Hoe doet jouw bank het?

Moderators: Essie73, Polly, xingridx, Firelight, Ladybird, Muiz, Mjetterd, NadjaNadja, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 13:55

Net kreeg ik weer een facebookbericht over hoe jouw bank het doet ten aanzien van oa klimaatverandering. Na even zoeken kwam ik op de juiste site terecht, en ik schrik wel een beetje van de grote banken...
Zowel Abn Amro, Rabobank als ING scoren op veel punten erg matig. Wij zitten nu bij de ABN, maar ik neig toch wel over te stappen naar ASN of iets van de Volksbank. Want die scoren als enige echt supergoed op alles. Nu heb ik even gekeken, straks is het een gevalletje 'wij van WC-eend', maar de Volksbank heeft naar mijn inziens geen invloed op deze website.

https://eerlijkegeldwijzer.nl/

Misschien vind jij het ook wel interessant om eens te kijken wat jouw bank doet met jouw geld. Voor oa het klimaat kunnen we met kleine stapjes alsnog een verschil maken, dit is een van die kleine stapjes :)

Van goed naar slecht.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verootjoo
Berichten: 35781
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:01

Wij zitten bij ASN.
Ik vind het belangrijk om naar duurzaamheid te kijken.

Heb je ook al eens naar je zorgverzekeraar en pensioen gekeken? De meesten beleggen je geld in ziekmakende industrie.
Helaas kan je alleen meestal zelf geen keuze maken bij welk pensioenfonds je zit.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 14:10

verootjoo schreef:
Wij zitten bij ASN.
Ik vind het belangrijk om naar duurzaamheid te kijken.

Heb je ook al eens naar je zorgverzekeraar en pensioen gekeken? De meesten beleggen je geld in ziekmakende industrie.
Helaas kan je alleen meestal zelf geen keuze maken bij welk pensioenfonds je zit.


Daar heb ik inderdaad al naar gekeken, daarom ben ik ook overgestapt van Zilveren kruis naar Ditzo :P Mede ook omdat die veel meer contracten hebben met ziekenhuizen, maar ook omdat ze onderdeel zijn van ASR :)

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 14:13


Brainless

Berichten: 29842
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:18

Dat van Univé wist ik, maar helaas kunnen wij niet overstappen omdat onze aanvullende niet (direct) geaccepteerd wordt.
Qua service zijn ze weer heel super en hebben ons al menige keren goed geholpen en dat is voor ons ook heel belangrijk.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:19

Bankieren doe ik bij de Triodos, vorig jaar overgestapt vanaf de Rabo. Tevens vorig jaar overgestapt naar Greenchoice voor gas en electra. De kosten zijn wellicht wat hoger en de service wat minder dan van de grote spelers, maar hiermee worden mijn principes en visie beter vertegenwoordigd. En goed is goed genoeg, ik kan het geld missen en ik heb niet alle service nodig.

belle_boef

Berichten: 10877
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:31

Wauw dat van die banken en verzekeraars. De moeite waard om eens uit te zoeken want de mijne score bij beide bar slecht

verootjoo
Berichten: 35781
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:32

Earth schreef:
Jeetje, ik schrik nog wel van sommige zorgverzekeraars trouwens!

Univé is echt bar-en-barslecht! :oo Aegon doet het niet veel beter.

Hier vind je ze allemaal.
https://eerlijkegeldwijzer.nl/verzekeri ... raars/asr/


Verzekeraars zijn echt een ramp ja… daar is het zoeken naar de minst slechte en hopen dat die ook een beetje goed is voor de zorg.
Wij zitten bij DSW, is voor de zorg goed, maar qua beleggen bijzonder slecht.

Ik zie nu dat athoraNL de beste keuze zou zijn. Die ken ik niet. Ga eens kijken of dat wat is om op over te stappen.

Goof

Berichten: 29426
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:34

Als zorgverzekeringen niet zo belachelijk duur waren zou ik inderdaad op onderzoek uitgaan.
Nu kies ik simpelweg degene die mij het beste en voordeligst uitkomt. Jammer eigenlijk.

deksel

Berichten: 3910
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:35

Ik zit bij de ASN, bewust vanwege duurzaamheid. Ik ben verzekerd bij de Univé maar wist helemaal niet dat verzekeringen hierop zo slecht konden scoren. Wel iets om mee te nemen inderdaad.

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:55

Ik schrik een beetje van de zorgverzekering Menzis, moet ik zeggen. Maar heel eerlijk: ik zal niet snel overstappen puur omdat zij het meeste bij mijn zorgvraag passen en niet onder Achmea vallen. En daarbij komt nog eens wat Goof zegt: dit is de verzekering die in mijn geval het voordelist uitvalt.

Fitzroy

Berichten: 25306
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 14:59

Ik dacht dus serieus dat het om een zitbank ging _O- bij het lezen van de titel.

8nnemiek

Berichten: 43673
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:31

Ik ben ook jaren geleden overgestapt naar ASN bank. Ik ben er tevreden over, de app werkt fijn en ik krijg er nog steeds rente op spaargeld. Helaas nog niet 100% over kunnen stappen, want ze ondersteunen nog steeds geen Apple pay, ondanks dat ze al jaren beloven dat ze het eraan komt _-:( Dus ik heb er nog steeds een ING rekening naast helaas.

Qimm

Berichten: 15271
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:37

Fitzroy schreef:
Ik dacht dus serieus dat het om een zitbank ging _O- bij het lezen van de titel.

Ik ook :') was dan ook heel benieuwd wat sommige banken konden :')

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:41

Kleine side note is dat dit onderzoek is gedaan door en gefinancierd door asn/volksbank dus niet helemaal neutraal :)

Faelynn

Berichten: 3176
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:47

Hier toevallig enkele weken geleden een rekening aangevraagd bij ASN, kom van abn, die gebruik ik ook nog steeds, want alles over zetten is best lastig, maar schuif het langzaam door. Vind vooral klimaat, natuur en dierenwelzijn ed belangrijk.

Earth

Berichten: 8298
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: Ergens oost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 15:50

Reusje0504 schreef:
Kleine side note is dat dit onderzoek is gedaan door en gefinancierd door asn/volksbank dus niet helemaal neutraal :)


HOe zie jij dat? Want ik had al hier naar gekeken.

DuoPenotti

Berichten: 31737
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 15:56

Qimm schreef:
Fitzroy schreef:
Ik dacht dus serieus dat het om een zitbank ging _O- bij het lezen van de titel.

Ik ook :') was dan ook heel benieuwd wat sommige banken konden :')

mijn bank is elektrisch en daar kan ik een usb kabel in stoppen :P
En kan lekker achterover met de voeten omhoog.
Is van leer dus echt het verschrikkelijkste wat er is....

...maar zo makkelijk zuiver maken...

oh ja verder hebben wij de rabobank en daar zitten we goed.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 34038
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:39

Ik zit bewust bij de Rabobank. Behalve dat ik het een fijne bank vind met een prettige service, hecht ik ook veel waarde aan internetveiligheid. Dat is bij de Rabo erg goed geregeld. Daarbij heb ik toch weinig geld dus ze kunnen slecht investeren in dingen met mijn geld. _O-
In de toekomst wil ik hier wel een keer naar kijken. Maar ik weet hoe slecht de Rabobank is, en ik kies er toch voor. :D

marleen_88

Berichten: 14244
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:46

Ik heb mij er nooit in verdiept. Rabobank en Univé hier, ik kom niet zo goed weg. :')

Achterom
Berichten: 23171
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 16:49

Ik zit al jaren bij Triodos, enige nadeel vind ik altijd dat ze behoorlijk wat kosten berekenen voor je betaalrekening. Verder heel tevreden.
Mijn verzekeraar staat er niet tussen.
We zijn op dit moment bezig om onze hypotheek van de Rabobank over te zetten naar de Volksbank. Betere tarieven en heel eerlijk... we willen gewoon niets meer met die ratten te maken hebben. Echt, waar die mee weg zijn gekomen in de jaren is ongelooflijk.
Als de hypotheek over is, zeggen we ook de betaalrekening van mijn man bij de Rabo op, hij gaat vermoedelijk naar ASN.

Nielojram

Berichten: 7991
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:37

Ik ben toen bewust van de Rabo overgestapt naar de SNS, omdat zij niet in wapens investeerden.
Nu blijkbaar ook het klimaat, doe ik toch ook iets daarvoor... ( ben niet zo heel erg klimaatbewust bezig..)

LadyFiesta
Berichten: 704
Geregistreerd: 07-12-12

Re: Hoe doet jouw bank het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 20:48

Om klimaat en dierenwelzijn van ABN overgestapt naar Triodos. De app is wat minder geavanceerd maar verder is het zo’n simpele manier om betere dingen te (laten) doen met je geld.

Tiggs

Berichten: 7611
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:51

Ik ben hierom een paar jaar geleden overgestapten ING naar ASN. De druppel was die hoge bonus voor Hamers..

nicole_floor

Berichten: 3482
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 18:20

marleen_88 schreef:
Ik heb mij er nooit in verdiept. Rabobank en Univé hier, ik kom niet zo goed weg. :')

Hier dus ook Rabobank en Menzis. Het boeit me eigenlijk ook niet veel. :+