Waarom is mijn printer "niet actief"?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveGlove

Waarom is mijn printer "niet actief"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 18:53

Hee.

Ik heb al op internet gezocht en al, maar ik kan het niet vinden. Ik heb een printer die al best oud is. Een HP Deskjet D4200 series. Ik heb zelf een hp laptop uit 2018 of 2019, en er altijd windows 10 op gehad. De printer heeft altijd perfect gewerkt op de laptop. Nooit problemen mee gehad.

Mijn vriend moest voor zijn werk een kopie van zijn ID hebben, dus ik een foto gemaakt en wil hem nu uitprinten. Maar, mijn printer werkt niet op mijn laptop om een of andere reden. De printerstatus staat om een of andere reden op "niet actief" en ik kan hem daardoor in word niet uitkiezen als printer om mee te printen. Ik heb wel een testblaadje kunnen printen en dat werkte gewoon perfect. De printer zelf lijkt perfect te werken, er is genoeg papier, de inkt is niet op, ik heb alle kabels nog eens goed aangeduwd zodat alles er goed in zit. Maar alsnog werkt het niet.

Weet iemand wat hier het probleem zou kunnen zijn en wat ik eraan zou kunnen doen?

Storm

Re: Waarom is mijn printer "niet actief"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:17

Ik heb ook een oudere hp printer en herken het probleem.
Bij mij lag het aan mijn modem, ik had een versterker achter mijn modem gezet omdat internet op zolder niet werkte, en toen moest ik de hele printer resetten. Daarna deed hij het weer.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:36

Wil je draadloos printen? Zitten beide dan op hetzelfde wifi netwerk?

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 19:50

Blue_flower schreef:
Wil je draadloos printen? Zitten beide dan op hetzelfde wifi netwerk?

Ik print met USB. Geen idee hoe draadloos kunt printen met dat ding. Ik heb het nog nooit geprobeerd :')

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:19

onder google staan wel een aantal die dit probleem ook hebben met evt oplossingen.

Wat je ook kan doen is de allernieuwste drivers van je printer downloaden.

Het kan zijn dat windows een update gedaan heeft en dat hierdoor de problemen zijn gekomen. dan moet je printer ook bijgewerkt worden anders werken printer en windows niet meer goed samen. ze kunnen dan niet goed communiseren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 20:40

Mijn WiFi printer moet ook altijd even wakker worden hoor maar dan doet hij het gelukkig wel.
Was een koopje maar al veel schik van gehad.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 21:04

Tieme schreef:
onder google staan wel een aantal die dit probleem ook hebben met evt oplossingen.

Wat je ook kan doen is de allernieuwste drivers van je printer downloaden.

Het kan zijn dat windows een update gedaan heeft en dat hierdoor de problemen zijn gekomen. dan moet je printer ook bijgewerkt worden anders werken printer en windows niet meer goed samen. ze kunnen dan niet goed communiseren.

Hoe doe ik dat met een straatoude printer? :')

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 21:07

Oh hij doet het ineens. Ik snap het echt niet :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:10

Waarschijnlijk heeft de printer last van winterdepressie en is 'ie daarom zo inactief... Sorry, kon het niet laten. Mijn ouders hebben dezelfde volgens mij en totaal random op knopjes drukken lukt soms, als hij er zin in heeft. Helaas heb ik geen betere tips dus lees ik even mee.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 21:11

Gebeurd mijn hp printer ook wel eens. Ene moment doet hij niks, en tijdje later wel, zonder dat er iets veranderd is.