Volgen jullie mee: opknappen van oude inbouwkast en meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Volgen jullie mee: opknappen van oude inbouwkast en meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:18

Tja, daar sta je dan. Je koopt 3 jaar terug een huis met het idee: Ach, binnen 5 jaar is alles verbouwd. Maar dan blijkt zowat alles niet te kloppen, zijn er papieren vervalst en heb je een verre buur die, bij alles wat je doet, klacht in dient. (Niet alleen bij ons hoor. Die man vult er zijn dagen mee hier in de omliggende straten) Dus ondertussen ben je €20.000 verder en heb je, juist ja, nog niets gedaan :') Dus, aangezien wij waarschijnlijk nog enkele jaren in deze opstelling gaan wonen, werd het tijd om het eindelijk wat gezelliger te maken.

De kast in kwestie is van ‘56. Inbouw dus we zitten er wat aan vast. Eruit wil zeggen een gat in de muur :+ Ik ben ook nog in het bezit van 5 geweldige deuren in dezelfde kleur. Deze worden ook nog geverfd.

De kast:

Afbeelding

Ik heb geweldige verf aangeschaft bij bokker moonfight. Nu moet ik enkel nog beslissen welke kleur ik ga nemen. Zoals jullie zien is het behang vrij licht van kleur. Welke kleur zouden jullie kiezen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kast wordt afgewerkt met de stencils die op de kast staan. In hoop er deze week nog aan te kunnen beginnen :D

Winged

Re: Volgen jullie mee: opknappen van oude inbouwkast en meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:42

Ik denk dat ik hem juist donker zou verven en andere handvatten erop. Als je voor 1 van de bovenste gaat zou ik denk ik voor de blue gaan.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:42

Definitief Svenska blue! :j

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:53

Welke kleur ga je de deuren verven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 16:57

Ik twijfel nog over de 3 kleuren. Momenteel is mijn idee om alles in dezelfde kleur te verven, maar het is ook wel een optie om de kast wit te verven en de deuren een andere kleur te geven :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:34

Ik vind dat hout zo prachtig! Zelf zou ik em zo laten denk ik <3 Maar ik volg mee en ben benieuwd naar het resultaat!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:36

Die Svenska blue is schitterend! Ik zou misschien voor de onderste rij kasten twee tinten donkerder pakken, en dan mooie strakke knoppen erop.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:50

Vjestagirl schreef:
Die Svenska blue is schitterend! Ik zou misschien voor de onderste rij kasten twee tinten donkerder pakken, en dan mooie strakke knoppen erop.

Dit klinkt goed :j Ik zat in de kleuren die je hebt te denken, bovenste Paloma, onderste Svenska Blue. Dan komt het minder massief over. Maar tinten die dichter bij elkaar liggen is waarschijnlijk mooier :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:23

8nnemiek schreef:
Ik vind dat hout zo prachtig! Zelf zou ik em zo laten denk ik <3 Maar ik volg mee en ben benieuwd naar het resultaat!

Ik moet zeggen dat ik op foto ook denk: Wat mooi! Maar in het echt is het helaas minder mooi :') Er zit dan veel meer oranje in. Krijg het helaas niet goed op de foto.

Ik heb nog:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toktokmiauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:38

Old violet met de svenska blue als accent bijv de grepen en de dieperliggende lijnen in de deurtjes ofzo? Kan super mooi zijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:50

Hoe paars is Old Violet?

Ik zou voor één kleur gaan. En dan met de knoppen wat leuks doen. Misschien het middelste deurtje bovenin eruit en daar wat decoratie neerzetten.

Van de kleurswatches zoals ze hier in dit topic overkomen, vind ik Emile het mooiste :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:05

Niet echt paars. Vrij gelijkend aan de foto. Ik heb ook nog kleine tube’s accentkleuren in licht zilver, donker zilver en brons. Daar kan ik ook nog accenten mee aanbrengen :j

Jullie laten mij nu ook wel flink twijfelen <<)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:31

Wat sonde om te verven, ik zou absoluut schuren en beitsen in een kleur die je mooier vind. Ik kan altijd wel huilen als ik met verf "opgeknapte" meubels zie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 08:46

Hahaha, nou dit topic komt hier nu al tot een eind :') Wij hebben gisteren enkele brieven ontvangen ivm onze verbouwingen. Daardoor hebben wij wat knopen doorgehakt en wordt het oorspronkelijke verbouwingsplan aangepast. Het gaat nog te lang duren eer wij daaraan kunnen starten. Dus over naar plan B die wij al even hadden liggen en dat betekend dat de muur met betreffende kast er uit gaat binnen enkele maanden _O- Ik ga daar dus logischerwijs nu geen tijd meer in steken. Het huis wordt van boven tot onder volledig gerenoveerd (oorspronkelijk ging de woonruimte uitbreid worden naar een aansluitende stal en werden de huidige woonkamer, eetkamer en keuken badkamer, bureau en wasruimte) en ik krijg een volledig nieuwe keuken met eiland *\%/* Gisteren is het plan al uitgewerkt en midden januari kunnen wij bij Ikea langs om ook alles te bestellen :) Ik ga kijken om straks hiervan een foto te kunnen plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:02

Nou, dit wordt hem. Zaken zoals een kookplaat, inbouwvaatwasser en tablet zitten er niet bij. Wij hebben namelijk al een hoop spul en de tablet maakt mijn man zelf in zwart korian. Kleur is een iets donkerdere eik. Plan is om uiteindelijk toch de woonruimte uit te breiden, maar dat gaat denkelijk nog meerdere jaren duren nu eer dat is goedgekeurd. Dus voor nu renoveren wij om aangenamer te zitten de komende 10/15 jaar. De huidige keuken is van ‘56 en helaas maar 70 centimeter hoog. Ik heb altijd rugpijn := De linkse muur valt helemaal weg. Die staat normaal tegen de deur maar voor makkelijker te tekenen hebben we er een 5 op 4 van gemaakt ipv 4 op 4.

Afbeelding

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:14

:)) Dat gaat snel! Veel succes met de verbouwing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 09:29

Haha ja, dat is wel best vaak dat wij maanden wachten op iets, er achter aan gaan. Wachten op antwoord en als je dan na maanden denkt: Nou nu ben ik er klaar mee en doe ik zus of zo, dan krijg je opeens een hoop antwoorden enkele dagen erna _O-