Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 11:18

Houd er dan wel rekening mee dat de kleur op je scherm altijd afwijkt. het beste neem je een foto mee en zoek je tussen de kleurkaartjes op de verfafdeling naar de overeenkomstige kleur.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 23:22

Jaaa het is gelukt! De kleur die ik wilde kon ik niet echt tussen de kleur kaartjes vinden. Maar hij stond bij de Praxis gewoon in de computer dus ze konden hem maken. :D Over een week zijn de muren aan de beurt en die kan ik ook gewoon laten mengen. Dank jullie!

Nikass

Berichten: 16726
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:51

Foaly schreef:
Nikass schreef:
Hoe houden jullie overzichtelijk wat je allemaal aan je paard(en) uitgeeft?
Ik overweeg een aparte paardenrekening, maar weet niet zeker of ik dat handig vind.


Lijstje maken in Excel? Per paard/pony, en dan de ene kolom het bedrag en de andere de omschrijving? Dan kun je ook nog AutoSum gebruiken om het totaal te zien :j


Dank je wel. Maar dat lukt mij niet. Ik ga kijken naar de optie van de app money manager.

Nikass

Berichten: 16726
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:53

Foaly schreef:
Een kennis van mij stuurde net deze foto en ik vraag me af of je hier de politie voor mag bellen? Het lijkt me een gevaarlijke situatie namelijk, iedereen die over de stoep gaat moet nu opeens uitwijken op de rijbaan. En als niet de politie, wie dan wel?


[ [url=m/hgVE4Z.jpg]Afbeelding[/url] ]


Fixi melding. Super handig!

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 22:02

Zou jij bij een grote hotelketen als van der Valk kunnen onderhandelen over de prijs?

Kwal
Berichten: 4441
Geregistreerd: 02-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 22:51

Independence schreef:
Zou jij bij een grote hotelketen als van der Valk kunnen onderhandelen over de prijs?


Nee, maar ik ben sowieso heel slecht in onderhandelen :')

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 22:55

Independence schreef:
Zou jij bij een grote hotelketen als van der Valk kunnen onderhandelen over de prijs?

Voor 1 losse standaard kamer niet... voor meerdere kamers of suits/arrangementen wel.

Independence
Berichten: 1378
Geregistreerd: 05-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 23:41

Kwal schreef:
Independence schreef:
Zou jij bij een grote hotelketen als van der Valk kunnen onderhandelen over de prijs?


Nee, maar ik ben sowieso heel slecht in onderhandelen :')

Ik zie dat ik het verkeerd getypt heb, ik bedoel het in het algemeen.

Ik wil graag een nachtje weg, maar ik ben alleen en je betaalt altijd voor 2 personen. Ik ben geen onderhandel-type, maar kan me voorstellen dat grote ketens daar wel eens mee te maken hebben en dat een tientje minder weinig uitmaakt

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30236
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 02:14

Zeker wel onderhandelen

goldyc

Berichten: 755
Geregistreerd: 31-10-20

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 02:25

Ik denk niet dat het veel gaat schelen. Uiteindelijk bezet jij evenveel bedden als een koppel. Dus de kamer moet evengoed schoongemaakt worden, nieuwe lakens erop, etc. Het maakt niet uit of men dat voor 1 of 2 personen doet.
Het enige verschil lijkt me dat men een ontbijt minder nodig heeft.

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 07:31

Independence schreef:
Ik wil graag een nachtje weg, maar ik ben alleen en je betaalt altijd voor 2 personen. Ik ben geen onderhandel-type, maar kan me voorstellen dat grote ketens daar wel eens mee te maken hebben en dat een tientje minder weinig uitmaakt


Nee heeft geen zin. Je betaalt voor een kamer en je houdt een kamer bezet.

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 17:13

Nee. Maar betaal je hetzelfde dan? Vaak zie je dat je voor 1 persoon bv €100 betaald en voor 2 €150. In verhouding is een persoon dus veel duurder maar betaal je alsnog minder dan voor 2 personen.


-
Ik heb vandaag m'n ogen laten meten en wil een bril, voornamelijk voor in de auto. Ze had het direct over glazen laten ontspiegelen. Is dat een verkoop praatje of daadwerkelijk echt nuttig? Kost best wat namelijk.

Ik zie niet goed in het donker en ik heb zo'n nachtbril maar werkt niet lekker. De verkoopster had het over gele glazen die ze als een soort klepje op haar gewone bril zet en die werken heel goed voor haar. Iemand enig idee hoe dat heet of waar ik dat kan vinden?

fleurtjeuh
Berichten: 10319
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:08

Ontspiegelen is zeker nuttig!
Vriend had het bij z'n eerste bril wel en dacht dat t niet veel boeide. Bij de 2e niet gedaan en daar heeft hij spijt van

paars

Berichten: 5574
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 20:53

Nyaleti schreef:
Ik zie niet goed in het donker en ik heb zo'n nachtbril maar werkt niet lekker. De verkoopster had het over gele glazen die ze als een soort klepje op haar gewone bril zet en die werken heel goed voor haar. Iemand enig idee hoe dat heet of waar ik dat kan vinden?

Ik heb bij het Kruidvat zo’n overzetbril gekocht voor dat soort momenten. Ligt dus gewoon in de auto. Ideaal bij sneeuw ook of regenachtig weer met toch een zonnetje erbij. Haalt de schittering weg en ik vind het super. Kost geen drol. Als je zoekt op ‘overzetbril geel’ dan zie er er meteen een paar onder 10€.

axel_1997

Berichten: 1792
Geregistreerd: 24-03-21
Woonplaats: overal waar paarden zijn

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:38

De opticien zal toch ook wel een paar demo modellen hebben liggen om het verschil te laten zien?

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:48

Als je model zit voor een leerling van de kappersopleiding ga je dan als het mislukt ook met een mislukt kapsel weg of word het weer bijgeknipt door de echte kapper die er ook bij is?

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:35

Is dat knippen niet net zoiets als met afzwemmen voor een zwemdiploma, dat je dat mag pas gaan doen als ze eigenlijk zeker weten dat je het goed kan...?

DuoPenotti

Berichten: 29583
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:37

Ik ben er ooit geweest bij een leering die nog moest leren, dus niet recht voor examen. Maar die mocht er maar zo weinig afhalen dat je het niet zag. Puur voor de techniek denk ik.
En het werd helemaal nagecontroleerd. Dus zouden ze toch gekke dingen doen dan word dat echt wel opgelost :j

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:52

Weet iemand of dit hoofdpijn is of migraine?

Ik heb regelmatig dagen met erge hoofdpijn, dat ik dan langzaam voel opkomen en dat dan zo erg wordt dat ik me bijna niet kan concentreren op iets..

En ik gebruik wel migraine medicatie ervoor en dat is ook het enige dat werkt. Nu was mijn medicatie een paar weken niet leverbaar en als ik het dan met paracetamol moet doen, blijft de hoofdpijn zomaar 2 dagen hangen...

Maar het is niet alsof ik misselijk word en niet tegen licht kan ofzo. Het lijkt ook door stress en vermoeidheid getriggert te worden (en ook door veranderingen in het weer). Maar het is wel zodanig erge hoofdpijn dat het dus dag en nacht kan doorgaan en dagelijkse taken belemmert..

Herkent iemand dit?

Nikass

Berichten: 16726
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:11

Wat is een gezond broodbeleg dat je ook een beetje makkelijk kunt meenemen voor onderweg?

Nyaleti

Berichten: 6188
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:21

Geen verstand van maar als migraine medicatie werkt, zou ik toch zeggen dat het migraine is? Anders zou je die medicatie ook niet krijgen toch?


Nikas: kaas, vleeswaren.. eiersalade of paturain is ook gezond als je het vergelijkt met hagelslag :+

DuoPenotti

Berichten: 29583
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:32

Mijn migraine duurt 3 dagen.
Met een opbouw in de ochtend de eerste dag, volle bak de 2e dag, afbouw in de middag de 3e dag.
Geen 1 pijnstiller werkt. Behalve triptanen.
Dan gaat mijn migraine niet weg maar naar de achtergrond.
Maar blijf dan wel traag met denken. En ook beweging voelt alsof ik door water of zelfs modder voort moet bewegen zo zwaar.

Misselijk ben ik weinig. Kan ook gewoon eten. Of beter gezegd heb dan zin in koolhydraten.

Ik ben wel licht gevoelig.
Maar dat ben ik ook zonder migratie en kan voor mij ook een trigger zijn.
Net als weersomslag.
Eten triggert niet alleen aspertaam.
Stress en vermoeidheid triggeren ook. Al merk ik ook vaak dat ik extreem moe word als voorbode op migraine.

Dus ja jou hoofdpijn vind ik als migraine klinken.

Valerie93

Berichten: 3135
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:33

Fearn schreef:
Weet iemand of dit hoofdpijn is of migraine?

Ik heb regelmatig dagen met erge hoofdpijn, dat ik dan langzaam voel opkomen en dat dan zo erg wordt dat ik me bijna niet kan concentreren op iets..

En ik gebruik wel migraine medicatie ervoor en dat is ook het enige dat werkt. Nu was mijn medicatie een paar weken niet leverbaar en als ik het dan met paracetamol moet doen, blijft de hoofdpijn zomaar 2 dagen hangen...

Maar het is niet alsof ik misselijk word en niet tegen licht kan ofzo. Het lijkt ook door stress en vermoeidheid getriggert te worden (en ook door veranderingen in het weer). Maar het is wel zodanig erge hoofdpijn dat het dus dag en nacht kan doorgaan en dagelijkse taken belemmert..

Herkent iemand dit?


het kan ook nog eens cluster hoofdpijn zijn? als ik zelf migraine heb kan ik echt geen licht/geluid verdragen.

Nikass

Berichten: 16726
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 19:38

Nyaleti schreef:
Geen verstand van maar als migraine medicatie werkt, zou ik toch zeggen dat het migraine is? Anders zou je die medicatie ook niet krijgen toch?


Nikas: kaas, vleeswaren.. eiersalade of paturain is ook gezond als je het vergelijkt met hagelslag :+


Dank je, maar nee, dat vind ik niet gezond. Ik denk meer aan groente of fruit, misschien hummus (maar daar zit soms erg veel suiker in)

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:04

Eiersalade gezond? Misschien als je het zelf maakt? Anders durf ik dat niet gezond te noemen.

@Nikas, best lastig, je kan het waarschijnlijk niet koel bewaren?

Misschien gekookt eitje? (Wel droog) of zelfgemaakte tonijnsalade zodat je precies weet wat er in zit? Dat hoeft niet ongezond te zijn. Of ik had een collega en die maakte broodjes gezond zonder ham en/of kaas. Alleen tomaat/komkommer/gekookt ei en wat peper en/of zout.

Radijsjes? Paprika? Of een spread van paprika?

Muhammara? (Al noem ik dat niet gezond)

Banaan vind ik zelf erg lekker op brood, maar niet om mee te nemen

Rookvlees met appel vind ik ook een lekkere combi. Je zou eventueel de appel op het laatst in partjes kunnen snijden? Al is rookvlees meenemen ook niet zo geweldig..