Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dammie schreef:TS, ga je op vakantie ergens anders heen en hoe gaat het dan?
Dammie schreef:Ik heb ooit een reportage gezien van een man uit Schagen? die zijn dorp niet uit ging. Echt overstuur raakte als hij in de auto verder weg ging. Ik heb net geprobeerd die te zoeken voor dit topic, maar kon hem niet vinden.
amber15 schreef:Ik herken het wel.
Zou het te maken kunnen hebben met een onveilige jeugd/ongezonde hechting?
Wodamen schreef:Oh wat herkenbaar.
Ik ben gek op mijn huis, mijn eigen plekje mijn eigen spullen.
Op werk probeer ik mijn eigen werkplek dan ook zoveel mogelijk eigen te maken maar kan er dan heel slecht tegen als er aan mijn spullen wordt gezeten of anderen er iets neerzetten of gaan zitten om te werken.
Thuis komen voelt ook altijd als een opluchting.
Ik werk zelf om de dag, als ik dan een keer meerdere dagen achter elkaar moet werken, dan kan ik mij die dagen daarvoor ookal zo druk om maken.
Desondanks ook veel positieve dingen en rust eruit kunnen halen.Biks2 schreef:amber15 schreef:Ik herken het wel.
Zou het te maken kunnen hebben met een onveilige jeugd/ongezonde hechting?
Ja dat zou wel kunnen. Ik weet alleen niet hoe ik daar nog vanaf kom. Wel eens hulp gezocht maar dan kwam ik niet verder dan 5 gesprekken met de psycholoog vooral over een negatief zelfbeeld.. en ik wil er zo graag van af! Het geeft me dagelijks stress en heeft erg veel invloed op mijn leven.
Hoe ga jij hier mee om?
Suzanne F. schreef:Wodamen schreef:Oh wat herkenbaar.
Ik ben gek op mijn huis, mijn eigen plekje mijn eigen spullen.
Op werk probeer ik mijn eigen werkplek dan ook zoveel mogelijk eigen te maken maar kan er dan heel slecht tegen als er aan mijn spullen wordt gezeten of anderen er iets neerzetten of gaan zitten om te werken.
Thuis komen voelt ook altijd als een opluchting.
Hier precies hetzelfde!
Zou best kunnen dat het te maken heeft met dingen uit je jeugd.
Ik ben ook geen avonturier. Moet er niet aan denken om alleen te gaan backpacken ofzo. Echt niet.
maar daar kan ik me dan redelijk overheen zetten als ik maar mijn eigen spullen heb.