quarantaine vraag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

quarantaine vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 08:43

ik heb een melding gekregen dat ik een hoogrisico contact gehad heb met iemand.
dit contact vond woensdagochtend plaats. op woensdagmiddag heb ik mijn booster vaccinatie gehad. de persoon had vrijdag een positieve test bij de ggd.
mijn zelftest gister was negatief.

nu vind ik op de websites dat je niet in quarantaine hoeft als je geen klachten hebt en meer dan een week geleden je booster hebt gehad.
mijn booster kan dus zijn samengevallen met een eventuele besmetting. moet je je dan toch vanaf dag 5 (morgen) laten testen en tot de uitslag bekend is in quarantaine. ?
Laatst bijgewerkt door veneri op 16-01-22 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabbientje

Re: quarantaine vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 08:44

Even de ggd bellen misschien?
Die kan je beter antwoord geven dan de gemiddelde bikker.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 08:52

vind het overigens wel vreemd hoor, niet in quarantaine vanwege booster, je kan dan toch evengoed mensen besmetten, ook al heb je zelf door de booster geen symptomen? ik bel sowieso de ggd nog wel even hoor, misschien voor de zekerheid vanaf dag 5 maar een test bij de ggd laten doen, want anders moet je 10 dagen in quarantaine blijven zonder ggd test. (of dus niet, vanwege de booster)
(en ik heb dinsdag mijn kantoorwerkdag, maar ga dan ben ik bang niet op tijd de testuitslag hebben als ik mij maandag (dag 5) laat testen) hoe lang duurt het voor je de uitslag van de ggd krijgt?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 09:13

Volgens de net nieuwe maatregelen om trent de quarantaine zou je als nog in quarantaine moeten en moet je morgen testen. Dat je toevallig woensdag je booster heb gehad maakt niets uit in dit geval. Die werkt pas effectief na een week.(en dat staat ook in die regels) Je mag trouwens pas uit die quarantaine als je negatief bent. En die uitslag zou er kunnen zijn voor dinsdag maar ik zou thuis werken dinsdag.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 15:27

Daar zullen ze op t werk niet blij mee zijn denk ik.
Ik heb geen klachten en zou liever gewoon de 10dagen quarantaine uitzitten ipv een pcr test,maar weet niet of het werk dat zal accepteren.
Zal dus toch een test moeten gaan doen denk ik morgen, en dan hopen dat ik ook meteen dezelfde dag de uitslag krijg.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:33

Maken ze zich daar nog druk over bij jou op t werk? Hier zitten om de haverklap mensen in quarantaine die eigenlijk kantoordienst hadden, dan gaat een ander naar kantoor of neemt werk over, hoeft toch niet spannend te zijn.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 15:33

Waar zouden ze niet blij mee zijn op je werk?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 15:57

Ik denk dat ze er niet blij mee zijn als ik dinsdag thuiswerk vanwege quarantaine (terwijl ik geen klachten heb en booster gehad heb)en dat ze een test zullen eisen op dag 5 (maandag),zodat ik na neg. uitslag dinsdag naar kantoor kan komen.
Ik geef zelf de voorkeur aan 10dagen quarantaine icm klachtenmonitoring en thuistesten.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:04

Maar jouw booster werkt nog niet effectief hé dus je moet sowieso in quarantaine en mag er uit als je op dag 5 morgen dus negatief test. Thuis testen kan je doen maar daardoor mag je niet eerder uit quarantaine dat mag alleen met een negatieve pcr test.
Ik ga er vanuit dat toen je vandaag de ggd belde ze je precies dit zelfde vertelde.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 16:47

Bijzondere werkgever. Bij mij willen ze koste wat het kost voorkomen dat we elkaar op kantoor besmetten. Dus bij een snottebel eerst een negatieve pcr voordat je weer op kantoor komt. En zeker als je zonder klachten in quarantaine zit hoor je niet de deur uit te gaan.
Maar waarom wil je op dag 5 geen pcr doen? Zoveel stelt dat toch niet voor? Ik moet er niet aan denken om onnodig 10 dagen de deur niet uit te mogen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-22 17:17

Omdat ik het testen echt een enorme verschrikking vind. En het zou alleen zijn om dinsdag naar kantoor te gaan (mits ik dan al neg uitslag heb).ik heb verder de hele week niks waarvoor ik de deur uit moet, en kan prima t/m de 22 in quarantaine. Kan ook gewoon thuiswerken.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:25

Dat testen is ook echt heel rot, maar ik weet niet of je werk jouw idee goed vind.
En wat zei de ggd toen je belde?

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-22 17:48

Je hoeft je werkgever alleen maar te vertellen dat je in quarantaine zit. Je hoeft niet te vertellen of je al dan niet ziek bent en op welke dag je je bericht hebt gehad. Ze mogen ook niet vragen naar je vaccinatie status, dus als je dat echt wilt kan je 10 dagen thuis blijven. Dat gezegd hebbende, ik zou niet blij met je zijn als collega als je zonder negatieve pcr naar kantoor komt. Ik moet er zelf niet aan denken dat ik mijn collega’s per ongeluk besmet en zou dus sowieso die pcr test doen voordat ik bij iemand in de buurt kom.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 15:43

Werkgever medegedeeld dat ik thuiswerk ivm quarantaine en iav test en uitslag. Zij vonden, gezien de nieuwe maatregelen, dat ik best naar kantoor kon komen.
Ik heb aangegeven mij daar niet prettig bij te voelen en de testuitslag af te zullen wachten.
Ik kan vanavond testen brrrrr..het moet maar even.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:54

Als je vanavond laat testen, is de kans groot dat je de uitslag morgen overdag pas krijgt.
Je kan er dus vanuit gaan dat je morgen gewoon nog thuis moet blijven...

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:22

Maar de nieuwe maatregelen zijn nog niet van toepassing op jouw, Want jij bent woensdag pas geboosterd en pas over 2 dagen zit die eerste week erop en dan kan zijn ze van toepassing op jouw.
Of ik mis hier informatie.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 16:30

veneri schreef:
Werkgever medegedeeld dat ik thuiswerk ivm quarantaine en iav test en uitslag. Zij vonden, gezien de nieuwe maatregelen, dat ik best naar kantoor kon komen.
Ik heb aangegeven mij daar niet prettig bij te voelen en de testuitslag af te zullen wachten.
Ik kan vanavond testen brrrrr..het moet maar even.

Waarom ga je als nog vanavond testen. Je gaf hier boven aan dat je liever gewoon die 10 dagen quarantaine uitzit en alleen voor je werk heen testen gaat.

Als je al hebt aangegeven morgen thuis te werken, dan lekker doen toch en niet gaan testen. Waarom zou je jezelf er mee plagen om te gaan testen als het niet hoeft?

Je booster is nog geen week oud, dus je zit wel aan de 'oude' regels vast qua quarantaine en testen, maar zover wat je zelf ook al ;)

Hopelijk geen Corona TS!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-22 17:52

Laat toch maar testen voor mn eigen gemoedsrust en voor de kwetsbaren om mij heen.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:13

Verstandig. Heel veel succes. Vooral als je het akelig vind. Je kan het, gewoon blijven ademen en het is zo voorbij.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:17

Meld het voordat ze beginnen. De tweede keer dat ik ging testen had ik een rustig iemand die ondanks dat ik alles en iedereen ophield toch rustig bleef. Als je het zegt kunnen ze er misschien rekening mee houden. Geen idee of er iemand is met je mee kan rijden al vrees ik dat die persoon dan ook getest moet worden kan dat misschien nog helpen.