heeft er iemand een foto van een zadelkamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 19:51

Hooi,

Ik weet het.. gekke vraag.... Maar dat heb ik nodig voor Beeldende Vorming en ik kan niks vinden.....

We moesten nl. een interieur maken en ik mag een stal maken ( Haha! ), ik doe er ook een zadelkamer bij, maar het nu ook beelmateriaal nodig Boos!

Gr. Irene

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:25

Volgens mij houd iedereen zich stil omdat de zadelkamers van de meeste mensen niet echt representatief zijn voor het imago van de paardenhouders... Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:54

haha, I'd say so too..
Die van ons is nauwelijks herkenbaar als zadelkamer! Zo zooierig, een aantal keer wordt hij opgeruimd, dan is hij 10 min herkenbaar, en daarna is t weer een zooi... Zolang ik mijn zadel +hoofdstel + poetsbak maar vindt...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:58

Wij hebben wel een hele nette zadelkamer, maar dat komt denk ik omdat alle kasten zijn afgesloten. Al je bij ons boven komt, hebben we 3 rijen met kasten erin (allemaal van af de grond tot aan het plafond...)lekker groot dus. Allemaal netjes hetzelfde slotje erop en een nummer, daar kan je aan zien bij welke box het kastje hoort... Dan hebben we op het tweede gedeelte (moet je een deur door, eigenlijk een andere "kamer" in)daar hangen van die grote dekenrekken, om je dekens aan te laten drogen (en je dekjes, bandages, beenkappen, handdoeken, etc). Daarom is het ook opgeruimd bij ons...denk ik...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 10:44

Wij hebben de zadels op een balk liggen en de hoofdsteelen e.d. hangen aan een haakje.
De borstels liggen in een borstelbak en ik heb mijn eigen poetskist er staan. De dekens liggen over de wand van een lege box en dekend die even een tijdje niet gebruikt worden, liggen in een stuk plastic in een grote ton.
Ik heb er geen foto van...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:31

Wat zullen m'n ouders volgende week een ruimte over hebben in de garage als Ameretto met z'n zooi naar de nieuwe stal is verhuisd... Haha!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-01 12:46

Dan heeft Vlaming (de leraar) gewoon pech Haha!

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:56

Ik moet nog wel ergens een foto hebben.. maar of ik die kan vinden...????
Het was in ieder geval een grote groene container die in de breedte stond opgesteld. In het midden zat een deur.
Als je de deur open deed had je aan de lange wand voor je allemaal zadeldragers (stuk of 16) waar je de zadels op kon hangen (duh..). Uiterst rechts tegen de korte wand waren planken tegen de wand gemaakt waar je je poetskisten op kon zetten en je laarzen eronder. Rechts meteen om de deur stond een ladekast voor wormenkuren en medische middelen. Uiterst links was er tegen de korte wand een balk opgehangen waar dekjes en dekens over konden hangen. Meteen links om de hoek hingen allerlei hangers (van die anker gevallen) waar je je hoofdstel en andere tuigage aan op kon hangen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Mocht ik de foto nog kunnen vinden zet ik 'm hier meteen neer.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 13:29

Nou, ook maar een beschrijving van mijn zadelkamer...
Hij is 6 bij 3 meter, en voor 2 paarden. Toch is ie stampvol...

Aan 1 lange wand zijn drie schappen, die helemaal vol liggen. Op het bovenste schap liggen dekens, transportbeschermers, enz.
Op het middelste schap liggen dekjes, schabrakjes, en vanalles en nog wat
Op het onderste schap staan 3 kisten. In 1 kist liggen alle beenbeschermingsartikelen. (die zit helemaal vol...), in een ander al het leer, halsters, en dingetjes die 'reserve' zijn, en in een andere kist alle shampoos, geneesmiddelen en potjes en zalfjes.
Onder de schappen staan emmers en zakken met kunstmest e.d.

Aan 1 korte wand liggen de zadels. 1 rek voor het dressuurzadel, 1 rek voor het springzadel en een bokje voor het westernzadel. Verder is daar een raam, dus weinig ruimte.

Aan de andere lange zijde staan de cavia's van m'n zusje (stoffer en blik, haha) en staat een hele voer-silo-installatie. (tja, die beesten van mij krijgen 4 soorten voer...),

Aan de laatste korte zijde (half hoog muurtje), hangen de hoofstellen (ong. 10...) met z'n allen aan 1 stang van ong. 30 cm. Dat is lekker lastig dus, want als je de achterste moet hebben... En ja, ik heb dus nogal een hoofdstellengekte... Voor ieder bit een hoofdstel...
Over dat muurtje hangen de dekens te drogen enzo.
Ook staat er een grote houten kist tegenaan, waar nog meer troep in ligt. (zadelhoezen enzo).

Dit klinkt allemaal best geordend... Maar helaas, dat is niet zo.

En tja, het is ook wel duidelijk dat ik me dood verveel op een tussenuuur op school. (tja, als je dit soort uitgebreide beschrijvingen gaat geven... )