Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 11:57

Er zijn zat gelovigen die idd om deze reden geen bloedtransfusies willen en niet gereanimeerd willen worden.

Iedere stroming gelooft op zijn eigen manier en voor sommige is dat inc reanimatie en geboortebeperking en euthenasie en voor anderen is het zonder.

Problemen ontstaan pas als de ene groep de andere op gaat leggen wat ze wel en niet mogen wbt deze onderwerpen.

_Karlijn
Berichten: 6462
Geregistreerd: 05-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 14:43

Bij die house flipping programma's op tv (TLC enzo) zie je vaak in die mid century houses van die fornuizen met de knoppen áchter de pitten. Waarom?? Dat is toch totaal onpraktisch en heel onveilig?

Afbeelding

Even een foto gezocht en blijkbaar worden ze nog steeds verkocht. Bij deze zitten de knoppen nog vrij hoog maar je hebt ze ook lager zitten.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 19:41

Ik kon mij herinneren dat er ergens een topic was met fotografen die zich aanbieden in een specifieke regio.. Ik kan het topic alleen niet meer vinden? Ik wil graag iets regelen voor een vriendin als kadootje.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:56

Weet iemand of de digitale bon bij Epplejeck volstaat als aankoopbewijs? Ik moet een deken retourneren vanwege een fabricagefout, maar het fysieke bonnetje heb ik allang niet meer... (Deken die ik een maand geleden heb gekocht, 4x gebruikt en nu is de bilriem van de naad geschoten.)

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 21:59

marley93 schreef:
Weet iemand of de digitale bon bij Epplejeck volstaat als aankoopbewijs? Ik moet een deken retourneren vanwege een fabricagefout, maar het fysieke bonnetje heb ik allang niet meer... (Deken die ik een maand geleden heb gekocht, 4x gebruikt en nu is de bilriem van de naad geschoten.)


Ja dat werkt. Ik heb laatst ook een broek die stuk ging terug gebracht met digitale bon omdat ik de andere niet kon vinden.
Werkt heel fijn

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:00

Oh gelukkig, je hebt me echt even gerustgesteld! :)) Dank!

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-23 22:23

Kunnen ze vast ook inzien als je een klanten kaart hebt.

Anoniem

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:42

Waarom ik in hemelsnaam met de huisarts moet gaan praten omdat ik heb aangegeven naar een andere huisarts te willen omdat ik totaal geen klik heb en me niet serieus genomen voel. Het gesprek kon ook niet telefonisch ik moet er echt heen en dan gaat zij wel even bepalen of ik wel mag veranderen van huisarts. Nog nooit van gehoord zoiets ben er echt gestresst door, ik mag toch zeker zelf bepalen bij welke huisarts ik me wil inschrijven of uitschrijven. Jaren geleden in mijn oude woonplaats ook gehad dat ik ernstige klachten had lichamelijk maar de huisarts mij niet serieus nam en ze zelfs niet eens een afspraak meer wouden maken, toen ben ik ook naar een andere huisarts gegaan en heb ik ook geen toestemming nodig gehad van de vorige huisarts (en bleken de klachten reuma te zijn).

Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:48

AyDeeDee schreef:
Waarom ik in hemelsnaam met de huisarts moet gaan praten omdat ik heb aangegeven naar een andere huisarts te willen omdat ik totaal geen klik heb en me niet serieus genomen voel. Het gesprek kon ook niet telefonisch ik moet er echt heen en dan gaat zij wel even bepalen of ik wel mag veranderen van huisarts. Nog nooit van gehoord zoiets ben er echt gestresst door, ik mag toch zeker zelf bepalen bij welke huisarts ik me wil inschrijven of uitschrijven. Jaren geleden in mijn oude woonplaats ook gehad dat ik ernstige klachten had lichamelijk maar de huisarts mij niet serieus nam en ze zelfs niet eens een afspraak meer wouden maken, toen ben ik ook naar een andere huisarts gegaan en heb ik ook geen toestemming nodig gehad van de vorige huisarts (en bleken de klachten reuma te zijn).


Misschien moet je het niet zien als toestemming maar wil de huisarts gewoon graag met je praten om te weten wat ze fout heeft gedaan om er zelf van te leren? Huisartsen zijn ook mensen hè, die willen hun werk graag goed doen, en als iemand dan ontevreden bij ze weg gaat willen ze dit graag nog netjes afsluiten. Het staat je altijd vrij een andere arts te kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 09:50

Marleen_L schreef:
AyDeeDee schreef:
Waarom ik in hemelsnaam met de huisarts moet gaan praten omdat ik heb aangegeven naar een andere huisarts te willen omdat ik totaal geen klik heb en me niet serieus genomen voel. Het gesprek kon ook niet telefonisch ik moet er echt heen en dan gaat zij wel even bepalen of ik wel mag veranderen van huisarts. Nog nooit van gehoord zoiets ben er echt gestresst door, ik mag toch zeker zelf bepalen bij welke huisarts ik me wil inschrijven of uitschrijven. Jaren geleden in mijn oude woonplaats ook gehad dat ik ernstige klachten had lichamelijk maar de huisarts mij niet serieus nam en ze zelfs niet eens een afspraak meer wouden maken, toen ben ik ook naar een andere huisarts gegaan en heb ik ook geen toestemming nodig gehad van de vorige huisarts (en bleken de klachten reuma te zijn).


Misschien moet je het niet zien als toestemming maar wil de huisarts gewoon graag met je praten om te weten wat ze fout heeft gedaan om er zelf van te leren? Huisartsen zijn ook mensen hè, die willen hun werk graag goed doen, en als iemand dan ontevreden bij ze weg gaat willen ze dit graag nog netjes afsluiten. Het staat je altijd vrij een andere arts te kiezen.


Ik zie het ook niet als toestemming vragen hoor. Dat is letterlijk tegen me gezegd door de assistente. Ik vind het prima om met de huisarts in gesprek te gaan en aan te geven wat ik heb ervaren bij hun en wat ik daar niet prettig aan vind en waarom niet, maar het feit dat ik op gesprek moet komen omdat ik anders niet kan veranderen van huisarts zonder dat de huidige huisarts dit dus goedkeurt vind ik nogal bijzonder. (En ja ook dat is echt gezegd, dat het moet.)

Ik heb de huisarts verder nog niet gesproken alleen de assistente en daarbij aangegeven dat ik geen klik heb en me niet serieus genomen voel en dat ik naar een andere huisarts wil, en dat mocht dus niet zomaar dat moet echt met goedkeuring van de huidige huisarts. Dus in deze staat het me niet zo vrij om een andere huisarts te zoeken zoals dat in mijn ogen wel zou moeten mogen.

fleurtjeuh
Berichten: 10318
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:28

Maar waarom heb je je huisarts gebeld om te vragen of je naar een andere mag?
Je belt toch gewoon degene die je hebt uitgekozen dat je je daar wilt inschrijven en als dat rond is bel je de oude met de mededeling dat ze je dossier moeten doorsturen naar de nieuwe?

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:41


Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 13:56

Ik lees mee in het dikke buiken topic en volg diverse veulentopics (want veulens <3 ) en naar aanleiding daarvan heb ik twee vragen:

1. Ik lees regelmatig over merries met placentitis. Komt dit ook bij mensen voor? Heb er niet eerder van gehoord.

2. Bij het uitzoeken van een hengst houden fokkers er rekening mee dat de hengst niet te groot/zwaar is voor de merrie. Nou vraag ik me af of dit ook bij mensen problemen kan geven? Als een (smalle) vrouw van 1,50 zwanger is van een (brede) man van 2+ meter, is er dan een grotere kans op complicaties bij de bevalling (keizersnede?) doordat het kind relatief groot is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 14:13

Prrrr schreef:
https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/ ... n-huisarts

Je bent niet verplicht om een exitgesprek te voeren. Je kan een nieuwe zoeken (zou ik eerst doen, is in de huidige situatie niet overal even gemakkelijk), en dan vragen om het dossier over te dragen.


Bedankt, het was blijkbaar ook niet een gesprek zoals de assistente deze had geschetst. De assistente was in haar uitspraken erg kort door de bocht en heeft meerdere keren herhaald dat ik dus toestemming/goedkeuring nodig had, de huisarts heeft me dit heel anders uitgelegd en verwoord waardoor ik het beter snap.

In mijn situatie geldt dat de huisarts waar ik heen wil in dezelfde praktijk zit als de huidige huisarts. Beetje lastig uit te leggen maar er is hier in het dorp maar één huisartsenpraktijk maar deze is verdeeld in 2 praktijken. In dus 1 gebouw met 1 balie en 1 en dezelfde wachtruimte. Bij inschrijving moest ik kiezen bij welke ik wou en doordat ik nu graag naar die andere wil heb ik dat nagevraagd bij de assistente. Ik heb géén toestemming gevraagd om te veranderen van huisarts (@fleurtjeuh), ik heb alleen gebeld met de vraag of ik me opnieuw moest inschrijven bij de andere praktijk of dat dat makkelijker overgezet kan worden omdat het allemaal één is (alleen verschillende computers maar de computers staan allemaal in dezelfde ruimte) en daarop kreeg ik dus te horen dat het niet zomaar mag en dat ik eerst goedkeuring moest hebben. Waarop ik heb aangegeven dat ik daar nog nooit van heb gehoord en zij zei dat dat wel moet, behalve als ik verhuis en dan een andere huisarts zoek maar ookal zou ik naar een huisarts in een dorp verderop willen zou ik alsnog eerst dat gesprek moeten hebben volgens de assistente.

Inmiddels is het dus opgelost want ik heb de huisarts dus gesproken en het zit net even anders dan de assistente beweerde. Ik voelde me vooral gestresst doordat ik het gevoel had dat ik één of andere overhoring in moest gaan en alleen als ik alles goed zou verwoorden ik toestemming zou krijgen en bang was dat ik juist niet goed uit mijn woorden zou komen etc, wat een onzekerheid is van mij. Maar ik heb alles gewoon normaal kunnen benoemen en het was niet zo kort door de bocht dat ik toestemming nodig had maar het ging er meer om dat doordat ze wel eens waarnemen voor elkaar als er dan echt iets gebeurd was waardoor ik écht huidige huisartsen niet meer onder ogen wil komen ik beter naar een huisarts in een ander dorp kon gaan. Dus niks goedkeuring of toestemming...

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-23 15:03

Goed dat dat zo is opgelost +:)+

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:24

Waarmee bewezen is dat de assistente nog even wat moet doen aan haar communicatie skills.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 10:25

Vannacht werd ik wakker en bedacht me iets. "Dat is een mooie voor Bokt' Maar nou weet ik het niet meer. :(

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:53

Ik heb gisteren de lightning port van m'n telefoon schoon laten maken omdat hi niet meer wilde opladen. Nu ben ik op zoek naar een anti-stof plug.
Er is genoeg op de markt maar welke is nu makkelijk te verwijderen?
De meeste zien er erg dun uit en door het telefoon hoesje kan ik ook m'n nagel er niet achter krijgen.

xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:58

axel_1997 schreef:
Ik heb gisteren de lightning port van m'n telefoon schoon laten maken omdat hi niet meer wilde opladen. Nu ben ik op zoek naar een anti-stof plug.
Er is genoeg op de markt maar welke is nu makkelijk te verwijderen?
De meeste zien er erg dun uit en door het telefoon hoesje kan ik ook m'n nagel er niet achter krijgen.


Misschien een hoesje zoeken waar een plugje al aan zit?

Zijn lastig te vinden zie ik nu maar deze blog gaat erover: https://aartjan.nl/blog/iphone-hoesje/

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:05

Zou inderdaad handig zijn. Maar ik heb dan weer zo'n hoesje waar een stuk of tien pasjes in kunnen. die combinatie maakt het nog moeilijker.

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 09:30

axel_1997 schreef:
Ik heb gisteren de lightning port van m'n telefoon schoon laten maken omdat hi niet meer wilde opladen. Nu ben ik op zoek naar een anti-stof plug.
Er is genoeg op de markt maar welke is nu makkelijk te verwijderen?
De meeste zien er erg dun uit en door het telefoon hoesje kan ik ook m'n nagel er niet achter krijgen.


Verder niemand die hier ervaring mee heeft?

Kairos
Berichten: 2713
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 15:32

axel_1997 schreef:
axel_1997 schreef:
Ik heb gisteren de lightning port van m'n telefoon schoon laten maken omdat hi niet meer wilde opladen. Nu ben ik op zoek naar een anti-stof plug.
Er is genoeg op de markt maar welke is nu makkelijk te verwijderen?
De meeste zien er erg dun uit en door het telefoon hoesje kan ik ook m'n nagel er niet achter krijgen.


Verder niemand die hier ervaring mee heeft?

Ik kan je niet helpen met eentje om te kopen, maar meestal willen telefoonwinkels het wel voor je doen en/of hebben ze daar misschien een tip voor je.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:35

Kun je een strafblad dat je als minderjarige kreeg door diefstal laten kwijtschelden en zo ja: hoe dan?

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:38

Vraag je dit voor een vriend? :))

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:52

Kwijtraken niet.

Maar voor verklaring omtrend gedrag word dat wel na enkele jaren niet meer benoemd.

Ik zal eens kijken of ik het kan vinden.

Maar waar is het voor nodig?