Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:55

Eatshay schreef:
TS het is misschien heel laf, maar ik zou in dezen de weg van de minste weerstand kiezen en niet het gezeik met de buren aangaan. Bel je manager, vertel hem dat de werksituatie thuis niet te doen is, en je kunt gewoon op het gemeentehuis werken. Uit zeer betrouwbare bron ;-)
Hier hetzelfde advies. Is bij ons (gemeente) ook mogelijk voor de collega's die wegens omstandigheden niet thuis kunnen werken.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 15:05

Doet de buurvrouw ook zo onaardig als je vraagt of ze alleen door de week de karaoke set tijdens kantoor tijden wil uit laten? Dat helpt misschien al een stuk?

Ik merk sinds het thuiswerken ook pas hoeveel geluids overlast hier is. Mijn achterburen (6) hebben allemaal achter elkaar bij hetzelfde bedrijf hun beschoeiing laten zetten: 10 weken zaag overlast. Op 40 m aan de andere kant zit een kerk; klanten aan de telefoon vroegen letterlijk of ik bij een trouwerij zat. Honden geblaf begin ik niet eens over... :')

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:08

Hier mocht ik (overheid) ook op kantoor zitten vanwege het niet thuis kunnen uitvoeren van bel afspraken met aan beide kanten verbouwende buren. En 1 collega zat altijd op kantoor omdat hij in een klein kamer appartement zat samen met vriendin die ook thuis werkte. Zolang je buren overlast bezorgen zou ik dat ook gewoon eens navragen bij je werkgever. Je probleem is dan nog niet helemaal opgelost. Maar je kunt in ieder geval gewoon werken

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 18:44

Wat voor vloer heb je erin liggen? Een goede dempende ondervloer en dik tapijt zou al veel kunnen schelen in wat je hoort!

Verder zou jij ook een karaoke set of bv drumstel / muziekinstrument voor je zoontje of jezelf kunnen aanschaffen en dit dan doen in de uurtjes dat hun bv nog slapen. Eens kijken wanneer ze bij je op de stoep staan. Dan kun je zeggen laten we eens een keer met de koffie over praten want ik heb namelijk ook veel last en misschien is het goed daar eens over te praten!. Misschien helpt het als je dan bepaalde tijden afspreekt met elkaar.

Als niks helpt politie bellen als er weer te harde muziek gedraaid word. Immers je mag de ander niet tot last zijn! En voor die hond even 144 bellen en vertellen dat de hond met riem geslagen wordt! Wel zo aardig en fijn voor de hond.

En als niks helpt, dan rest niks anders dan verhuizen vrees ik.

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 19:09

Ik maak ongeveer het zelfde mee maar dan in een rijtjeshuis.

Wij kregen als advies alle overlast noteren en dan naar de wijkconsulent sturen.

Daarna een buurtbemiddelinggesprek aan gaan en dat kan alleen of met meerdere buren.

Meldingen doen bij de politie maar die krijgt de woningebouw niet in te zien.
Wel van de wijkagent dus daar ook meldingen doen.

Ik heb een gesprek gehad bij de woningbouw erover en ze begrepen mij en mijn buren die ook overlast ervaren maar zonder bewijs kunnen zij niets doen is het verhaal.

Ik heb de woningbouw verteld dat ik geen buurtbemiddeling ga doen omdat het toch geen zin heeft aangezien deze mensen voor niets in zijn.
Deze mensen denken allen te leven in een hofje en hebben dikke scheit aan wel werkende medebewoners.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 22:45

Even voor de duidelijkheid, mijn doel is niet ze hun huis uit te schoppen. Ik wil ze alleen wel bewust laten worden van bepaalde zaken en wat normaal woongeluid daarbij inhoud. Wat betreft dierenbescherming voor de hond, wij hebben geen beeldmateriaal dat hij is geslagen, dus daarin staan we zeer zwak. Ondanks dat mijn zoontje enorm van drummen houdt (bij opa en oma ;) ) willen wij het niet op die manier oplossen om vervolgens zelf overlast te gaan veroorzaken. Wij houden liever de eer aan onszelf. Op ons werk werken ze met een intekenschema en zijn ze wat de corona maatregelen betreft op dit moment erg streng. Daarnaast is het soms icm zoontje niet mogelijk om op kantoor te werken wegens long covid van de oppas. Voor nu blijf ik de woningbouw “stalken” <<) en voer ik telefoongesprekken op onze 2e verdieping waar het geluid een stukje minder te horen is. Wat betreft onze vloer, hier hebben wij alles aan gedaan wat betreft ondervloeren gezien dit ook verplicht is vanuit de woningbouwvereniging. Ik ga eens checken welke wijkagent er op onze wijk zit, kijken of ik wellicht hier iets verder mee kan komen.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 22:59

cinniz123 schreef:
MarlindeRooz schreef:
Helaas is mijn ervaring dat ze er pas iemand uit konden zetten toen hij maandenlang zijn huur niet had betaald. Maar op momenten dat het zo erg is zou ik de politie bellen die spreken ze dan aan.


Ik heb helaas ook deze ervaring.
Wij bleven melden bij de woningbouw,wijkagent en die zei ook melden bij de gemeente en dat hebben wij 2 jaar gedaan maar ze deden er niets mee.
Zelfs meerdere koopwoning eigenaren bleven melden tov die huurders maar pas nu eruit door betaling achterstand.


Hier ook, uiteindelijk heb ik er maar 2 jaar gewoond door de overlast, ik wou ooit wel verhuizen maar nu was het veel sneller. Het melden maakte de overlast erger.

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 09:34

tijger22 schreef:
Even voor de duidelijkheid, mijn doel is niet ze hun huis uit te schoppen. Ik wil ze alleen wel bewust laten worden van bepaalde zaken en wat normaal woongeluid daarbij inhoud.

Op ons werk werken ze met een intekenschema en zijn ze wat de corona maatregelen betreft op dit moment erg streng. Daarnaast is het soms icm zoontje niet mogelijk om op kantoor te werken wegens long covid van de oppas.



Ze zijn zich er al bewust van dat ze overlast veroorzaken, ze geven er alleen niets om dat jij er last van hebt.

Ik zou op kantoor werken wanneer het wel mogelijk is en er naartoe werken dat jullie in de toekomst kunnen verhuizen.