Oude IMac terug laten werken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie123

Oude IMac terug laten werken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 20:33

Hallo iedereen,
Aangezien we in ons huis wat verbouwingen aan het doen zijn vond ik opeens onze oude IMac terug. Ik vind deze er nog steeds gaaf uitzien maar probeerde daarnet enkele sites op te zoeken en dan krijg ik steeds de melding dat de browser de site niet ondersteund. Nu keek ik naar de versie, deze draait nog op 10.5.8, en kan hij dus ook geen nieuwe updates meer vinden. Is het mogelijk om toch nog iets te downloaden, iets bij te kopen, of moet ik het toch opgeven. Op internet vond ik niet echt recente artikels hierover omdat ze toch ook al van enkele jaren geleden zijn en waarschijnlijk voor nu niet meer gelden. Ik hoop dat jullie hiervoor een oplossing hebben want ben echt een leek op dit gebied.
Alvast bedankt!

Kmbrly

Re: Oude IMac terug laten werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:08

Van welk jaar is deze ?
Want je kan ook proberen om evt google chrome af te halen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:17

Dat is OSX Leopard als ik het goed heb.
Ik zou eerst kijken of je het besturingssysteem kan upgraden. Als Leopard echt de laatste versie is voor die iMac dan zou je misschien eens kunnen kijken of er andere browsers zijn die wel werken, bv Firefox of Chrome? Je gebruikt nu Safari?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 21:40

Als je een serienummer of bouwjaar hebt (als je op het appeltje linksbovenin klikt en dan over deze Mac) kan je op Mactracker vinden wat de laatst mogelijke software versie is. Als ‘ie geen updates meer kan vinden betekend dat niet automatisch dat ‘ie niet verder kan, dit moet dan met een externe schijf gedaan worden.

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 12:29

Met wat ik online vind van informatie en wat er op de computer zelf staat vermoed ik dat het een model uit 2007 is.