Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Matheno schreef:Ik zou in jouw geval gaan werken, juist omdat je geen idee hebt wat je zou willen studeren.
Uiteraard mijn visie op basis van mijn ervaring, maar misschien heb je er iets aan. 
Biks2 schreef:@ manonutjuh, dan zou het een HBO economische studie worden, dat zou het beste aansluiten voor het werk wat ik nu kan gaan doen. Dus bedrijfskunde of bedrijfseconomie oid. Daar ligt mijn interesse niet genoeg denk ik om een deeltijd studie te gaan doen a 4 jaar en veel investering qua avonden en weekenden.. volgens mij is deeltijd studeren ontzettend zwaar.
@ Winged, baan aannemen en verder kijken kan natuurlijk altijd. Ik werk nu ook. Maar als ik iets van een nieuwe baan wil gaan maken moet ik toch wel genoeg uren maken en misschien ook cursussen gaan volgen in die richting.
Mijn werk nu is tijdelijk en er wordt verder niks van me gevraagd, alleen dat ik aanwezig ben
Een nieuwe baan zou ik dan zoeken voor de lange termijn met zicht op een vast contract, is het dan wel eerlijk om door te blijven zoeken?
@ Zonnetje81, ja daar ben ik ook bang voor. Ik weet zeker dat als ik nu een job aanneem op mijn niveau dat ik me daar een aantal jaar prima mee vermaak. Ben alleen bang dat ik over een aantal jaar dus spijt heb dat ik niet verder kan groeien (geen HBO of universitair diploma) of toch in de 'verkeerde' sector zit. En ik weet van mezelf dat ik op mijn 30e geen diploma meer ga halen (denk ik hoor..) cursussen kan natuurlijk altijd, maar is geen volwaardig HBO/uni.
Of weeg ik nu te zwaar aan een papiertje?
@ thirteen, traineeship zou mooi zijn. Ik zie ze vaker voorbij komen maar vaak is daar wel de eis om al een diploma te hebben.
@_irene_, in welk werkveld zit jij? Ik heb ook zoiets, werken kan altijd nog. Maar een studie kiezen is ook lastig.
@ Niniane, fijn dat het zo is gelopen! In welk werkveld zit jij?
Biks2 schreef:@ senna21, ik dacht dat je doelde op voltijd mbo. Deeltijd mbo zie ik wel als nuttig, maar dat vind ik wel meer hetzelfde als beroepsgerichte cursussen. Voor het mbo werk en denkniveau hoef ik het denk ik niet te doen, omdat ik dat al wel heb aangetoond.
@ Plausibel, klopt, ook een goed idee om er dan een baan naast te zoeken in de richting! Ik heb nu alleen wel het gevoel dat mijn keuze 100% zeker moet zijn. Ik kan voor mijn gevoel niet meer zo onbezonnen kiezen als een 18 jarige. Alleen, hoe weet je nou of een studie écht goed gaat uitpakken? Naar mijn idee weet je dat pas als je erop zit. Dit maakt het enorm lastig!
@ Marije_jiplover, bedankt voor je reactie! Er zijn wel meerdere wegen naar Rome inderdaad.
Biks2 schreef:@ senna21, ik dacht dat je doelde op voltijd mbo. Deeltijd mbo zie ik wel als nuttig, maar dat vind ik wel meer hetzelfde als beroepsgerichte cursussen. Voor het mbo werk en denkniveau hoef ik het denk ik niet te doen, omdat ik dat al wel heb aangetoond.