[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 16:10

Oprechte nieuwsgierigheid
Waarom is het erg als er later nog een broertje of zusje wordt geboren?
Zeker als je uit huis bent heb je daar toch geen last van?

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 16:40

Even teruglezen, Flyhigh heeft dat al eens uitgelegd, hoe dat zat.

fleurtjeuh
Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 16:47

Maar dat is haar kant.
Ben ook benieuwd naar andere antwoorden

Captain

Berichten: 21422
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 16:51

Kun je je dat echt niet bedenken? :+

fleurtjeuh
Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 16:57

Nee eigenlijk niet.
Als je niet meer thuis woont en je ouders krijgen nog een kruisgebroed, dan is er een extra verjaardag om te vieren.
Je hebt geen gejank in huis waar je snachts wakker van ligt ofzo.

Tenzij je een ontzettende geldwolf bent, dan is er een extra persoon om de erfenis over te verdelen, maar dat leek me nou niet het meest voorname :')

Misschien omdat ik mn ouders nog niet eens maandelijks zie en ongeveer 1x in de 2 weken app?
Wij hebben niet zo veel contact :')

Maar ik zal er wel te simpel over denken.
Daarom mijn vraag dus, heel algemeen, wat is er vervelend aan een nakomertje?

Qimm

Berichten: 15197
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:03

Urbanus schreef:
Prairy schreef:
Nou, kom maar met een idee voor een vers geboren jong dan. Vrienden hebben er net eentje gekregen. De omschrijving op Facebook zal ik jullie besparen. Ik had er een flinke teil voor nodig, zo zoet.

Ik gaf meestal een speelkleed met zon vierkant ding erboven met speeltjes eraan, was ook altijd een succes.


https://www.bol.com/nl/p/go-the-f-k-to- ... androidapp

Ik vond deze echt fantastisch.


Ok, die ga ik onthouden :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:26

Wat is er vervelend: nou, zoals je zegt, een extra verjaardag te vieren. Ik heb niks met al dat verplichte opdraven en opzitten.
De hele familie denkt enkel nog aan dat kind, van jou wordt verwacht dat je het prachtig vindt om alsnog (of nogmaals) grote broer of zus te worden. Uiteraard ben jij DE gedoodverfde oppas-in-spe en als je dat niet ziet zitten is de wereld om zeep. Hoe leuk zou het zijn als er op korte tijd een neefje of nichtje bij komt! Nou gaan je eierstokken vàst rammelen als de klokken in Beieren.

Bij uitstapjes wordt je steevast aangesproken op jouw kleine gespuis want die oudere dame/heer, dat is absoluut oma/opa. Lekker genant.

Wanneer je zelf bij de jongste hoort in de familie en je bent 20+ dan kan je dag zeggen tegen de gezellige avondjes onder volwassenen. Leg ook tegen dat kind maar uit dat mama tegelijk ook weleens plusoma is. Want ja, jouw volwassen broer van 30 heeft kinderen, dus dat zijn haar kleinkinderen. Superleuk toch?

Fly_high

Berichten: 3324
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:31

_San87_ schreef:
En therapie.


Dat is een aardig luxe cadeau zeg :D


fleurtjeuh schreef:
Oprechte nieuwsgierigheid
Waarom is het erg als er later nog een broertje of zusje wordt geboren?
Zeker als je uit huis bent heb je daar toch geen last van?


Oh in het dagelijkse leven heb je er inderdaad 0 last van :) Ik zie mijn vader nog 1x, hooguit 2x per jaar als ik die kant op ga en toekomstige erfenis kan me letterlijk geen f*ck schelen.

Maar vind het best banketstaaf voor dat kind en emotioneel is het ook niet helemaal geweldig, dat hij nu als het ware zijn herkansingsgezinnetje heeft. We hebben al jaren niet echt ouder - kind relatie, ik vind mijn vader wel een hele aardige vent maar that's it. En als ik wel kinderwens zou hebben zou ik het best heftig hebben gevonden, die omgekeerde verhouding.

Nu ben ik vooral blij dat ze allemaal lekker ver bij mij vandaan zijn :j het wordt een weekje doorbijten en daarna lekker door met mijn leven.

fleurtjeuh
Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:36

Varekaj schreef:
Wat is er vervelend: nou, zoals je zegt, een extra verjaardag te vieren. Ik heb niks met al dat verplichte opdraven en opzitten.
De hele familie denkt enkel nog aan dat kind, van jou wordt verwacht dat je het prachtig vindt om alsnog (of nogmaals) grote broer of zus te worden. Uiteraard ben jij DE gedoodverfde oppas-in-spe en als je dat niet ziet zitten is de wereld om zeep. Hoe leuk zou het zijn als er op korte tijd een neefje of nichtje bij komt! Nou gaan je eierstokken vàst rammelen als de klokken in Beieren.

Bij uitstapjes wordt je steevast aangesproken op jouw kleine gespuis want die oudere dame/heer, dat is absoluut oma/opa. Lekker genant.

Wanneer je zelf bij de jongste hoort in de familie en je bent 20+ dan kan je dag zeggen tegen de gezellige avondjes onder volwassenen. Leg ook tegen dat kind maar uit dat mama tegelijk ook weleens plusoma is. Want ja, jouw volwassen broer van 30 heeft kinderen, dus dat zijn haar kleinkinderen. Superleuk toch?

Ja ok, kijk zo snap ik het een stuk beter.

Ik woon dus halverwege het land en mijn familie in groningen of op de wadden.
Dus die komen niet bij mij voor oppas.
Verjaardagen ga ik eigenlijk nooit heen en afgezien van mn broer en mn ouders(ik heb ook een zus) is er nog nooit iemand bij mij geweest sinds ik uit huis ben.
Dus, nee, al die dingen zie ik dus niet, zodoende kon ik dat niet verzinnen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:38

Je kunt je niet bedenken dat er mensen zijn die wél regelmatig hun familie/ouders zien :))?

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:45

fleurtjeuh schreef:
Maar dat is haar kant.
Ben ook benieuwd naar andere antwoorden


Je vraagt het in een kindvrij topic, dan is het toch wel een beetje obv?

Daarnaast zie ik mijn ouders bijna ieder weekend en ook veel doordeweeks, als ze nu een baby zouden krijgen zou het allemaal om de baby draaien, feestdagen inclusief. De verhoudingen worden anders.

Als je niet van baby's houdt heb je daar toch geen zin in?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:47

Ook al vind je kinderen wel leuk, kan ik me nog voorstellen dat je flink moet fronsen wanneer je ouders opeens nieuw broedsel hebben :=.

Fly_high

Berichten: 3324
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:47

Of mensen die het zouden willen (eigen familie zien) maar wel met een beetje gezonde ouder-kind relatie?

Lijkt me oprecht vreselijk, tegelijk met je stiefmoeder zwanger zijn :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 17:57

Ik zie mijn moeder soms wekelijks, soms maanden niet. We wonen ongeveer 7km van elkaar. We kunnen altijd bij elkaar terecht, we zijn gewoon geen deuren-platlopers of hoe je het ook wil noemen. Mijn broer woont aan de kust (+100km) en die die ik hooguit 4 of 5x per jaar.

Bij vriend zijn kant klitten ze veel harder samen, al zou voor hem een erf delen of woning of pal naast elkaar ook teveel van het goede zijn. Zijn ouders/tante/broer zouden daar net euforisch van worden. (En schoonzus samen met vriend en mij gillend gek).

Voor sommigen zou een nakomertje echt een feest zijn. Voor anderen niet. Dat is zo subjectief en variabel... Maar ik zou het echt bizar vinden als schoonpa nu een jonge deerne zou strikken en aan de kweek gaat. Dan zou zijn jongste kind jonger zijn dan zijn eigen kleinkind bijvoorbeeld.

Dieuwke_
Berichten: 4561
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:00

Ik zou het absoluut niet kunnen waarderen als mijn ouders nu nog een kind op de wereld gingen zetten. Ik kom er nu dagelijks maar dat zou dan echt wel anders worden. En wat zeggen ze dan tegen zo'n kindje, 'je zussen komen hier niet meer vanwege jou'? Plus ik vind het echt niet kunnen dat je op zo'n late leeftijd nog aan kinderen begint. Dan sta je met een been in het graf eer zo'n kind volwassen is

DuoPenotti

Berichten: 30184
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:13

Dat vooral ja. Een kind dat opa en oma als ouders heeft.
De kans dat ze belangrijke dingen in het leven van het kind mee gaan maken word steeds kleiner.
Vind het een erg egoïstische keuze.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:20

Voor zo'n kind is t toch ook niet leuk. Broers/zussen hebben die je ouders hadden kunnen zijn.

Raineri
Berichten: 6318
Geregistreerd: 21-02-11

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:25

Dit is wel een subjectief onderwerp
Ga er ook wel in mee en dan vind ik het vooral voor het jonge telg lastig. Oude ouders zal je sneller zorgen over hehben. Mijn ouders waren helemaal niet zo oud toen ze mij kregen (32). Maar ik merk nu wel dat ik me zorgen maak om ze en hun gezondheid. Ze hebben nogal wat kwaaltjes. Hoop dat dat iedereen lang bespaard blijft..

Captain

Berichten: 21422
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:31

Precies wat Urbanus zegt dus. Alles gaat om die kleine wurm draaien, en je kunt niet even naar je ouders om te relaxen want dan zit er zo'n kleine telg te janken of te zeuren om aandacht. En dan ineens je moeder haar trui op zien stropen om borstvoeding te geven. Hahahahahaha, nee dank je. :')

Captain

Berichten: 21422
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:31

Nog een vraagje, zijn jullie de oudste, middelste, jongste of enigste in jullie gezin? :))

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:33

Captain schreef:
Nog een vraagje, zijn jullie de oudste, middelste, jongste of enigste in jullie gezin? :))

Oudste.

fleurtjeuh
Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:33

Jongste :j

Roosch

Berichten: 36737
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:37

De enigste enige.

Qimm

Berichten: 15197
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:44

Jongste.

En het zou me op een hoop vlakken verbazen/verontrusten als mijn ouders nog kinderen zouden krijgen. Buiten het feit dat ze gescheiden zijn is mijn moeder 67 en mijn vader 72 :')

lor1_1984

Berichten: 12077
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 18:44

Mij werd verteld toen ik 16 was dat mijn vader en stiefmoeder mee gingen doen aan een nieuw, experimenteel traject om zo een genetisch gezond kind te krijgen.
Is niet doorgegaan omdat die methode verboden werd (ging om het foute gen wegknippen) en omdat mijn vader ziek werd en uiteindelijk overleed.
Maar had alles gegaan zoals het gehoopt was dan had ik rond mijn 18-20e jaar een broertje of zusje erbij gehad.

Dat terzijde, mijn moeders andere dochter was met 18 jaar zwanger van haar eerste kind en haar stiefmoeder was in dezelfde periode ook zwanger.
Haar halfbroertje is 6 weken ouder dan haar kind, haar tweede halfbroertje zit daar weer 1,5 jaar onder. :+
Enerzijds ideaal dat de kinderen zo dicht bij elkaar zitten qua leeftijd zodat onderling oppassen makkelijk geregeld was en de kinderen ook aansluiting hadden met elkaar qua spelen etc.
Anderzijds zou ik er persoonlijk niet aan moeten denken, maar vroeger toen grote gezinnen veel voorkwamen was dat ook niet heel raar dat de oudste de eerste kinderen kreeg terwijl moeders de laatste kinderen kreeg. :+