Mijn telefoon, een Nokia model TA-1043, heeft momenteel een rare frats op het gebied van opladen. Ik doe dat met een kabel waar een USB aansluiting op zit. Maar over die usb heen kun je ook een kop met stekker zetten, zodat hij gewoon in het stopcontact kan. Als ik hem op die manier oplaadt, in het stopcontact dus, is er geen enkel probleem. Laadt snel en soepel op. Even snel een kort nieuwsberichtje posten op VN en intussen is de batterij weer vol!
Echter, als ik die stekkerkop er af haal en hem met diezelfde kabel met het USB eind in mijn laptop (merk HP) plug, laadt hij suuuuuuuuuuuuuperlangzaaaaaaaaaaaaaaaaam (kan rustig een lang artikel vertalen of een hele lijst nieuwsberichten naar VN plaatsen, plus tussendoor thee of warme chocomel maken en opdrinken plus een koekje eten) en dan is hij nog niet vol... En soms laadt hij dan helemaal niet, ondanks dat het icoontje (bliksemschichtje in het batterij-icoontje) aangeeft dat hij dat wel doet... Heb al een andere USB poort van mijn laptopje geprobeerd, maakt geen verschil. Terwijl hij voorheen in de laptop ook megasnel was.
Ik snap het niet meer... Waarom laadt hij met kabel + losse stekkerkop erop in het stopcontact wel supersnel op, maar verandert hij als ik die stekkerkop verwijder en diezelfde kabel in een van de USB poorten van de laptop plug in een sloompie qua opladen?
En belangrijker nog: hoe krijg ik de boel zover dat hij wel weer vlot oplaadt in de laptop?