Hoe telefoon met waterschade goed drogen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Hoe telefoon met waterschade goed drogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 16:37

Goedemiddag :)

Mijn telefoon is 3/4 weken geleden in een Jacuzzi gevallen. Heeft het een poosje niet gedaan, maar na deze volledige periode in de rijst te hebben gelegen, doet hij het wel weer. Er zit echter nog veel vocht aan de binnenkant (achter het scherm en de camera's). Ik ligt dus nu alweer in de rijst, maar ik heb het idee dat hij niet verder droogt.

Iemand tips om hem van binnenuit goed te laten drogen?

Brainless

Re: Hoe telefoon met waterschade goed drogen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:57

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:59

Rijst werkt niet. Oplossing is eventueel de föhn er op om het ergste vocht er uit te halen of anders naar een telefoniewinkel (die is dicht tijdens Corona :+) gaan om te vragen of zij je telefoon kunnen openmaken en het vocht voor het merendeel weg kunnen halen. 99% van de waterschadegevallen kunnen niet verholpen worden. Vocht is echt een ding in een telefoon.

StalDiefdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:00

Heb je toevallig nog silica gel zakjes liggen?? Ik bewaar ze bijvoorbeeld vanuit de hondensnacks. Die zijn daar super geschikt voor.

Ik mijn telefoon ook even op de kachel gelegd, maar dan moet je m wel uitzetten, want te warm is ook weer niet goed. :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:04

Zo te lezen heb ik alles fout gedaan wat je ook maar fout kan doen wanneer je telefoon een duik heeft genomen. :') Ik heb mijn telefoon een nacht in een bak met rijst gelegd en de volgende dag de hele dag in de zon laten drogen en nog even kort de föhn erop gehad, maar dat leek me al snel geen goed idee. De telefoon had gek genoeg geen schade en doet het denk ik nog steeds.

Was een paar jaar geleden met toen een iPhone 5 of 6 geloof ik.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-22 14:39

Bedankt voor de reacties. Die zakjes heb ik helaas niet! Ik zal eens kijken of ik daaraan kan komen. Fohnen heb ik de eerste dag wel gedaan, maar hij wilde de eerste dagen niet meer aan. Na die 3 weken in de rijst dus nu wel weer. Heb hem nu al de hele dag op de verwarming liggen, maar het vocht lijkt niet echt weg te trekken.