Het leed dat Teams heet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steeph

Het leed dat Teams heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 14:52

Help!

Vorig jaar heb ik mijn stage gelopen bij een bedrijf wat mijn privé-emailadres heeft gebruikt om me uit te nodigen voor Teams-meetings. Sindsdien krijg ik het niet meer voor elkaar om Teams meetings bij te wonen als mijzelf zonder gekoppeld te zijn aan deze werkgever.

Ter illustratie van het probleem: iemand nodigt mij (buiten werk) via mijn persoonlijke email Steph[...]@outlook.com uit voor een Teams meeting. Ik zit klaar voor de meeting en log in op Teams. Ik krijg de optie om in te loggen voor persoonlijk gebruik of voor de werkgever. Ik kies persoonlijk. Vervolgens ga ik naar de agenda en geef aan dat ik deel wil nemen aan de meeting. Ik krijg dat het schermpje waarin je jezelf en je instellingen kan controleren en ga door. Vervolgens kom ik als 'gast' in de meeting doordat Teams vindt dat dit een meeting is voor mijn werkgever. Daardoor al meermaals problemen gehad met video, audio, enzovoort.

Afbeelding
Dit is hoe het er uit ziet, maar telkens wordt ik van prive gebruik naar werkgebruik geschoven.

Van mij mag dit hele werk-account ontkoppeld of verwijderd worden, dit was alleen vanwege een tijdelijke nood-oplossing. Weet iemand raad?

luxx

Re: Het leed dat Teams heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:23

Je kunt toch heel gemakkelijk een ander mailadres aanmaken en vragen om je met dat adres uit te nodigen?

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:28

luxx schreef:
Je kunt toch heel gemakkelijk een ander mailadres aanmaken en vragen om je met dat adres uit te nodigen?

Als dit je vaste e-mailadres wat je voor al je communicatie gebruikt is het omslachtig als ineens een ander adres ernaast moet gaan gebruiken.

Heb je al contact gehad met het bedrijf waar je stage liep of zij je nog ergens uit hun systeem kunnen verwijderen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:29

Je komt toch altijd als gast als je persoonlijk wordt uitgenodigd met je eigen mail?

Ik ben alleen geen gast als ik met mijn werkaccount of mijn schoolaccount inlog. Dat zijn de betaalde versies.

Als je de gratis versie gebruikt ben je altijd als gast. Of begrijp ik de vraag nu verkeerd?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-22 15:56

Manou schreef:
luxx schreef:

Als dit je vaste e-mailadres wat je voor al je communicatie gebruikt is het omslachtig als ineens een ander adres ernaast moet gaan gebruiken.

Heb je al contact gehad met het bedrijf waar je stage liep of zij je nog ergens uit hun systeem kunnen verwijderen?

Het is inderdaad mijn 'volwassen' email adres, alle mails van belangrijke instellingen gaan hier ook heen. Een nieuwe is dus geen werkje van één, twee, drie.
Je zou toch zeggend dat het mogelijk moet zijn om je eigen account te onkoppelen, maar ik denk dat contact op nemen met de IT geen slecht idee is inderdaad.

verootjoo schreef:
Je komt toch altijd als gast als je persoonlijk wordt uitgenodigd met je eigen mail?

Ik ben alleen geen gast als ik met mijn werkaccount of mijn schoolaccount inlog. Dat zijn de betaalde versies.

Als je de gratis versie gebruikt ben je altijd als gast. Of begrijp ik de vraag nu verkeerd?

Ik zie dat ik het verkeerd heb gezegd, ik kom altijd als "niet genodigde" en meeting binnen waardoor ik door de uitnodiger eerst geaccepteerd moet worden. Daarnaast heb ik geen spreek-recht op het moment dat ik dan binnen kom en lijkt voor de rest van de deelnemers alsof ik mee doe vanuit mijn werkgever wat dus niet zo is.

Winged

Re: Het leed dat Teams heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 16:31

Inderdaad even contact opnemen met automatisering van stage. Zij kunnen je er als het goed is zo uitgooien

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:36

Steeph schreef:
Het is inderdaad mijn 'volwassen' email adres, alle mails van belangrijke instellingen gaan hier ook heen. Een nieuwe is dus geen werkje van één, twee, drie.
Je zou toch zeggend dat het mogelijk moet zijn om je eigen account te onkoppelen, maar ik denk dat contact op nemen met de IT geen slecht idee is Inderdaad.

Die IT afdeling kan je er vast uitgooien dus dat is een goede oplossing natuurlijk. Maar over dat volwassen mail adres, dat hoef je toch ook niet te veranderen? Ik heb er sowieso een stuk of 10 ofzo. Je kunt er eentje aanmaken die je verder niet gebruikt maar alleen voor dit doel aanmaakt. En wanneer iemand je wil uitnodigen zeggen doe dat even op dit adres steephteams@gmail.com ofzo... Easy peasy lemon squeesy

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:51

Ik zou ook even contact opnemen met je stage, die moeten dit gewoon in orde kunnen maken. Mijn e-mailadres van school is door mijn vorige stage ook gebruikt voor bepaalde licenties waardoor ik altijd moest kiezen hoe ik in wilde loggen, via mijn schoolaccount of via mijn stageaccount. Inmiddels loop ik hier geen stage meer en hebben zij mijn e-mailadres ook uit de “werknemerslijst” verwijderd waardoor ik niet meer hoef te kiezen op welke manier ik in wil loggen. Het lijkt mij dus dat jouw stage dat ook kan doen om dit probleem op te lossen.