Wildgroei aan coaches

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:41

Ik ben Kook, en ik ben stresscoach. Ik weet precies wat je moet doen om ongezonde stress te krijgen! 8-)

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:47

Maflinger_S schreef:
Energietransitie is toch precies wat coaches doen Ikke? Dat is mensen weer in hun kracht zetten toch?

_O- _/-\o_

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 22:55

Kookaburra schreef:
Ik ben Kook, en ik ben stresscoach. Ik weet precies wat je moet doen om ongezonde stress te krijgen! 8-)

Daarvoor heb ik geen coach nodig.
Mmmm, misschien moet ik ook maar zo'n coach worden of ervaringsdeskundige; kan ik een cursus bij jou doen?

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:11

Brainless schreef:
Kookaburra schreef:
Ik ben Kook, en ik ben stresscoach. Ik weet precies wat je moet doen om ongezonde stress te krijgen! 8-)

Daarvoor heb ik geen coach nodig.
Mmmm, misschien moet ik ook maar zo'n coach worden of ervaringsdeskundige; kan ik een cursus bij jou doen?

Ja hoor. Daar regelen we wel iets voor.
Ik moet wel voor vanmiddag 14:00 weten of je op 29, 30 of 31 januari kunt. Anders kan het niet doorgaan, en dan heb je jezelf te pakken. Locatie ontvang je nog.
Wordt een leuk dagje, met genoeg koffie, veel verschillende lastige opdrachten door elkaar heen, en op het eind van de dag staat er nog een verrassing op de planning. Neem daarvoor zakdoekjes mee.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:14

Een paardenkoopcoach zou een hoop teleurstellingen schelen :D :D
(Als je ziet wat een domme dingen mensen soms doen als ze een paard kopen.....)

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:40

Volgens mij was daar ooit een tv programma over babootje! Dus bestaat al jaaaaaren :D

Brainless

Berichten: 29737
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 14:56

Babootje schreef:
Een paardenkoopcoach zou een hoop teleurstellingen schelen :D :D
(Als je ziet wat een domme dingen mensen soms doen als ze een paard kopen.....)

Een coach die aanvoelt of het paard jou wel als eigenaar wil :D

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 10:58

Weekend, krant erbij en JAWEL: een nieuw coach voor het lijstje: samenwerkingscoach!
Daarnaast is de dame reisinfluencer, wat in combi met haar samenwerkingstalent met allerlei sponsors tot 3.000 - 4.000 euro brutoloon per maand leidt. Ik doe iets gigantisch verkeerd. Welke coach kan me helpen?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 11:27

foxy80 schreef:
Weekend, krant erbij en JAWEL: een nieuw coach voor het lijstje: samenwerkingscoach!
Daarnaast is de dame reisinfluencer, wat in combi met haar samenwerkingstalent met allerlei sponsors tot 3.000 - 4.000 euro brutoloon per maand leidt. Ik doe iets gigantisch verkeerd. Welke coach kan me helpen?

Hhmm, succes. Ik heb een beter betaalde baan die waarschijnlijk minder sexy is maar wel iets neer zet.

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 12:28

Rytir schreef:
Volgens mij was daar ooit een tv programma over babootje! Dus bestaat al jaaaaaren :D


TV programma heb ik nooit gezien. Aankoopbegeleiding bestaat idd, maar weinig hits en niet allemaal even ervaren of onafhankelijk. Kost natuurlijk ook altijd best wat geld.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:19

Kookaburra schreef:
Perfectionismecoach... Coacht die jou om perfectionistisch te zijn? ~~}>


Ja maar hoe weet ik nou of ik de beste perfectionisme-coach gevonden heb?

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:25

Tiggs schreef:
Kookaburra schreef:
Perfectionismecoach... Coacht die jou om perfectionistisch te zijn? ~~}>


Ja maar hoe weet ik nou of ik de beste perfectionisme-coach gevonden heb?


Dat is inderdaad niet te doen. DAn moet je misschien de loslaatcoach eerst inschakelen?

Edit: Ik dacht, toch eens googlen of dat bestaat, maar uiteraard. Er is zelfs een heuse loslaatacademie _O-
Laatst bijgewerkt door Earth op 30-01-22 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 21:26


pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:38

Earth schreef:
Dat is inderdaad niet te doen. DAn moet je misschien de loslaatcoach eerst inschakelen?

Edit: Ik dacht, toch eens googlen of dat bestaat, maar uiteraard. Er is zelfs een heuse loslaatacademie _O-


Oh boy… je bent dus niet creatief genoeg in het vinden van een soort coach dat nog niet bestaat, Earth . Wat mensen toch allemaal niet bedenken als “soorten coaches”.

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 22:42

Maar wat ik mij wel afvraag is of al die coaches er een fatsoenlijk inkomen aan over houden. Hebben ze genoeg klandizie?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 00:41

belle_boef schreef:
Maar wat ik mij wel afvraag is of al die coaches er een fatsoenlijk inkomen aan over houden. Hebben ze genoeg klandizie?

Tja, weet jij welke neven-inkomsten ze nog meer hebben?

belle_boef

Berichten: 10738
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:17

ikke schreef:
belle_boef schreef:
Maar wat ik mij wel afvraag is of al die coaches er een fatsoenlijk inkomen aan over houden. Hebben ze genoeg klandizie?

Tja, weet jij welke neven-inkomsten ze nog meer hebben?



Maar dat is dus precies waar ik benieuwd naar ben. Hebben ze die neven inkomsten nog nodig of hebben ze genoeg coach werk?

VuurVleugels
Berichten: 1764
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 08:31

Geloof mij, in deze neoliberalistische maatschappij waarin iedereen altijd de beste versie van zichzelf moet zijn, hebben ze zat te doen. Ook veel grote Amsterdamse bedrijven die ze inhuren voor veel geld. Of de cliënten beter af zijn betwijfel ik dan weer ten zeerste...

Celebi
Berichten: 3653
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:24

Ik voel me zo aangesproken in dit topic. Na een life event het roer omgooien. LOItje volgen en hoppa. :+

Gelukkig gaat het allemaal iets genuanceerder zijn dan bovenstaande haha. Ik wil voornamelijk iets gaan doen wat beter bij me past en daarbij anderen ook helpen/inpspireren. Denk dat het ook gewoon een beetje in je moet zitten om dit te willen doen. En ja tuurlijk zit er een verdienmodel op, want je moet wel je huis en je paard onderhouden. Maar dat zit toch op alles tegenwoordig. Het is voor mij ook echt het idee om het naast mijn huidige baan te gaan doen zodat ik niet financieel volledig afhankelijk ga zijn en gewoon langzaamaan kan gaan verkennen of er vraag is naar hetgeen waar ik bij kan helpen. ;)

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 09:46

Nou, NTI adverteert onder dit topic bij mij.

"Jij kan het ook!"

Coaches. Prima als je er wat mee kunt.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 10:12

Celebi schreef:
Ik voel me zo aangesproken in dit topic. Na een life event het roer omgooien. LOItje volgen en hoppa. :+

Gelukkig gaat het allemaal iets genuanceerder zijn dan bovenstaande haha. Ik wil voornamelijk iets gaan doen wat beter bij me past en daarbij anderen ook helpen/inpspireren. Denk dat het ook gewoon een beetje in je moet zitten om dit te willen doen. En ja tuurlijk zit er een verdienmodel op, want je moet wel je huis en je paard onderhouden. Maar dat zit toch op alles tegenwoordig. Het is voor mij ook echt het idee om het naast mijn huidige baan te gaan doen zodat ik niet financieel volledig afhankelijk ga zijn en gewoon langzaamaan kan gaan verkennen of er vraag is naar hetgeen waar ik bij kan helpen. ;)


Het kàn genuanceerder zijn dan het beeld dat hier geschetst wordt, maar dat is echt niet in alle gevallen zo, helaas. Je hebt bij een heel deel coach-opleidingen niet direct een relevante vooropleiding nodig. Voor sommige mensen, met milde moeilijkheden, die openstaan voor coaching en bijwis die vorm van coaching aanslaat en effectief is, is het prima. Maar in andere gevallen, kan je er helaas ook een hoop mis mee doen en dat is waar mensen zich soms aan mispakken als ze hieraan beginnen, naast het feit dat zo'n job ook gewoon zwaar kan zijn.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:20

Celebi schreef:
Ik voel me zo aangesproken in dit topic. Na een life event het roer omgooien. LOItje volgen en hoppa. :+

Gelukkig gaat het allemaal iets genuanceerder zijn dan bovenstaande haha. Ik wil voornamelijk iets gaan doen wat beter bij me past en daarbij anderen ook helpen/inpspireren. Denk dat het ook gewoon een beetje in je moet zitten om dit te willen doen. En ja tuurlijk zit er een verdienmodel op, want je moet wel je huis en je paard onderhouden. Maar dat zit toch op alles tegenwoordig. Het is voor mij ook echt het idee om het naast mijn huidige baan te gaan doen zodat ik niet financieel volledig afhankelijk ga zijn en gewoon langzaamaan kan gaan verkennen of er vraag is naar hetgeen waar ik bij kan helpen. ;)

Zelfs Bokt is een verdienmodel, dus ja, in die zin heb je gelijk :D

Coaches hebben ook wel nut maar er gelden dan een handvol randvoorwaarden waar soms te gemakkelijk aan voorbij gegaan wordt.

De andere kant van dat verhaal: ik krijg van mijn werkgever een budget per jaar wat ik mag besteden aan "welzijn" Dat kunnen sportlessen zijn, spullen om te sporten maar ook coaching. Ik kan dus mijn instructrice inhuren voor lessen paardrijden (sport) maar ik kan dat ook "coaching" noemen want ook daarin heeft ze de nodige opleidingen gedaan.

Mijn tip: check je arbeidsvoorwaarden!

Celebi
Berichten: 3653
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:31

Ohhh als wij zo'n potje hadden, dan had ik het wel geweten ja. :j

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:48

ikke schreef:
Celebi schreef:
Ik voel me zo aangesproken in dit topic. Na een life event het roer omgooien. LOItje volgen en hoppa. :+

Gelukkig gaat het allemaal iets genuanceerder zijn dan bovenstaande haha. Ik wil voornamelijk iets gaan doen wat beter bij me past en daarbij anderen ook helpen/inpspireren. Denk dat het ook gewoon een beetje in je moet zitten om dit te willen doen. En ja tuurlijk zit er een verdienmodel op, want je moet wel je huis en je paard onderhouden. Maar dat zit toch op alles tegenwoordig. Het is voor mij ook echt het idee om het naast mijn huidige baan te gaan doen zodat ik niet financieel volledig afhankelijk ga zijn en gewoon langzaamaan kan gaan verkennen of er vraag is naar hetgeen waar ik bij kan helpen. ;)

De andere kant van dat verhaal: ik krijg van mijn werkgever een budget per jaar wat ik mag besteden aan "welzijn" Dat kunnen sportlessen zijn, spullen om te sporten maar ook coaching. Ik kan dus mijn instructrice inhuren voor lessen paardrijden (sport) maar ik kan dat ook "coaching" noemen want ook daarin heeft ze de nodige opleidingen gedaan.

Mijn tip: check je arbeidsvoorwaarden!


Amai zo tof! Dat had ik bij momenten ook wel gewild. Helaas deed die werkgever daar in geen geval aan. Ja, je kreeg "coaching" van je leidinggevende, als je die leidinggevende al had en of die het dan ook kon.... dat was nog een andere kwestie. Ik had veel meer aan mijn (directe) collega. (En mijn directe collega's aan mij geloof ik).

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Wildgroei aan coaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:06

zoek 1 keer iets over afvallen en gezond eten op en je wordt p[ FB de komende maanden lastig gevallen door reclames van lifestyle coaches die je wel even helpen met afvallen.
Ze zijn over het algemeen net uit de luiers en kunnen een koprol maken in een TL balk.
Maar hun methode heeft al duizenden mensen geholpen om blijvend slank te worden en te blijven.
Oh ja, het kost je maar 3 ribben, een nier en een 2de hypotheek op je huis.