Welke draadloze oortjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Welke draadloze oortjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 15:17

Na nu al mijn 3e paar Soundmagic Bluetooth in ear headphone te hebben versleten wil ik toch een paar betere kopen dan deze. Het nadeel: ze gaan gewoon erg snel stuk.

Nu heb ik op wat sites gekeken, inclusief de Consumentenbond, en daar komt de Sony erg goed uit. Nog beter dan de AirPods.

https://www.coolblue.nl/product/883549/ ... tcEALw_wcB

Mijn vragen aan jullie. Hebben jullie ervaring met deze?(of wellicht de voorganger van deze)
Werkt ie goed samen met de IPhone?

Of weten jullie nog goede andere opties?
Of kan ik beter voor de AirPods gaan?

Belangrijk voor mij is dat je er mee kan sporten, het geluid goed is en noise cancelling is wel fijn.

Bagheera_206

Re: Welke draadloze oortjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:54

Ik vind het zelf fijne oordopjes, maar heb dan ook geen andere draadloze oordopjes gehad. Deze zijn erg goed qua NC en minder voor spraak. Gebruik je ze vooral om te bellen of om muziek te luisteren?

Ik heb overigens Android en geen appel.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 17:57

Ik heb zelf de AirPods Pro en ik wil geen andere meer. Ze filteren het geluid goed en ze zitten erg comfortabel. Ik kan er prima mee sporten ik merk niet eens dat ik ze in heb.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 18:03

Ik heb er geen ervaring mee, ik vind ze wel prijzig maar dat kan aan mij liggen.
Ik heb nu de airpods gen 2, ik vind ze echt fijn. Je hebt eigenlijk niet door dat je ze in hebt.
Verbinden is ook heel snel, gewoon klepje openen en even knopje indrukken en dat is het.
Ze zijn dan niet noise cancelling maar wel het geld waard!
Wel is zo met video opnames etc dat het geluid heel raar kan gaan doen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 18:04

Bagheera_206 schreef:
Ik vind het zelf fijne oordopjes, maar heb dan ook geen andere draadloze oordopjes gehad. Deze zijn erg goed qua NC en minder voor spraak. Gebruik je ze vooral om te bellen of om muziek te luisteren?

Ik gebruik ze vooral om muziek te luisteren en helemaal niet om te bellen.

Ik heb van mijn werk een iPhone dus vandaar dat ik benieuwd ben of dat goed werkt.
Anders ga ik voor AirPods(pro)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:15

ik heb geen idee hoe dat werkt met appel. Kan mij voor stellen dat dan Google Assistent niet werkt enzo. Voor bellen zijn die Jabra's dan weer beter enzo. Bij Android zijn deze oordopjes van Sony echt super voor muziek luisteren etc.

Ik heb ze idd gewoon gekoppeld aan mijn Samsung met Android.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:19

NatasjavE schreef:
Bagheera_206 schreef:

Ik gebruik ze vooral om muziek te luisteren en helemaal niet om te bellen.

Ik heb van mijn werk een iPhone dus vandaar dat ik benieuwd ben of dat goed werkt.
Anders ga ik voor AirPods(pro)

Mijn vriend heeft JBL oortjes en die werken perfect met Apple. Dus het is echt wat je voorkeur is

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:23

Ik heb de Jabra Elite 85t, bevallen me heel goed. Top gelijk met bellen, online vergaderingen en muziek. Blijven goed zitten tijdens sporten. Makkelijk schakelen tussen active noice cancelling en hear trough. Je kan alles instellen naar eigen wens qua hoe geluid klinkt en in welke mate je de noice cancelling wil hebben etc.

Ik heb zelf een IPhone en daar werken ze fijn mee, ze hebben een eigen app, dus niet afhankelijk van besturingssysteem.

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:25

Ik heb de AirPods Pro en die zijn ideaal. Volgens mij heb ik ze vaker wel in dan niet… Waar ik met andere oortjes toch altijd pijn kreeg aan de binnenkant van mijn oor na lang dragen, heb ik dat met deze absoluut niet. Het geluid is zo goed dat ik regelmatig de oortjes even uit doe omdat ik denk dat iedereen het kan horen :'). Heb dan echt niet door dat het via de oortjes wordt afgespeeld. Noise cancelling is ideaal en de ruimtelijke audio ook. Nooit meer zonder!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:28

Hier de Samsung pods, erg tevreden mee maar ik weet niet of deze werken op een iPhone?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 10:01

beegee schreef:
Ik heb de AirPods Pro en die zijn ideaal. Volgens mij heb ik ze vaker wel in dan niet… Waar ik met andere oortjes toch altijd pijn kreeg aan de binnenkant van mijn oor na lang dragen, heb ik dat met deze absoluut niet. Het geluid is zo goed dat ik regelmatig de oortjes even uit doe omdat ik denk dat iedereen het kan horen :'). Heb dan echt niet door dat het via de oortjes wordt afgespeeld. Noise cancelling is ideaal en de ruimtelijke audio ook. Nooit meer zonder!

Hmmm dat klinkt voor mij op zich ruim voldoende. Misschien toch maar het zekere voor het onzekere nemen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:05

Ik zweer bij mijn Jabra's!
Zitten heerlijk en geluidskwaliteit is goed. Heb ze al vaak genoeg laten vallen maar doen het nog steeds.
Hebben ook hear-true wat voor mij wel echt een must is.

Jabra Evolve 75t

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 11:12

keeyzie schreef:
Zitten heerlijk en geluidskwaliteit is goed. Heb ze al vaak genoeg laten vallen maar doen het nog steeds.

Jabra Evolve 75t

Gebruik jij ze in combinatie met een iPhone?

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 11:16

Ben ook heel blij met mijn AirPods pro. Maar dan ook geen ervaring met anderen

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 13:32

Ik heb toch maar de AirPods pro gekocht.

Iedereen bedankt voor de reacties.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:28

NatasjavE schreef:
keeyzie schreef:

Jabra Evolve 75t

Gebruik jij ze in combinatie met een iPhone?

Yes!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:43

Heeft een van jullie ervaring met draadloze oortjes en wisselen tussen een iPhone en computer? Ik word op mijn werk bijvoorbeeld gebeld via Slack en de ene keer wil ik opnemen met mijn telefoon en de andere keer op de computer omdat ik weet dat ik het scherm wil / moet delen. Kan ik gemakkelijk schakelen of moet ik eerst de verbinding verbreken met bijv de iPhone voordat ik via de computer kan bellen?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:04

Silvia schreef:
Heeft een van jullie ervaring met draadloze oortjes en wisselen tussen een iPhone en computer? Ik word op mijn werk bijvoorbeeld gebeld via Slack en de ene keer wil ik opnemen met mijn telefoon en de andere keer op de computer omdat ik weet dat ik het scherm wil / moet delen. Kan ik gemakkelijk schakelen of moet ik eerst de verbinding verbreken met bijv de iPhone voordat ik via de computer kan bellen?

Hier zou ik de Jabra zeker niet voor aanraden. Ik ben super tevreden met m’n Jabra’s. Maar sinds 1 januari nieuwe functie met een zakelijke telefoon, en wisselen tussen m’n privé en zakelijke telefoon is echt wel even werkje. Dus ontkoppelen in instellingen en weer koppelen in de app van andere telefoon.

Ik weet dat wel oordopjes bestaan die dit goed kunnen. Maar ik durf je zo geen merken en modellen te noemen.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 23:23

Silvia schreef:

Ik verbind bijna dagelijks mijn laptop met mijn Airpods en daarna weer meteen met tel. Gaat makkelijk, maar je moet wel de verbinding breken daarvoor.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:47

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 01:07

linoleum schreef:
Silvia schreef:

Hier zou ik de Jabra zeker niet voor aanraden. Ik ben super tevreden met m’n Jabra’s. Maar sinds 1 januari nieuwe functie met een zakelijke telefoon, en wisselen tussen m’n privé en zakelijke telefoon is echt wel even werkje. Dus ontkoppelen in instellingen en weer koppelen in de app van andere telefoon.

Ik weet dat wel oordopjes bestaan die dit goed kunnen. Maar ik durf je zo geen merken en modellen te noemen.

Dit valt mij Idd ook erg tegen met de Jabra’s sn vooral ook het (on)gemak om van toestel te wisselen…

Verder vind ik ze heel fijn en qua geluid en microfoon ook top.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 10:45

KarmaChansy schreef:
ik heb deze, erg fijn in gebruik!

https://www.bol.com/nl/nl/p/jabra-elite ... oductTitle

edit: zie nu al dat je wat gekocht hebt :+ misschien heeft iemand anders wat aan mijn post dan

:D

Ik heb ze vaker aangeraden gekregen dus ze zullen wel erg goed zijn.

Ben overigens tot nu toe erg tevreden over mijn AirPods. Veeeeeeeel beter dan die Soundmagic dingetjes. Die even goed nog 70 euro waren.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:04

linoleum schreef:
Silvia schreef:

Bij deze Jabra Elite 85t staat dat je met 2 apparaten tegelijk kunt verbinden, maar is meteen ook de duurste… -O-

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:30

Ik zocht dat even op omdat ik dat niet kan met m’n Elite 85t. Maar daar moet je dus nog weer een aparte adapter voor hebben die je los moet kopen.
Optie voor als je met je laptop/pc wil koppelen. Niet als je twee telefoons of een telefoon en tablet tegelijk wil koppelen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:39

linoleum schreef:
Ik zocht dat even op omdat ik dat niet kan met m’n Elite 85t. Maar daar moet je dus nog weer een aparte adapter voor hebben die je los moet kopen.
Optie voor als je met je laptop/pc wil koppelen. Niet als je twee telefoons of een telefoon en tablet tegelijk wil koppelen.

Ah oké, dank je wel voor de info! Ik vind het zo irritant dat dat er niet meteen bijstaat.