[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 16:26

Afbeelding
Brief in De Volkskrant vandaag, spijker op zn kop!
Ik erger me wild aan de negatieve berichtgeving omtrent het dalende bevolkingsaantal.
Er stond laatst een stuk in over een hoogleraar die zijn studentes so ongeveer verweet dat een deel van hen geen kinderen zou krijgen.
Of ze wel wisten wat dat zou betekenen voor de economie. (en ook alleen de vrouwen he, de mannen hebben hier uiteraard geen aandeel in)
Dus, allemaal lekker tegen je zin in kindjes maken zodat de economie kan blijven groeien. Dat we met zn allen ten onder gaan is het probleem van de komende generaties. 8)7

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:06

Redelijk zieke denkwijze inderdaad. De aarde kan het niet aan als we maar blijven doorjongen. Ik snap dat je als ouder altijd wil dat je kind het beter heeft dan jij. Maar hoeveel stelt je leven voor als je steeds meer luxe kan kopen, maar het milieu en klimaat zwaar verziekt zijn? Dan geniet je er toch niet van. Lekker net zoals in China met een mondkapje door de smog lopen :n .

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 18:01

Klopt, helemaal mee eens, maar o wee als je dit ook echt uitspreekt. Je haalt er zelfs de woede van bepaalde mensen met kinderen van op je hals want schijnbaar triggert het iets, uit eigen ervaring. Maar dat zal ik waarschijnlijk niet snappen als kindvrij persoon :+ . Prima als mensen er 1 of 2 op de wereld zetten als ze dat zo graag willen, maar dan blijft de bevolking nog onder controle. Maar nog meer en grote gezinnen zoals vroeger is gewoon niet meer van deze tijd gezien mensen een plaag voor de wereld zijn geworden.

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:24

Hoi! Hier nog een 'zeer blij kindvrij' persoon.

Ik ben niet zo actief op bokt, soms ben ik een periode heel actief en dan verdwijn ik weer een hele periode. Dus bij deze alvast een disclaimer. :D
.
Ik ben 33 jaar, en heb nooit kinderen gewild. Mijn man is vorig jaar gesteriliseerd. *\o/* Ik wilde mezelf laten steriliseren maar dat werd geweigerd, en manlief boodt zelf aan dan maar onder het mes te gaan want ik had al voldoende geleden onder spiraaltjes/hormonen/etc. En ik had PAP4 en 2 lisexcisies gehad dus ik was wel klaar met al het gepruts aan mijn lijf. :') En ik wil gewoon geen hormonen meer gebruiken (ivm depressie e.d.).

Mijn man wist eigenlijk nooit of hij wel of geen kinderen wilde, ik wist als klein meisje al dat ik het niet wilde. Nooit ook maar 1 greintje twijfel gehad. Met mijn man heb ik de eerste jaren echt bij hem gecheckt of hij het wel of niet wilde. Ook al zou hij maar 1% twijfelen. Want ik zou niet willen dat hij bij mij bleef maar stiekem toch een kinderwens zou hebben. Maar hij besefte zich gelukkig meer en meer dat hij echt niet wilde, en heeft nog een grotere hekel aan kinderen dan ik. :o Bijna iedereen om ons heen heeft kinderen en ook dat heeft niks veranderd, integendeel, het heeft ons gevoel versterkt dat we het echt niet willen.

Zelfs nu mijn man is gesteriliseerd kregen we (vooral ik) nog wel eens de opmerking: 'oh maar dat kan ook teruggedraaid worden'. Op zo'n moment gooi ik iemand in gedachten door het raam heen. :o

We hebben beide ook echt helemaal niks met kinderen. We passen ook nooit op, en worden gelukkig ook niet gevraagd. Onze honden zijn ook totaal niet kindvriendelijk, oeps. Ik heb wel nichtjes en neefjes, maar die zie ik alleen op verjaardagen en familie uitjes. Iedereen heeft het gelukkig goed geaccepteerd, ook onze beide moeders. Mijn moeder wist sowieso wel dat ik echt niet wilde, mijn schoonmoeder kostte het wel wat jaren om bij te draaien.

En ik ben ook sinds een tijd opgehouden me te verantwoorden tegenover mensen die door blijven zeuren/vragen over waarom ik het niet wil, scheelt een hoop energie. :D

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 15:40

Wat goed van je man zeg!!
Als ik dat hier opgooi bij mijn vriend of bijvoorbeeld collega's krijg ik nog zo veel weerstand. Echt jammer vind ik dat.

fnpetter1990

Berichten: 37
Geregistreerd: 27-01-23
Woonplaats: Ergens in het mooie Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 16:16

Josien_ schreef:
Wat goed van je man zeg!!
Als ik dat hier opgooi bij mijn vriend of bijvoorbeeld collega's krijg ik nog zo veel weerstand. Echt jammer vind ik dat.


Ai. En wat is dan de weerstand precies?

Mijn man had wel veel angst hoor, dus hij heeft het heel lang uitgesteld. Maar ik heb hem nooit gepusht want ik wilde dat het echt vanuit hemzelf kwam. Wel heb ik hem heel eerlijk uitgelegd dat als je samen geen kinderen wilt, het ongemak vaak al voor de vrouw is; want wij moeten prutsen met hormonen - en in het geval van het moeten afbreken van een ongewenste zwangerschap zijn wij degene die abortus moeten laten plegen. En daarnaast hebben wij de ongesteldheid nog als ongemak (er vanuit gaande dat de vrouw in kwestie menstrueert). :') Dus naja dat heb ik hem zo verteld - en niet vanuit een 'oh wij zijn zo zielig, zieliger dan mannen' oogpunt. Dat heeft hem denk ik aan het denken gezet, waarna hij het na mijn weigering door de arts, aanbood.

Wat me trouwens echt woedend maakte: hij vraagt 1 keer aan de arts of hij gesteriliseerd mag worden - en hij kreeg zonder enige extra vragen gelijk akkoord. Zo oneerlijk! Ik werd uitgehoord door mijn dokter en kreeg alsnog geen doorverwijzing.

Edit: we gebruikten condooms natuurlijk. Maar ik had alsnog elke maand stress want ik kom uit een zeer vruchtbare familie meer veel 'oeps' zwangerschappen door condooms/spiraaltjes heen. Ik heb ook wel eens een inwendige echo gehad; en de gyneacoloog verkondige heel vrolijk: "nou u heeft echt een prachtige baarmoeder en superveel eitjes mevrouw! Dat ziet er vruchtbaar uit." Waarna de beste meneer schrok van mijn teleurgestelde reactie. :')

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 16:31

Wat fijn dat je man een knipje heeft laten zetten en dat zelfs zelf aanbood! Huge green flag! ;)
Ik hoor inderdaad ook best veel mannen onredelijk bang zijn voor dat soort dingen. Mannen en alles omtrent hun pielemuis is toch een eh, gevoelig onderwerp zullen we maar zeggen.

Hoewel ik heel goed begrijp dat je er zelf eigenlijk ook niet zo op zat te wachten door alle voorgaande ingrepen vind ik het wel echt weer van de zotte dat je botweg geweigerd werd. Bodily autonomy m'n reet.
T heeft mij ook bakken met moeite gekost om het voor elkaar te krijgen op mn 28e.
Ik ben nu vervroegd in de overgang door hormoontherapie na kanker, en hoewel de nadelen wel erg nadelig zijn, valt het allemaal in het niets bij ongesteldheid en PMS *\o/*

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:43

VuurVleugels schreef:
Online gezien:

Citaat:
As a childless adult it is my duty to embrace hobbies and pastimes that my peers cannot, as they have sacrificed their free time to maintain the population. I must vibe and chill, and do fun things, in their honour.


:') :') :')

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 22:10

Fnpetter, die opmerking kreeg ik ook bij de plaatsing van mijn spiraal. Een mooi grote baarmoeder, erg geschikt. Ja vriend, daarvoor lig ik hier niet.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 22:39

Ik had een prrrrrààààchtige baarmoedermond bij mijn uitstrijkje :')

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 22:46

Ehm, gefeliciteerd? Mooi van binnen en van buiten krijgt weer een heel nieuwe betekenis zo..

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 23:44

Ik kon toen alleen "eh... dankjewel?" Uitbrengen :+

HopeMyDay

Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-12-16

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:55

Ik kreeg bij een onderzoek van de huisarts ook te horen dat ik hele goede baarheupen heb... Echt fijn om te horen :')

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:25

En, zit iedereen in comfortabele sportkleding en sportschoenen klaar?

We gaan het nodig hebben komend weekend,

To 'outrun' alle paashazen en jengelkinderen....


:')

fleurtjeuh
Berichten: 10317
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:45

Hier was juist frustratie vanuit mijn huisarts.
Mijn baarmoeder mond lag ver naar achteren ofzo en wilde niet goed in de eendenbek blijven dus t geklooi om de spiraal te wisselen duurde langer......
Echt super fijn

Rivendell

Berichten: 6820
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 14:42

Mijn man heeft zich ook laten steriliseren, omdat ik van de hormonen af wilde. Was geen enkel probleem bij de arts. Ik heb het zelf meerdere keren geprobeerd, maar werd steeds te jong bevonden (toen 35 jaar)

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:10

Sintara schreef:
Ehm, gefeliciteerd? Mooi van binnen en van buiten krijgt weer een heel nieuwe betekenis zo..


_O-

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 17:18

fleurtjeuh schreef:
Hier was juist frustratie vanuit mijn huisarts.
Mijn baarmoeder mond lag ver naar achteren ofzo en wilde niet goed in de eendenbek blijven dus t geklooi om de spiraal te wisselen duurde langer......
Echt super fijn


Hier ook.
HA vroeg me om met mijn billen op mn handen te liggen, dan maak je net een andere hoek en kon ze er beter bij. Gynaecoloog heeft mn laatste spiraal gezet en dat ging toch wel even 100x beter/sneller/soepeler.

fjordjes

Berichten: 12035
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:36

Lang gewacht
Stil gezwegen
Nooit gedacht
Toch gekregen




Afbeelding

Afbeelding

Deze babyspam mag vast wel hier

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:42

oooohhh heb je nou gewoon een pup gekregen Fjordjes?
Wat een schatje!

fjordjes

Berichten: 12035
Geregistreerd: 03-07-05

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:50

Ja, onze vorige hond is overleden en ik vind het vreselijk om alleen thuis te zijn dus we hebben een pup gehaald.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 19:50

Oh wat een leukerd! Wat voor 'merk' is het?

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:01

Ach wat leuk! Dat zijn de leukste baby's! <3

fjordjes

Berichten: 12035
Geregistreerd: 03-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:06

Hilli schreef:
Oh wat een leukerd! Wat voor 'merk' is het?


Duitse dog :D

Namen suggesties zijn welkom, maximaal 2 lettergrepen. Liefst stoere naam. Het is een reu

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:19

Wat een plaatje Fjordjes! Fijn dat je weer een hond van je lievelingsras hebt :j !