Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mizora

Berichten: 18111
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:06

Nikass schreef:
Wat is een gezond broodbeleg dat je ook een beetje makkelijk kunt meenemen voor onderweg?


Sandwichspread

Fearn

Berichten: 4770
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:16

DuoPenotti schreef:
Mijn migraine duurt 3 dagen.
Met een opbouw in de ochtend de eerste dag, volle bak de 2e dag, afbouw in de middag de 3e dag.
Geen 1 pijnstiller werkt. Behalve triptanen.
Dan gaat mijn migraine niet weg maar naar de achtergrond.
Maar blijf dan wel traag met denken. En ook beweging voelt alsof ik door water of zelfs modder voort moet bewegen zo zwaar.

Misselijk ben ik weinig. Kan ook gewoon eten. Of beter gezegd heb dan zin in koolhydraten.

Ik ben wel licht gevoelig.
Maar dat ben ik ook zonder migratie en kan voor mij ook een trigger zijn.
Net als weersomslag.
Eten triggert niet alleen aspertaam.
Stress en vermoeidheid triggeren ook. Al merk ik ook vaak dat ik extreem moe word als voorbode op migraine.

Dus ja jou hoofdpijn vind ik als migraine klinken.


Ik neem inderdaad ook sumatriptan en dat is het enige dat werkt. Met paracetamol blijft de hoofdpijn gewoon doorgaan.

Ik ben na het nemen van medicatie wel erg vermoeid nog en kan me de rest van die dag ook niet goed concentreren. Ik moet ook geen hevige bewegingen met mijn hoofd maken want dan komt de hoofdpijn weer terug.

Met bepaald eten of drinken heb ik het ook niet meer/minder.

Ik weet niet of het clusterhoofdpijn is want dat duurt soms wel meerdere weken, en dan meerdere weken niet? En ik heb het hooguit 3 dagen achter elkaar. Maar wel wekelijks 1 dag ofzo.

DuoPenotti

Berichten: 29802
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 21:50

Ja alle dagen migraine ben ik ook heel moe plus zwaar gevoel in ledematen. Dag na migraine is ook echt weer bijkomen.
Elke pas vooruitslepen. Snelle hoofbeweging of bukken is idd geen goed plan. Sowieso is mijn hoofdpijn niet helemaal naar de achtergrond met sumatriptan maar wel draaglijk.

Ik heb het 12 tot 15 dagen in de maand. En er zijn dus mensen die op 15+ dagen zitten. Die mogen nog weer andere medicijnen proberen. Daarmee troost ik mijzelf... Het kan dus nog vervelender..

Waarom denk je dat jij geen migraine hebt?

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 22:32

Nikass schreef:
Wat is een gezond broodbeleg dat je ook een beetje makkelijk kunt meenemen voor onderweg?


Bedoel je met onderweg dat je het onder het rijden in de auto op wil eten of reis je met openbaar vervoer? Daar zit voor mij wel een verschil in, achter het stuur vind ik het lastig.
Ik maak wel boterhammen met kaas en komkommer bijvoorbeeld, zonder brood vind ik worteltjes onderweg lekker wegknagen en ik denk dat dat ook wel gezond is. En zo een stuk komkommer lust ik ook wel. Of boterham met kaas en mosterd erop. Soms vervang ik de boter voor mayonaise, dat kan ook goed.
Tomaat druipt me teveel, vleeswaren durf ik met temperaturen boven de 6 graden niet aan als het langer dan een uur ligt, gekookt ei kruimelt me teveel, misschien kan het wel als omelet op je brood.
Verder gaat pindakaas ook wel als je eerst genoeg boter op je brood doet.
Tonijnsalade zelf maken is leuk, maar van een blikje is dan weer niet echt gezond, daar zit weer zout en conserveermiddel in.
Ikzelf doe ook nog wel een krentenbollen met kaas. En plakken ontbijtkoek ( niet op brood, maar dat zou wel kunnen).

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:24

Nikass schreef:
Wat is een gezond broodbeleg dat je ook een beetje makkelijk kunt meenemen voor onderweg?

Zelf bananenbrood maken.

Bloesem21
Berichten: 112
Geregistreerd: 09-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:29

Nikass schreef:
Wat is een gezond broodbeleg dat je ook een beetje makkelijk kunt meenemen voor onderweg?

100% pindakaas (en een banaan die je er dan op de boterham bij doet of een appel).
Biologische jam.
Plakjes komkommer (met een plakje kaas). Gekookt ei

fohadie
Berichten: 4308
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 23:59

Maar kaas wordt toch juist erg zweterig als je het niet koel kan bewaren en niet direct opeet?

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:35

fohadie schreef:
Eiersalade gezond? Misschien als je het zelf maakt? Anders durf ik dat niet gezond te noemen.

@Nikas, best lastig, je kan het waarschijnlijk niet koel bewaren?

Misschien gekookt eitje? (Wel droog) of zelfgemaakte tonijnsalade zodat je precies weet wat er in zit? Dat hoeft niet ongezond te zijn. Of ik had een collega en die maakte broodjes gezond zonder ham en/of kaas. Alleen tomaat/komkommer/gekookt ei en wat peper en/of zout.

Radijsjes? Paprika? Of een spread van paprika?

Muhammara? (Al noem ik dat niet gezond)

Banaan vind ik zelf erg lekker op brood, maar niet om mee te nemen

Rookvlees met appel vind ik ook een lekkere combi. Je zou eventueel de appel op het laatst in partjes kunnen snijden? Al is rookvlees meenemen ook niet zo geweldig..


Ja dat soort ideeën. Maar zoiets als tomaat meenemen vind ik ook niet zo handig. Het wordt altijd zo nat allemaal. Maar zoiets zoek ik wel. Ei is sowieso vast goed ja, gekookt of gebakken.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 07:36

Mizora schreef:
Nikass schreef:
Wat is een gezond broodbeleg dat je ook een beetje makkelijk kunt meenemen voor onderweg?


Sandwichspread


Dank je, daar dacht ik wel even aan. Maar ik betwijfel of het echt gezond is. Ik moet me even in de ingrediënten gaan verdiepen. Misschien valt het mee.

Het hoeft niet achter het stuur opgegeten te worden. Het moet gewoon een beetje lekker aankomen en uit de hand gegeten kunnen worden.

rien10
Berichten: 14737
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:14

Nee, dat is niet gezond.
Ik vind brood met radijs en n beetje zout erg lekker.
Of sterrekers.

DuoPenotti

Berichten: 29802
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 08:16

Ik vind kaas met komkommer lekker. Ook al word de kaas wat klef. :P
Maar met een goede koeltas valt dat ook enorm mee.

Jet

Berichten: 12029
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 09:39

Het hangt natuurlijk wel wat van het weer af dan en hoe lang het in de auto moet blijven. Vaak met langere ritten doe ik eerst een paar blaadjes sla aan de broodkant zeg maar en dan beleg. Dan wordt het minder klef. En ja, boter helpt er ook wel wat tegen om het minder klef te maken.
Ik heb zelf ook nog een klein koeltasje waar je van die dunne blokken uit de vriezer in doet, die houden het ook wel een stuk beter met wat warmer weer. Brood in een broodtrommeltje erin dan.

Jolliegirl

Berichten: 32980
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 10:00

Je hebt broodtrommels met een koelpack erin ofzo.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 12:22

Oh dat is nog wel een idee ook. Thanks!

Nyaleti

Berichten: 6260
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:17

Waar is het topic met gratis spullen weg te geven? Krijg het niet meer gevonden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18010
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:18


Nyaleti

Berichten: 6260
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 21:43

Ja! Dankjewel :D

marley93

Berichten: 6041
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 07:07

Is het duolingo icoon veranderd voor 1 april ofzo? Wat is ermee aan de hand?? _O-

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49299
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 08:28

Hij is moe denk ik… _O-

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 09:13

Het icoontje verandert als je er veel/weinig mee doet enzo, om aandacht te trekken... Wat wanneer gebeurt: ik heb geen idee :+

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:17

wil je perse brood als gezonde lunch? Of kun je een koeltasje meenemen met alle ingredienten voor een lekkere salade apart die je mengt op het moment dat je gaat eten?


Kan iemand een luchtvaartmaatschappij vinden die van Dublin naar Eindhoven of Weeze vliegt waarbij je een kitten mee mag nemen in de cabine?
Ik vind wel KLM naar Amsterdam, maar Ehv zou handiger zijn

Sodera

Berichten: 5307
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:37

Yom schreef:
wil je perse brood als gezonde lunch? Of kun je een koeltasje meenemen met alle ingredienten voor een lekkere salade apart die je mengt op het moment dat je gaat eten?


Kan iemand een luchtvaartmaatschappij vinden die van Dublin naar Eindhoven of Weeze vliegt waarbij je een kitten mee mag nemen in de cabine?
Ik vind wel KLM naar Amsterdam, maar Ehv zou handiger zijn

Die bestaan niet (meer).
Ryanair was de enige die vanuit Ierland naar Ehv vloog.
Ik weet niet of Aerlingus een kitten toestaat? Die vliegen Dublin - Düsseldorf.

Yom
Berichten: 3796
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:38

ik ga inderdaad met ryanair heen, maar kom terug met een kitten dus dat moet wel mogen ;-)

zal airlingus eens kijken, thanks

Sodera

Berichten: 5307
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 10:40

Yom schreef:
ik ga inderdaad met ryanair heen, maar kom terug met een kitten dus dat moet wel mogen ;-)

zal airlingus eens kijken, thanks

Ja snap ik!
Vliegt Ryanair überhaupt nog van EHV?? Ik dacht dat ze daar helemaal mee gestopt waren.
Ik kom zelf uit de buurt van Zwolle dus Düsseldorf of Amsterdam is voor mij de keuze, maar Aerlingus vliegt misschien ook nog wel wat verder naar beneden in Duitsland.

Ik heb sowieso bij honden en volgens mij ook wel bij katten in het vliegtuig gezeten met Aerlingus.

(En als je tips nodig hebt voor je verblijf in Ierland, stuur me gerust een berichtje :-)!)

Coco4life
Berichten: 1220
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Naast de buurman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:31

Sheran schreef:
Het icoontje verandert als je er veel/weinig mee doet enzo, om aandacht te trekken... Wat wanneer gebeurt: ik heb geen idee :+

Mijn zus doet al 730 dagen duolingo en heeft dit ook :j