Maar ik vind het wel interessant en nuttig om er wat meer over te weten.
Ook die kleine van ons (bijna 7) laat ik graag vrij om te geloven wat hij wil.
En daar hoort imo bij dat we hem niet onze waarheid als DE waarheid verkondigen, maar dat we ook uitleggen dat andere mensen anders over dingen kunnen denken. En het geloof kan daar vaak best een grote rol in spelen. Ik vind het wel nuttig dat hij die verhalen leert kennen.
Maar - ik wil ook dat wel graag brengen als "een verhaal" en niet als "de waarheid" zeg maar

Heb wel een paar kinderbijbel-achtige dingen bekeken maar ik moet zeggen dat het nog niet echt aanspreekt. Vaak is het erg kort en feitelijk zeg maar, dat spreekt niet echt aan en neemt je niet echt mee in het verhaal. En al dat grove geweld van dood en verderf en brute straffen leest ook niet echt gezellig voor zo'n klein kind
Ik snap dat dat bij het verhaal hoort, maar dan snapt zo'n kind er helemaal geen snars meer van hoe iemand God leuk kan vinden zeg maar, als die zulke dingen doet

Heeft iemand wellicht een leuke tip van een boek, of TV serie ofzo, waarmee een nog heel jong kind wel kennis kan maken met die verhalen zonder dat het meteen zo heftig is of probeert te bekeren...?