[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 13:51

Verschrikkelijk verhaal ook weer.
Voor het kind als het het red. Voor de vader als die er nog is.
Maar ook voor de vrachtwagen chauffeur, die dit ook nooit meer kwijt raakt.

Gewoon niet voor te stellen dat iemand zulke gedachte kan hebben dat de kinderen in welke manier dan ook beter af zijn dood

haffiefreak

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 15:51

DuoPenotti schreef:
Verschrikkelijk verhaal ook weer.
Voor het kind als het het red. Voor de vader als die er nog is.
Maar ook voor de vrachtwagen chauffeur, die dit ook nooit meer kwijt raakt.

Gewoon niet voor te stellen dat iemand zulke gedachte kan hebben dat de kinderen in welke manier dan ook beter af zijn dood


Misschien hard gezegd, maar goed dat het een vrachtwagen was. En geen personenauto.
Anders waren er misschien meer mensen overleden.

Hij zal een trauma voor het leven hebben. |(

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 15:53

Dat is ook waar. Maar ze had ook een boom kunnen pakken of het kanaal...

haffiefreak

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 08:23

DuoPenotti schreef:
Dat is ook waar. Maar ze had ook een boom kunnen pakken of het kanaal...


Ja daar heb jij weer gelijk in.

StalNollie

Berichten: 9165
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:34

Schijnt dat de dochter buiten levensgevaar is.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:39

Ja dat las ik ook.
Niet te bevatten waar die nu doorheen moet.

Ik las ergens dat het een Poolse moeder is.
Hopelijk zijn er dan familie in Nederland om het kind op te vangen.
Of een vader maar daar hoor je niets over.

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 09:13

Afbeelding
Nieuwsbericht van teletekst

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 11:04

Of de cellen wel of niet overvol zijn en of er te weinig personeel is, het is niet op zichzelf staand. Het is al sinds jaar en dag bekend dat een pedofiel te grazen wordt genomen door medegevangenen.

Jolliegirl

Berichten: 32998
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 12:57

Shenavallie schreef:
Of de cellen wel of niet overvol zijn en of er te weinig personeel is, het is niet op zichzelf staand. Het is al sinds jaar en dag bekend dat een pedofiel te grazen wordt genomen door medegevangenen.


En ergens vind ik dit prima.
Pedofiel gaat mij zwaar zwaar zwaar een grens over...

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:22

Hier een uitgebreider artikel waarin specifieker wordt benoemd waar deze mijnheer zich schuldig aan heeft gemaakt (let op: beelden kunnen als schokkend worden ervaren): https://m.gva.be/cnt/dmf20240313_91576438

fotolijstje

Berichten: 2734
Geregistreerd: 17-09-21

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 13:51

Totdat zij het slachtoffer worden... 8)7

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:22

Pedofilie is een geaardheid, daar kan iemand niets aan doen. En het is inderdaad absurd hoe deze mensen behandeld worden, waar dan ook, genoeg pedofielen die hun gevoelens onderdrukken en er nooit naar zullen handelen, maar alsnog uitgekotst worden door de maatschappij. Ernaar handelen maakt iemand een pedoseksueel en dat is absoluut niet oké, illegaal en grensoverschrijdend. Maar stellen dat pedofielen dit verdienen, gaat te ver.

Deze man zal geen lieverdje zijn, hij is eerder schuldig bevonden aan verkrachting van minderjarige (dat maakt iemand ook nog geen pedofiel of pedoseksueel trouwens, dat gaat vaak uit van pre-puberale kinderen). Ik hoop hem nooit tegen te komen en hij zal terecht in de gevangenis zitten, maar zo'n heftige mishandeling van meerdere dagen goed praten? Nee, dat is niet oké. :n

Little_Gift
Berichten: 1785
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:32

Suliko schreef:
Pedofilie is een geaardheid, daar kan iemand niets aan doen. En het is inderdaad absurd hoe deze mensen behandeld worden, waar dan ook, genoeg pedofielen die hun gevoelens onderdrukken en er nooit naar zullen handelen, maar alsnog uitgekotst worden door de maatschappij. Ernaar handelen maakt iemand een pedoseksueel en dat is absoluut niet oké, illegaal en grensoverschrijdend. Maar stellen dat pedofielen dit verdienen, gaat te ver.

Deze man zal geen lieverdje zijn, hij is eerder schuldig bevonden aan verkrachting van minderjarige (dat maakt iemand ook nog geen pedofiel of pedoseksueel trouwens, dat gaat vaak uit van pre-puberale kinderen). Ik hoop hem nooit tegen te komen en hij zal terecht in de gevangenis zitten, maar zo'n heftige mishandeling van meerdere dagen goed praten? Nee, dat is niet oké. :n


Doet deze gevangene niet hetzelfde over zijn eigen daden dan? Die goedpraten? En als hij de kans had gehad... Had hij zijn daden toch ook gerust meerdere dagen na elkaar toegepast op zijn slachtoffers?

Suliko

Berichten: 4352
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 14:43

Little_Gift, dat weet je toch helemaal niet? Je weet helemaal niets over de context van zijn daden. Ik zie geen goedpraten, wel smeken ja, en proberen te onderhandelen, maar dat zal ieder weldenkend mens doen om onder mishandeling uit te komen. Net als mensen die van alles gaan toegeven onder mishandeling wat ze niet gedaan hebben, in zulke omstandigheden zijn uitspraken simpelweg niet betrouwbaar.
Het is zo makkelijk om uitspraken te doen over de daden van anderen, met zo weinig informatie. Ik weet ook niet meer dan jullie en ik kom niet eens op voor deze man, maar ik vind het van de zotte dat zulke mishandeling goed wordt gepraat. Gaan we de gevangen die het hem hebben aangedaan dan een schouderklopje geven? Maakt dat hen opeens betere mensen, terwijl zij misschien wel ergere daden hebben begaan? Iemand die zonder problemen kokend water over iemand heen gooit en een bezem in zijn reet stopt, zal vast wel een lieverdje zijn geweest in het verleden. Zo makkelijk om te oordelen wat goed en kwaad is, terwijl er zo weinig informatie is.

Dieuwke_
Berichten: 4555
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 15:26

Waar zie jij de mishandeling goedgepraat worden dan?

Olle

Berichten: 2727
Geregistreerd: 30-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:06

Dat zie in het filmpje dat de beste man het zegt.

Dieuwke_
Berichten: 4555
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:25

Ah, ik zag alleen het nieuwsartikel maar nog veel verder scrollen staat een filmpje inderdaad. Die had ik nog niet gezien, dat laat ik ook maar even denk ik :=

Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 16:25

Jolliegirl schreef:
Shenavallie schreef:
Of de cellen wel of niet overvol zijn en of er te weinig personeel is, het is niet op zichzelf staand. Het is al sinds jaar en dag bekend dat een pedofiel te grazen wordt genomen door medegevangenen.


En ergens vind ik dit prima.
Pedofiel gaat mij zwaar zwaar zwaar een grens over...

Helemaal mee eens!

Jolliegirl

Berichten: 32998
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-24 17:36

Ik moet mezelf even verbeteren.

Pedosexueel gaat mij te ver.

Pedofilie kan iemand niets aan doen, behalve hulp zoeken en laten behandelen zodat er geen hormonen meer aanwezig zullen zijn.
Maar een pedofiel die handeld, dus een pedosexueel, die accepteer ik niet, die mogen ze van mij kapotschoppen.

noviceh

Berichten: 4804
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 10:03


Anomien

Berichten: 7421
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 10:09


Shenavallie
Berichten: 11625
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 10:44

Bizar, echt bizar dat dit gebeurd is. Arme dieren... En waar zijn de ouders in dit verhaal?

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 10:59

Zo gestoord al.... ik geloof er geen barst van dat dat nog ooit goed komt.

beert
Berichten: 2441
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:52

Bizar. Basisschoolleeftijd zal wel tussen de 10 en 12 zijn geweest. Onder die leeftijd ga je als ouder meestal nog wel mee en ben je ook niet zo sterk.

Ik las het ook. Daar is echt wat mis mee, anders doe je zoiets niet doelbewust en ook nog eens 9 keer. Dat is niet per ongeluk.

Ik heb ook weleens gelezen van een kind van een jaar of 5 die een kitten wilde verdrinken, maar op die leeftijd hebben kinderen dat besef nog niet altijd van leven en dood en pijn bij anderen. Bij een kind ouder dan 8 jaar moet dat besef er echt wel zijn.

Edit. Hier zegt iemand dat het er vanaf een jaar of zeven wel moet zijn:
Citaat:
Professor Barbara De Clercq van de vakgroep Ontwikkelings-, Persoonlijkheids- en Sociale Psychologie van de Universiteit Gent. “Rond de leeftijd van zeven jaar hebben kinderen moreel inzicht. Ze kennen het verschil tussen goed en kwaad. Kinderen vanaf zeven jaar tonen al empathie als ze dieren zien lijden. Als kinderen dit totaal niet hebben, kan het een voorteken zijn van zwaar delinquent gedrag op latere leeftijd.

Bron: https://m.gva.be/cnt/dmf20161221_02638350
Laatst bijgewerkt door beert op 16-03-24 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Dieuwke_
Berichten: 4555
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-24 11:57