Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LoveGlove schreef:Ik was als kind echt bang voor doodgaan. Nu niet meer. Al zou ik vannacht weggaan. Niet dat ik dat wil, maar ik ben er niet bang voor. Wat zou ik doen?
Als ik weet dat ik niet lang meer heb. Alles wat ik zou doen is zoveel mogelijk genieten en met de dag leven. Iedereen die me lief is zou ik laten weten dat het oke is. Ik heb liever dat mijn leven gevierd wordt dan over mijn dood gehuild. Maar, rouwen hoort er wel bij. Ik denk ook dat ik de meest belangrijke mensen dingen geef die me altijd heel dierbaar zijn geweest. Als een aandenken.
Verder zou ik alleen maar genieten en de dood met open armen ontvangen. Dat is denk ik ook alles wat je kunt doen.
Evamarie schreef:Het is niet het meest leuke onderwerp om aan te snijden en toch wil ik het bespreekbaar maken.Over doodgaan vind je enorm veel info op het net:
-wat te regelen, erfenis ect..
Behalve.... hoe je dit moet doen.. Daar vind je echt weinig over. Ik vermoedt dat er echt een taboe op heerst. Doodgaan..
Misschien is het goed dit te doorbreken met elkaar. Doodgaan lijkt mij het meest vreselijke wat je kan overkomen..
Waar ga je aan denken? Hoe ga je de laatste momenten in? Wat zeg je tegen je geliefde en hoe sta je, je geliefde bij in dit proces? (mag ook over je geliefde huisdier gaan)
Heeft iemand hier al ideeën over?
Avalanche81 schreef:Het is al een heleboel mensen gelukt, dus ik maak me er eerlijk gezegd niet zoveel zorgen over hoe je dat doet
Evamarie schreef:Het is niet het meest leuke onderwerp om aan te snijden en toch wil ik het bespreekbaar maken.Over doodgaan vind je enorm veel info op het net:
-wat te regelen, erfenis ect..
Behalve.... hoe je dit moet doen.. Daar vind je echt weinig over. Ik vermoedt dat er echt een taboe op heerst. Doodgaan..
Misschien is het goed dit te doorbreken met elkaar. Doodgaan lijkt mij het meest vreselijke wat je kan overkomen..
Waar ga je aan denken? Hoe ga je de laatste momenten in? Wat zeg je tegen je geliefde en hoe sta je, je geliefde bij in dit proces? (mag ook over je geliefde huisdier gaan)
Heeft iemand hier al ideeën over?
SusanH schreef:Ik ben ooit bijna dood gegaan door een zware bacteriële infectie. Het voelde heel eerst beangstigend maar op een bepaald moment gleed ik weg en voelde het heel vredig. Ik heb nu geen angst meer om dood te gaan.