Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 00:37

Ik heb het gevoel dat ik even mijn hart moet luchten, en wellicht dat bokkers advies voor mij hebben.

Sinds juni wonen wij in een sociale huurwoning, het betreft een appartementen complex (2 laags).
Wij wonen op de 2e laag, met een beneden en bovenverdieping.
Onder ons zitten kleinere appartementen met 1 slaapkamer.

Het is één van de mindere wijken uit dit dorp, maar onze woningnood was zo hoog dat we deze woning MOESTEN aannemen.
Destijds werkten wij allebei buitenshuis en overdag, dus toen de woonconsulent ons vertelde “je moet hier niet voor je rust komen.” hadden wij zoiets oké minder maar de nood is hoog en we zijn weinig thuis wat dat betreft.

Echter heb ik sinds oktober een nieuwe baan bij de gemeente (sociaal domein) en zijn de maatregelen inmiddels zo scherp dat ik nu al enkele weken thuis werk.
Onze onderburen werken niet, en zitten hele dagen thuis met elkaar en nog een grote hond (rottweiler).
Mevrouw woonde er eerst alleen, toen kwam haar (ik denk) vriend erbij in en vervolgens een hond.
Sindsdien ervaren we last van hen.

Ondanks dat ze hele dagen thuis zijn heb ik het idee dat de hond maar weinig zijn/haar energie kwijt kan, op sommige momenten gaat de hond helemaal los zoals ik kan horen en zien als ik er langs loop.
Hij stuift dan door de woning en blaft enorm.
Logisch als je als jonge grote hond je energie niet kwijt kan, maar dit dreunt enorm door naar boven.
Tevens springt de hond hoog tegen de ruiten als wij met onze hond langslopen en wordt vervolgens door haar vriend met een riem in de nek geslagen…
Overlast van de hond is ook vooral savonds, en het geblaf is op onze bovenste verdieping duidelijk te horen, gevolg is dat ons zoontje vaak wakker schrikt hiervan.

Het is nu ook standaard iedere dag feest met hun karaoke set, en dan met name overdag als ik ook met klanten aan de telefoon ben.
Gevolg is dat ik klanten hierdoor niet normaal te woord kan staan, en dat is wel erg vervelend.
Daardoor gaat ook mijn concentratievermogen ver omlaag.
Daarnaast hoor ik ook overdag geluiden die ik liever niet wil horen :+

Helaas valt er geen normaal gesprek met mevrouw te voeren, dan gaat ze schreeuwen dus daar zijn we niet meer aan begonnen.
Ik heb meerdere keren de woningbouwvereniging gebeld, de woonconsulent was telkens in gesprek en zou terugbellen.
Maar je raad het al, ik ben nooit gebeld.
Ook op mails reageren ze niet.

Het is niet zo dat wij ons ergeren aan normale woongeluiden, daarnaast hebben wij nog nooit iets met buren gehad.
Met de rest van de buren hebben we zeer goed contact, en ook muziek in het weekend is voor ons geen enkel probleem dat hoort er nou eenmaal bij met vele jongeren hier in de buurt en helemaal prima.

Heeft iemand enig idee welke stappen ik hier verder op kan ondernemen nu de woningbouw hier geen gehoor aan geeft en er met haar zelf geen normaal gesprek te voeren valt?

xPabloBokt

Berichten: 9450
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:14

Contact opnemen met de wijkagent?

Wat enorm vervelend, zeg. :(:)

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:15

Ik had de woningbouw 2x per uur gebeld, net zo lang tot ze knettergek van je worden en een klacht ingediend

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 01:34

Wat vervelend zeg!
Noteer het wanneer je last hebt. Op die manier bouw je een dossier op! Het liefst met geluidsfragmenten!
Misschien kun je werkgesprekken denken aan een noise cancelling headphone?

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 08:08

En in de tussentijd een goede headset met noice cancelling? Wij zitten tussen de bouwgeluiden en man zit al sinds het begin van de pandemie thuis en dit is hoe hij telefoontjes en meetings doet. Heel irritant want als het klaar is vinden ze weer een nieuw stukje onkruid om een toren op te zetten.

Es_ther

Berichten: 18721
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 09:57

Wat een rot situatie zeg!

Ik zou de woningbouw ook blijven bellen inderdaad.
Tussentijd noice canceling hoofdtelefoon kopen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:13

Helaas is mijn ervaring dat ze er pas iemand uit konden zetten toen hij maandenlang zijn huur niet had betaald. Maar op momenten dat het zo erg is zou ik de politie bellen die spreken ze dan aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 10:18

Wij zitten in een vergelijkbare situatie. Gelukkig werkt onze woningbouwvereniging wel heel goed mee.

Schrijf een aangetekende brief met daarin je constateringen en wat je van de woningbouw wil dat ze doen, verstuur deze zowel via de mail als met de gewone post en documenteer dit. Leg daarnaast een dossier aan met daarin de vorm van overlast, het tijdstip en de duur. Het beste doe je er ook geluidsfragmenten bij. Wij hebben bijvoorbeeld een microfoon die de overlast (vooral s avonds en s nachts) voor ons opneemt, en dat doet ie goed.

Ligt ook de wijkagent in. Deze kan dan ook een dossier aan gaan leggen en contact opnemen met de woningbouw, wanneer de politie op de stoep staan, zijn ze toch eerder geneigd mee te werken.

Leg tevens een klacht bij de huurcommissie neer.

tijger22

Berichten: 747
Geregistreerd: 17-07-16
Woonplaats: Lochem

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-22 11:28

Hey die headset nog nooit van gehoord, maar dat klinkt als een hele goede! Verder ook nog veel goede tips gelezen waar ik mee aan de slag kan, dank!!

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:35

Dit is supervervelend. Inderdaad een dossier aanleggen.Mailen naar de woningcorporatie. Brieven die je stuurt raken (in mijn ervaring dan) vaak "kwijt".Verder melding bij wijkagent maar die komt vaak pas in actie als je ook bedreigd zou worden.Nog een mogelijkheid is: de Rijdende Rechter.Die heeft meermaals zulke gevallen en dan wordt het wel opgelost.

Britta31

Berichten: 13156
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 11:57

Dierenbescherming bellen voor de hond?

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 12:00

anjali schreef:
Dit is supervervelend. Inderdaad een dossier aanleggen.Mailen naar de woningcorporatie. Brieven die je stuurt raken (in mijn ervaring dan) vaak "kwijt".Verder melding bij wijkagent maar die komt vaak pas in actie als je ook bedreigd zou worden.Nog een mogelijkheid is: de Rijdende Rechter.Die heeft meermaals zulke gevallen en dan wordt het wel opgelost.

Nee. De rijdende rechter is echt het laatste wat ik zou doen. Eerst kijken voor bemiddeling en mediation.
Wil het daarna niet helpen, dan kun je naar een rechter stappen.
Maar gewoon een dossier opbouwen. En zorgen dat er meerdere mensen klagen over de overlast. Met meerdere mensen sta je toch sterker dan wanneer je alleen de overlast meld

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:22

MarlindeRooz schreef:
Helaas is mijn ervaring dat ze er pas iemand uit konden zetten toen hij maandenlang zijn huur niet had betaald. Maar op momenten dat het zo erg is zou ik de politie bellen die spreken ze dan aan.

Deze ervaring heb ik ook idd. Ze kunnen vrij weinig met overlast meldingen. Pas toen er niet meer betaald werd konden ze eindelijk actie ondernemen.
Zou wel een dossier laten opbouwen en het liefst met zoveel mogelijk buren die ook overlast ervaren. Je kan ook huurverlaging aanvragen omdat je woongenot enorm beperkt word

manonutjuh

Berichten: 3013
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:26

Ik zou ook de wijkagent inschakelen voor de overlast. Deze kan ook contact opnemen met de woningbouw als het nodig is.

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:31

Ik heb al 10 jaar lang mijn meldingen bij de woningbouw neer gelegd, welke niet bij hun in het systeem stonden. Nu vorige maand mijn overlastgever door de politie mee is genomen en ik dit wederom bij de woningbouw had gemeld, vertelde ze mij dat je al je overlast meldingen ook bij de politie moet melden. Ze konden mij geen emailadres of telefoonnummer geven, dus voor elke melding mag je het 0900 nummer bellen.
Succes!

GamblersCup
Berichten: 13428
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:40

MarlindeRooz schreef:
Helaas is mijn ervaring dat ze er pas iemand uit konden zetten toen hij maandenlang zijn huur niet had betaald.

Waarom zouden ze hun huis uit gegooid moeten worden? Door een karaoke set en een galopperende hond? Gaat een beetje ver lijkt me.

Is de woningbouwvereniging te bezoeken of zijn ze dicht? Want dan zou ik niet naïef op een antwoord of een telefoontje gaan zitten wachten, maar gewoon aan de balie staan. En als dat niet kan, inderdaad 10x per uur bellen.
En de wijkagent inschakelen, dat schijnt vaak de enige manier te zijn om échte "actie" te krijgen, dat er in ieder geval wat gedaan wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 13:53

marsss schreef:
MarlindeRooz schreef:
Helaas is mijn ervaring dat ze er pas iemand uit konden zetten toen hij maandenlang zijn huur niet had betaald. Maar op momenten dat het zo erg is zou ik de politie bellen die spreken ze dan aan.

Deze ervaring heb ik ook idd. Ze kunnen vrij weinig met overlast meldingen. Pas toen er niet meer betaald werd konden ze eindelijk actie ondernemen.
Zou wel een dossier laten opbouwen en het liefst met zoveel mogelijk buren die ook overlast ervaren. Je kan ook huurverlaging aanvragen omdat je woongenot enorm beperkt word

TS heeft het toch helemaal nergens over uit huis zetten? Ze zoekt een oplossing voor geluidsoverlast. En die zijn er ook wel zonder iemand uit huis te gooien.

Doubtless

Berichten: 8502
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:01

Naast de woningbouwvereniging zou ik dit ook met je werkgever bespreken. Leuk, dat verplicht thuiswerken, maar dat is niet voor iedereen mogelijk/haalbaar. Zij zullen daarin ook mee moeten denken voor een oplossing. Als er niemand op kantoor is, kan jij daar natuurlijk prima veilig werken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:02

Ja bij mij was er naast geluidsoverlast ook diefstal, huiselijk geweld, niet schoonmaken (gedeelde keuken en badkamer en wc), en boze agressieve mensen in de nacht aan de deur.

Het geluidsoverlast van iemand die zijn vriendin in elkaar mepte was niet het grootste probleem.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:06

MarlindeRooz schreef:
Ja bij mij was er naast geluidsoverlast ook diefstal, huiselijk geweld, niet schoonmaken (gedeelde keuken en badkamer en wc), en boze agressieve mensen in de nacht aan de deur.

Het geluidsoverlast van iemand die zijn vriendin in elkaar mepte was niet het grootste probleem.

Dat is wel een iets andere situatie dan de TS beschrijft, gelukkig voor TS.

Anywho, TS, wij zitten in t zelfde schuitje/traject, als je even wil sparren, mijn PM staat open :j.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33831
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:09

Ja dat klopt het is alleen voor verhuurders heel lastig om dit soort problematiek aan te pakken. Omdat de huurder gewoon heel goed beschermd is voor de wet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41702
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:12

MarlindeRooz schreef:
Ja dat klopt het is alleen voor verhuurders heel lastig om dit soort problematiek aan te pakken. Omdat de huurder gewoon heel goed beschermd is voor de wet.

Dat klopt, inderdaad. Maar er zijn wel opties, wat de mogelijkheden zijn is dan weer afhankelijk van de vorm van overlast.

De overlast die TS ervaart is deels ook op te lossen met fatsoenlijke isolatie en deels door afspraken te maken met de buurvrouw. En daar heb je de woningbouw voor nodig en die moeten gewoon thuis geven en het probleem niet negeren :).

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:46

Wijkagent is nutteloos. Dit hebben wij hier ook. Continue blaffende honden, de eigenaren zitten erbij en kijken ernaar en grijpen niet in. Honden worden vaak in de achtertuin gegooid, blaffen continue en dit is ook snachts en sochtends vroeg.

Ik heb de wijkagent gesproken en die gaf droog aan; ja, heb de mensen zelf al aangesproken?
Nou ja, maar dit heeft geen zin want ze gaan direct onbeschoft tekeer.
Ja.. spreek ze nog maar een keer aan want als wij voor de deur staan heb je de poppen aan het dansen.
Tot zover de wijkagent.

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Woningbouwvereniging doet niks met overlastmeldingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:47

TS het is misschien heel laf, maar ik zou in dezen de weg van de minste weerstand kiezen en niet het gezeik met de buren aangaan. Bel je manager, vertel hem dat de werksituatie thuis niet te doen is, en je kunt gewoon op het gemeentehuis werken. Uit zeer betrouwbare bron ;-)

cinniz123

Berichten: 4401
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-22 14:53

MarlindeRooz schreef:
Helaas is mijn ervaring dat ze er pas iemand uit konden zetten toen hij maandenlang zijn huur niet had betaald. Maar op momenten dat het zo erg is zou ik de politie bellen die spreken ze dan aan.


Ik heb helaas ook deze ervaring.
Wij bleven melden bij de woningbouw,wijkagent en die zei ook melden bij de gemeente en dat hebben wij 2 jaar gedaan maar ze deden er niets mee.
Zelfs meerdere koopwoning eigenaren bleven melden tov die huurders maar pas nu eruit door betaling achterstand.