[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30182
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:02

Ja precies
Die mensen hadden ook nog zo'n buldogg ras, zo een die met 180 km per uur tegen een muur is gelopen.
Die kwam al direct snurkend aan, ja die zal wel niet druk zijn geweest...... -O-

Maar goed ons hondje is daar verder niet mishandeld of iets te kort gekomen, dus in die zin maar goed dat ze er snel achter zijn gekomen dat het niets was voor hun.
Maar ik denk dan ook, dit hadden ze kunnen weten met een JR

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:21

Ik denk dat een dier dat helemaal niet zo boeit. Die zit echt niet 's avonds met een complex aan z'n brokjes.

DuoPenotti

Berichten: 30182
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:22

Wat boeit hem niet? Verhuizen?

Captain

Berichten: 21421
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:23

Lekker veroordelend nog even mijn ras erbij noemen. Het is makkelijk oordelen van achter een computer.

Ik snap ook niet zo goed wat er mis is met een dier wegdoen als het niet klikt. Is voor het dier toch ook beter om een huisje te zoeken waar ze wél op hun plek zijn toch?

En voor het dier maakt het inderdaad niet uit. Natuurlijk zal het weer even wennen zijn, nieuw gezin, nieuwe gewoontes. Maar na een paar weken zijn ze prima gewend.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:29

DuoPenotti schreef:
Wat boeit hem niet? Verhuizen?


Ja, als een hond ergens niet op z'n plek is en hij gaat naar een beter huis, is dat toch prima?

Met hangen en wurgen iets in stand houden omdat je een dier per se tot z'n dood wil houden lijkt me veel harder.

Jildau

Berichten: 9435
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:40

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:
Wat boeit hem niet? Verhuizen?


Ja, als een hond ergens niet op z'n plek is en hij gaat naar een beter huis, is dat toch prima?

Met hangen en wurgen iets in stand houden omdat je een dier per se tot z'n dood wil houden lijkt me veel harder.


Mee eens. Maar even verdiepen in een ras en goed nadenken over of dat ras wel past in jou leven zou veel verhuizingen schelen.

Mars

Berichten: 33298
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:51

Zal wel verschil van inzicht zijn over hoe en wat als je een dier in huis neemt. Voor mij zijn het geen wegwerpartikelen of producten die je ruilt of terug brengt. Een levend wezen vraagt wel eea aan verdieping en voorbereiding.
Maar ik heb het idee dat mensen zich beter inlezen over een nieuwe telefoon of tv dan over een dier dat ze willen aanschaffen. En ja, ik vind het sneu als een hond binnen het jaar alweer weg moet.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:52

Wellicht maar zelfs met een wereld aan voorbereiding kan iets anders uitpakken.

Captain

Berichten: 21421
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 16:55

Is het ook, en is ook vast niet bedoeling van die mensen geweest maar inderdaad soms loopt het anders. Voor dieren kun je dan in ieder geval nog een ander huisje vinden. Met kinderen wordt dat toch lastig. _O-

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:02

Illegale orgaanhandel in ofzo.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:02

'Vlinder woont bij haar oudtante in Mexico sinds de zomervakantie'.

Captain

Berichten: 21421
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:03

_O- Lekker cashen wel!

Hilli

Berichten: 22951
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:05

Captain schreef:
Is het ook, en is ook vast niet bedoeling van die mensen geweest maar inderdaad soms loopt het anders. Voor dieren kun je dan in ieder geval nog een ander huisje vinden. Met kinderen wordt dat toch lastig. _O-

Breng je die niet bij de Babydump dan? :o? :+

Prairy
Berichten: 9190
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:06

Ik ben ook van team zoek een beter huisje als het mijne niet past. Ik blijf ook niet tegen beter weten in in een relatie die niet goed voor me is, dan doe ik dat ook niet met dieren. Uiteindelijk is dat zowel voor het dier als voor mij beter. Inlezen is leuk, dromen ook, maar soms is de realiteit gewoon heel anders dan je ooit gedacht had.

Captain

Berichten: 21421
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:28

Mooie vergelijking Prairy. :j Aanpassen gaat tot een bepaalde hoogte.

DuoPenotti

Berichten: 30182
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:33

Urbanus schreef:
DuoPenotti schreef:
Wat boeit hem niet? Verhuizen?


Ja, als een hond ergens niet op z'n plek is en hij gaat naar een beter huis, is dat toch prima?

Met hangen en wurgen iets in stand houden omdat je een dier per se tot z'n dood wil houden lijkt me veel harder.

Ik denk niet dat elk dier gemakkelijk verhuisd.
Die Jr had er geen moeite mee.

Maar kijk ik naar dat eenkennige geval wat we nog meer in huis hebben die zou je daar echt een trauma mee geven.

Uiteraard is weg doen beter dan half verwaarlozen.

Zo hebben wij hier een opvang hondje gehad. Echt mishandelt op sterven na dood. Helaas geen penny verhaal.
Ook die heeft zich toen compleet als klitje aan mij geplakt. Dus weg doen geen optie meer. Terwijl die totaal niet bij de andere kon toen ze weer op krachten kwam.
Dat heeft ons heel wat geregel gegeven. En ik had het graag anders gezien.

Maar ik denk dat het in erg veel gevallen ook gemakzucht is.
Want ja een dier in huis houden is veel werk. En zul je als baasje ook aan aan moeten passen.

En verder bedoel ik daar Captain niet mee. Ken haar situatie daar niet genoeg voor.

Schuur_

Berichten: 4914
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:55

Tja, ik ben er mee eens dat veel dieren ondoordacht door mensen in huis worden genomen en dan na een paar maanden weer moeten verkassen terwijl dat prima vermeden kon worden. Ik heb Vizslas en als er dan op facebook weer een bericht voorbij komt

'Oh we vinden de vizsla zo mooi en we willen er graag 1 want het is een actieve hond en we zijn een actief gezin (met wat? turnlessen en muzieklessen) dus graag eentje nu want over 3 maanden is ons actief gezin op vakantie' dan gaan bij mij de nekharen al omhoog.

Ik wil wel begrijpen dat iedereen een inschattingsfout kan maken en daarom vind ik het ook waardevol dat Captain haar verhaal deelt over wat ze vindt van de hond en dat ze enorm blij is dat die weggaat. Maar daar heb ik dan wel de stille hoop bij dat er niet over 3 maanden bv een labrador of eender welke hond in huis komt omdat die beter zou passen. Elke hond zeurt dat die uit moet, elke hond verliest haren en elke hond vraagt aandacht. Hoe druk of rustig ze ook zijn van nature uit.

Daarbij, elke dag 15km wandelen en daarbij nog fietsen en trainen is zowat een recept voor elke hond krankgek te maken. Ik heb ook een energiek ras, waar met 1 van de twee ook nog mee wordt gewerkt maar als ik een dag plat op de bank wil met een 2x poepplas rondje van 15min mag dat geen probleem zijn. Maar dat is een hele andere discussie met net zoveel voor- als tegenstanders

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 17:58

Ja maar zo is het met kinderen ook toch? Ik verbaas me soms over hoe verbaasd mensen zijn dat het takke-zwaar is.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:14

Het is niet gelijk verdeeld, ik vond het ziekenhuis echt wel zwaar, echt wel poedersuiker, maar de tijd daarna... natuurlijk vind ik ze af en toe echt niet leuk, maar takke-zwaar ook niet.

Maar er zijn ook mensen met huilbaby's of intens rotte koters. Ja dat lijkt me naar.

Edit: ja en sommige mensen hadden gewoon een pop moeten nemen.

Captain

Berichten: 21421
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:27

Schuur_ schreef:
Ik wil wel begrijpen dat iedereen een inschattingsfout kan maken en daarom vind ik het ook waardevol dat Captain haar verhaal deelt over wat ze vindt van de hond en dat ze enorm blij is dat die weggaat. Maar daar heb ik dan wel de stille hoop bij dat er niet over 3 maanden bv een labrador of eender welke hond in huis komt omdat die beter zou passen. Elke hond zeurt dat die uit moet, elke hond verliest haren en elke hond vraagt aandacht. Hoe druk of rustig ze ook zijn van nature uit.

Daarbij, elke dag 15km wandelen en daarbij nog fietsen en trainen is zowat een recept voor elke hond krankgek te maken. Ik heb ook een energiek ras, waar met 1 van de twee ook nog mee wordt gewerkt maar als ik een dag plat op de bank wil met een 2x poepplas rondje van 15min mag dat geen probleem zijn. Maar dat is een hele andere discussie met net zoveel voor- als tegenstanders


Oh nee hoor er komt hier geen hond meer. :) Het is overigens wel gek, want wij hebben thuis altijd honden gehad, van pup af aan, en daar was en ben ik nog steeds heel gek mee maar met mijn eigen hond heb ik gewoon helemaal niets. En zeuren als je echt moet is geen probleem natuurlijk! Maar elke nacht hoor ik hem wel een aantal keer zitten jammeren, zonder dat daar een reden voor is. Ik word daar telkens wakker van, dus mijn nachtrust gaat er ook aan.

Wat bedoel je trouwens met krankgek?

DuoPenotti

Berichten: 30182
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:27

Tiggs schreef:
Ja maar zo is het met kinderen ook toch? Ik verbaas me soms over hoe verbaasd mensen zijn dat het takke-zwaar is.

Klopt, daar verbaas ik me heel vaak over. :j
Voor mij als Chronisch zieke een van de redenen dat ik geen kinderen wil.
Ik kan heel ruig zeggen ik had als kind niet direct een kinderwens, maar heb deze daarna ook zeker nooit toegelaten. Want hoe kan ik als ik dagen heb dat ik amper op eigen benen kan staan een kind om me heen hebben? Die de aandacht geven die het nodig heeft?

En ja dat je een huilbaby krijgt geloof ik best dat het zwaar is, maar ook wel heel bekend dat dit kan.
En lastige koters...ja geloof ik best als je er geen aandacht aan geeft, geen opvoeding alleen voeding voor de tv.
En ja die zijn er meer dan genoeg.
Totaal overprikkeld van school, waar 5 dagen in de week na school afgesproken word met andere kindjes, dan vlug wat eten er in en dan nog naar sport of voor de tv of game
Waar is daar nog ergens rust?

Captain

Berichten: 21421
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:28

Tiggs schreef:
Ja maar zo is het met kinderen ook toch? Ik verbaas me soms over hoe verbaasd mensen zijn dat het takke-zwaar is.


Ik denk dat je je van tevoren echt niet kunt bedenken wat voor invloed een kind heeft.
Denk bijvoorbeeld al aan de hormonen en wat die allemaal met je doen tijdens de zwangerschap en na de bevalling.. Ik geloof best dat het echt veel zwaarder is dan wat je van tevoren kan bedenken.

Schuur_

Berichten: 4914
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:47

Captain schreef:
Schuur_ schreef:
Ik wil wel begrijpen dat iedereen een inschattingsfout kan maken en daarom vind ik het ook waardevol dat Captain haar verhaal deelt over wat ze vindt van de hond en dat ze enorm blij is dat die weggaat. Maar daar heb ik dan wel de stille hoop bij dat er niet over 3 maanden bv een labrador of eender welke hond in huis komt omdat die beter zou passen. Elke hond zeurt dat die uit moet, elke hond verliest haren en elke hond vraagt aandacht. Hoe druk of rustig ze ook zijn van nature uit.

Daarbij, elke dag 15km wandelen en daarbij nog fietsen en trainen is zowat een recept voor elke hond krankgek te maken. Ik heb ook een energiek ras, waar met 1 van de twee ook nog mee wordt gewerkt maar als ik een dag plat op de bank wil met een 2x poepplas rondje van 15min mag dat geen probleem zijn. Maar dat is een hele andere discussie met net zoveel voor- als tegenstanders


Oh nee hoor er komt hier geen hond meer. :) Het is overigens wel gek, want wij hebben thuis altijd honden gehad, van pup af aan, en daar was en ben ik nog steeds heel gek mee maar met mijn eigen hond heb ik gewoon helemaal niets. En zeuren als je echt moet is geen probleem natuurlijk! Maar elke nacht hoor ik hem wel een aantal keer zitten jammeren, zonder dat daar een reden voor is. Ik word daar telkens wakker van, dus mijn nachtrust gaat er ook aan.

Wat bedoel je trouwens met krankgek?


Voor jou misschien geen geldige reden maar voor de hond misschien wel. Kan goed zijn als hij dadelijk in een nieuw gezin is kan het ook zo maar zijn dat zij hem nooit horen snachts.

Krankgek, dat als er enorm veel wordt gedaan met een nog erg jonge hond, de hond zijn lijf vooruitgaat op het hoofd. Dat lijf is op den duur gewend aan zoveel beweging en actie maar het hoofd kan het nog niet allemaal verwerken in de puberteit. Zo krijgt de hond teveel prikkels en wordt die alleen maar drukker.
Hierover verschillen meningen natuurlijk maar dat is hoe ik het zie. zeker met ook een 'energiek' ras in huis.

Captain

Berichten: 21421
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 18:51

Kan prima hoor, de fokkers gaven ook aan dat hij misschien gewoon behoefte heeft aan een andere hond ipv de enige in huis zijn. Ik vertrouw erop dat zij een goed nieuw huisje voor hem vinden. :j

Alles is in overleg gegaan met de fokkers overigens qua beweging, daar hebben we onszelf goed over laten adviseren, en aangezien zij al jaren fokken neem ik aan dat ze weten waar ze het over hebben. :j Al snap ik je wel hoor, toen hij echt nog een jonge pup was deden we ook teveel, dus dat zijn we terug gaan draaien.

DuoPenotti

Berichten: 30182
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-23 19:06

Een Dalmatier is ook geen eenvoudig ras.
Ik zou dat ras al niet eens aanraden als eerste hond (ouders vind ik niet perse meetellen) en ook niet bij een hoekwoning, maar eigenlijk alleen maar als je een hele grote tuin hebt waar hij een hele tijd zichzelf kan vermaken. En ja met een ander erbij scheelt ook veel. :j
Maar fijn dat de fokker voor een ander huis zoekt. Dan zal het vast wel goed komen.

Onze vorige herder was ook een hond met erg veel energie. (gekocht als 1 jarige)
Was veel aan het rennen, dan weer in de struiken speuren. En de JR's die we toen hadden hielpen daarbij.
Ik denk echt dat mensen gek van hem geworden zouden zijn als die in een gewoon huis met gewone tuin had gewoond.
Want trainen, agility, speuren, balletjes, niets vond hij leuk.
Hij kende het wel, maar was er niet blij mee te maken. Dus daar kreeg je hem niet mee tevreden.