Waar vindt je nu echt leuke kleding items?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Waar vindt je nu echt leuke kleding items?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-22 15:31

Hoi,

Ik ben het spoor soms even bijster op kleding gebied. Een paar weken terug fysiek gewinkeld in mijn woonplaats. Normaal ga ik naar winkels als Only, Vera Moda, Costes en dat soort bekende merken. Maar ik slaag daar gewoon echt niet meer. Of het zijn kleine maten. 36 - 38. En/of het is allemaal zo gemaakt dat je het echt niet aankan naar werk. Toevallig had ik bij Norah een leuk setje gescoord en laatst online bij Norah ook weer een broek en blouse. Dus dat is wel een winkel waar ik redelijk kan slagen. Alleen gaat mijn gararobe vaak niet verder dan jeans + blouse + laarzen. Soms een blazer. Ik betrap mijzelf erop dat ik totaal geen rokjes, jurkjes of leuke truitjes of vestjes draag. Ik vind mijzelf een beetje saai worden.

Maar als ik met de billen blood ga:heel veel past ook niet meer.
Ik heb qua broeken maat 42/44. Ja, ik schrok ook van de 44! Shirts m/l.
Meestal het het geval dat een broek 42 net te klein is en 44 net te groot. Ik ben ook niet heel lang. Ik ben 28 jaar en ik wil eigenlijk ook niet naar een C&A, MS mode. Dat vind ik toch vaak iets oudere mode.
Wie heeft de tip? :)

dalena

Re: Waar vindt je nu echt leuke kleding items?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:35

Ik weet niet of je het wat vindt, maar ik slaag tegenwoordig veel bij Vinted :)

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:44

Expresso!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 16:24

Ik zie wel veel leuke winkels die ook online kleding verkopen. Op hun instagram zie je dan hoe het eruit ziet. Bob en bill, of plein vijf in elst. Verder slaag ik wel eens bij de We, vanilia, le ballon, costes, sissy boy.

Als je het idee hebt dat je kleding niet mooi vindt zitten vanwege je gewicht zou je misschien met een diëtist af kunnen vallen, zo is het mij gelukt om mijn voedingspatroon te veranderen en 10 kilo af te vallen. Behalve gezondheidswinst ook meer leuke kleding te vinden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:15

LaDress is leuk voor een eenvoudig 'beginners' jurkje!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:40

Vinted inderdaad. Maar ik ben steeds meer bezig met klimaatneutrale producten dus ook kleding, en daarmee slaag ik wel leuk bij Zara. Ik heb laatst hele leuk fit and flare broeken gekocht van stof, in roze en créme. Ben er heel blij mee, is toch weer even anders dan een spijkerbroek :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:43

@Earth: is Zara zo duurzaam? Zo ja, dan ga ik daar ook weer eens kijken namelijk.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:45

Zara is leuk maar de webshop vind ik zelf niet fijn. Qua winkels verschilt het aanbod en hoe rommelig het is heel erg maar heb er zeker leuke items vandaan!

Guts en gusto kan je ook kijken qua jurkjes, truien en leuke blouses.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:48

Misschien leuk om je eens te laten stylen, bvb via Zalon of Maison365. Heeft mij in ieder geval geholpen om weer wat nieuwe merken te ontdekken en nieuwe dingen te proberen :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:48

Tiggs schreef:
@Earth: is Zara zo duurzaam? Zo ja, dan ga ik daar ook weer eens kijken namelijk.

Sommige dingen wel, voor zover ik begrijp. Maar dat staat er dan bij of op het kaartje.

Ik haal iveral en nergens kleding vandaan. Zelfs winkels die me niet leuk lijken loop ik wel eens doorheen, want soms vind je daar wel 1 ding die heel leuk is. Maar je kan ook wat inspiratie foto's zoeken wat je leuk vindt en dan kijken wat je qua kleding nodig hebt. Zo leer je soms ook om eigen kleding eens anders te combineren. En sommige dingen staan gewoon niet of worden nooit jouw smaak. Ik heb bijvoorbeeld zo goed als geen vesten, want die vind ik niet leuk. Wel veel blazers ipv vesten. En bepaalde modellen staan mij niet. Dus hoe leuk ook bij anderen, ik koop het niet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:50

Tiggs schreef:

Zara is naar mijn idee wel bezig met duurzaamheid ja. Bijna alle kldingstukken die ik heb gezien op de webshop (idd de webshop is niet heel ideaal :') ) zijn duurzamer gemaakt. Wil niet zeggen dat het helemaal biokatoen etc is maar ze zijn wel bewust met duurzaamheid bezig.
https://www.zara.com/nl/nl/sustainabili ... v1=2045406

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:52

Earth schreef:
Tiggs schreef:

Zara is naar mijn idee wel bezig met duurzaamheid ja. Bijna alle kldingstukken die ik heb gezien op de webshop (idd de webshop is niet heel ideaal :') ) zijn duurzamer gemaakt. Wil niet zeggen dat het helemaal biokatoen etc is maar ze zijn wel bewust met duurzaamheid bezig.

De duurzaamheid van Zara is echt een enorme wassen neus :o

Voor echte duurzaamheid kijk je naar kleding van fairwear foundation of vinted.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:56

Tiggs schreef:

Nee. Nog niet misschien. Naast kinderarbeid om de kledingstukken te maken.

Zo lang het massaproductie blijft, zal het nooit duurzaam zijn of worden. Zoek de woestijn van Chili maar eens op. Ligt vol met Zara, H&M, Levi's, e.d..

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:59

Is dat zo? Ik zat te kiijken op de website good on you, maar die hebben het voor het laats gerated in juli 2020. In de tussentijd is er wel het een en ander veranderd denk ik.
H&M doet het trouwens wel wat beter zie ik daar.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:02

_San87_ schreef:
Tiggs schreef:

Zo lang het massaproductie blijft, zal het nooit duurzaam zijn of worden. Zoek de woestijn van Chili maar eens op. Ligt vol met Zara, H&M, Levi's, e.d..

Ik dacht inderdaad al dat het vergelijkbaar was met de Hennes.

En het blijft fast fashion natuurlijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:05

Earth schreef:
Is dat zo? Ik zat te kiijken op de website good on you, maar die hebben het voor het laats gerated in juli 2020. In de tussentijd is er wel het een en ander veranderd denk ik.
H&M doet het trouwens wel wat beter zie ik daar.

Nee, nog niet. Per 2025 willen ze duurzamer gaan produceren. Maar zo lang ze massaal produceren, is duurzaam een wassen neus.

Citaat:
Er is alleen een klein probleem: Zara brengt elk jaar zo’n 20.000 nieuwe kledingstukken uit. Dat komt neer op vijfhonderd nieuwe kledingstukken per week. Geweldig nieuws dat ze binnenkort alleen duurzaam geproduceerd worden, maar het is dweilen met de kraan open. Het businessmodel van de Zara draait om volume. Vandaar dat de prijzen van de kledingstukken laag kunnen blijven (dat, en door kledingarbeiders in te huren in lagelonenlanden). Door ontzettend veel kledingstukken te verkopen tegen bodemprijzen blijft het een extreem winstgevende onderneming (vorig jaar had Zara een omzet van ruim 25 miljard euro). Je kunt de milieubelastende factoren minimaliseren, maar dan blijf je alsnog bijdragen aan overproductie, waarvan het gros niet eens verkocht wordt.

Daarnaast dit: https://www.oneworld.nl/lezen/lifestyle ... angarbeid/

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:08

Ja dan is het misschien toch beter om bij kleinere merken te kopen. Lastig, maar goed dat is hier de discussie niet :')

Ik maak even een apart topic aan, want ik vind dat wel interessant :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:08

Earth schreef:
Ja dan is het misschien toch beter om bij kleinere merken te kopen. Lastig, maar goed dat is hier de discussie niet :')

Ik maak even een apart topic aan, want ik vind dat wel interessant :)

Je zou even moeten zoeken, maar er is een heel groot topic over op bokt. Ook iets met duurzaam kleding kopen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:09

_San87_ schreef:
Tiggs schreef:

Precies dit.

Net als Primark die meent duurzaam te zijn terwijl het enige dat ze gepresteerd hebben hun katoen sinds kort niet meer te laten produceren in Chinese concentratiekampen door oeigoeren.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:14

Topvintage stijl, daar merken kijken en die dan veel goedkoper scoren op vinted!

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:20

Hmm en wat er is er mis met maat 44? Scheelt: Only en vero moda gaan tegenwoordig een maatje groter..
Zit zelf op 46. Ben fors gebouwd, brede heupen, een reet eerste klas en een buikje..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:24

Niks mis toch met Norah? Daar hebben ze ook genoeg leuke rokken, jurken en andere items. Helaas is het voor mij te groot, anders had ik daar ook items gescoord hoor.

Ik kom eigenlijk in allerlei winkels en webshops. Zie ik wat leuks bestel ik het vaak en dan zie ik het vanzelf.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:26

Ik koop bijna alleen nog maar via Vinted of Facebookgroepen. Nieuwe of 1 x gedragen items voor een fractie van de prijs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:27

Wanneer je niet van plan bent om aan te komen of af te vallen :D ga dan eens naar een grote modewinkel waar ze de duurdere en duurzamere merken verkopen. Kijk wat je leuk vind, pas een aantal stukken en zorg voor een goede basis garderobe waar je dan elk jaar wat fashionitems aan toe voegt. En 42/44 is al redelijk gemiddeld. Bijna elk merk heeft dat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:28

Ik ben nu toch erg nieuwsgierig naar Vinted geworden. Ik ga het nu downloaden!