Ik kom er niet uit met de belasting dienst!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Ik kom er niet uit met de belasting dienst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 19:38

Hoi,

Ik kom ergens helemaal niet uit en dacht misschien weet bokt raad. :)

Ik moet een aantal euro's terugbetalen aan de belastingdienst en DUO. Inkomsten belasting, zorgtoeslag en studiefinanciering. Geen overdreven bedragen gelukkig.
Maar nu heb je bij de DUO een perfect overzicht wat je hebt betaald en nog moet betalen. Dit is dus ook wat ik zoek voor de zorgtoeslag en de inkomstenbelasting. Ik heb werkelijk overal gezocht op mijn.toeslagen.nl maar ik kan dit nergens terug vinden.

Wie kan mij helpen? Ik wil gewoon weten wat nog het restant van de schuld is, wat ik heb afbetaald. Meer niet.

Thanks!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:40

Leuker kunnen ze het niet maken, ook niet makkelijker.

Ik bel dat soort instanties nu gewoon, scheelt een hoop gefrustreerd computer inlog gedoe.

Ze zijn trouwens altijd erg aardig bij de belastingdienst telefoon :D

zonnebloem18

Re: Ik kom er niet uit met de belasting dienst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 19:59

Die overzichten staan niet online. Even bellen en je hebt het antwoord. Ik vind het wel heel erg ouderwets en je moet er maar op vertrouwen dat het allemaal goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:13

Van de belasting krijg je een afschrift hoeveel je hebt terug betaald en hoeveel je nog moet betalen, na elke betaling die je hebt gedaan.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:21

Ik heb niet het antwoord voor je. Wil je wel nog een tip meegeven. Mijn vriend moest ook geld terugbetalen voor zorgtoeslag . Dit heeft hij in termijnen betaald. Blijkbaar werd er hierdoor rente gerekend over het te betalen bedrag. Hij wist dit niet en heeft er nooit meer iets over gehoord, tot hij ineens een brief kreeg (jaren later) dat hij die rente nog moest betalen. Bedrag was in die jaren aardig opgelopen (rente over de renteschuld ofzo). Dus; check dat vooral ook even goed!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:48

zonnebloem18 schreef:
Die overzichten staan niet online. Even bellen en je hebt het antwoord. Ik vind het wel heel erg ouderwets en je moet er maar op vertrouwen dat het allemaal goed gaat.

Nou dit.

Ik heb in het verleden ook een keer een bedrag moeten terug betalen. Maar nergens kon ik zien hoe die berekening was.

SincereQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 20:57

Ik ben al bijna 2 jaar bezig met huurtoeslag terugbetalen en krijg elke maand een brief.

@ievie, thanks voor de tip!

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:30

Je kan de belastingdienst bellen en een overzicht vragen van je openstaande bedragen. Die krijg je dan of in je Berichtenbox van MijnOverheid of je ontvangt hem via de post.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:37

Dovahkiin schreef:
Je kan de belastingdienst bellen en een overzicht vragen van je openstaande bedragen. Die krijg je dan of in je Berichtenbox van MijnOverheid of je ontvangt hem via de post.

Dit inderdaad! Even bellen en naar je berichtenbox laten sturen.