik rij sowieso al geen autostrade en ben dat morgen al helemaal niet van plan :')

Ik hoop maar dat die storm overmorgen over is - ik ben sinds heel kort gids in een Nationaal Fort en heb overmorgen mijn eerste rondleiding op de agenda staan, en dat is toch ook wel een deel buiten :') Als die 35 arme scouts-kindjes gaan vliegen, zal ik mijn werk nog hebben haha.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 17-02-22 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Euridicey

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:38

Bellatrix schreef:
Ik moet gewoon werken tot 16.15. Dan 25 minuten naar huis rijden. Ik zie het allemaal wel :')

jij durft! hoogtepunt van de storm is rond 16:00.. heel veel succes en blijf veilig!

Anastasia24

Berichten: 2792
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:40

Op stal staat zover ik weet alles stevig genoeg, paarden zullen niet wegvliegen. Nu ik het zo bedenk misschien mijn scooter wat stabieler neerzetten en voor de rest helaas het weekend met mijn vriend verzet ivm trein. In de achtertuin is de (lege, wees gerust)vogelkooi wel mooi kapot gewaaid al, maargoed, dan vliegen die stukken morgen niet door de buurt.

tootje71

Berichten: 5138
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:42

Moet werken van 12 tot 18 uur, pony's staan op stal met uitloop, op de wei hebben we hoge bomen daar houd ik mijn hart voor vast. Werk zit op 200 meter van huis dus ga lopend.