Twitter verkopen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Devic

Twitter verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 22:26

Zijn er hier onder de bokkers actieve Twitteraars of mensen met verstand van Twitter? In verband met mijn werk heb ik namelijk een vraag over Twitter.

Bestaat het inderdaad dat Twitter accounts verkocht worden? En dan heb ik het over een “normaal” account van een natuurlijk persoon, dus niet van een bedrijf, stichting of een bekende Nederlander. Dus een gewone huis-tuin-en-keuken-Nederlander met ongeveer 3300 volgers.

En stel: je koopt dan zo’n account, verander je dan de naam, verwijder je oude tweets? Want dan kan je toch beter een eigen account openen lijkt mij?

Storm

Re: Twitter verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:42

Geen verstand van Twitter, wel van FB en Insta, maar waarom zou iemand dat doen met zo weinig volgers?
Als je een aanbod hebt gekregen dan moet je je even achter de oren krabben hoor. Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:49

er zal vast handel in zijn, maar dan wel de echt grote accounts die echt leuk geld opleveren. Een account met 3300 volgers is daarvoor veel te klein en dus verre van interessant. Lijkt mij dat dit pas echt interessant wordt om geld in te steken als een account minstens 300 k volgers heeft en liefst eigenlijk nog veel en veel meer dan dat, maar laten we zeggen mnimaal 300 k om interessant te zijn voor verkoop/koop.
En dan nog alleen als dat account ook nog actief/in leven is qua volgers. Een account met 300 k volgers, maar die maar 100 views gemiddeld per dag heeft, is ook niet interessant.

Althans; mijn mening

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 23:08

Nou xxCYNNxx zo sta ik er zelf ook in hoor. Ik kan het me ook niet voorstellen dat er een markt is voor Jan Jansen met 3000 volgers. Maar dat wordt nu wel beweerd.

En waar vinden mensen zo’n account dan?? Is daar een soort marktplaats voor?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:26

Geen idee...jaren terug had je een levendige handel in World of Warcraft accounts. Daar had je toen speciale sites voor.
Zoiets zal voor twitteraccounts ook wel zijn, maar mij niet in verdiept. Ik heb niet eens twitter.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 23:51

Wat heeft iemand aan een Prive Twitter account met zoveel volgers?

Als je de naam en tweets weghaalt blijft er niets meer over…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:06

Uhm ik denk niet dat dit soort accounts voor legale praktijken gebruikt worden.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:18

Kan iemand me even uitleggen waarom iemand in godsnaam een Twitter-account zou kopen? :+ Ik kom waarschijnlijk van een andere planeet maar had hier nog nooit van gehoord. Wat is het doel? Waarom niet zelf een account maken?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:27

Vaak gebruiken criminelen zo’n account omdat ze dan niet overkomen als een bot / nep account

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 00:49

Noblesse_ schreef:
Kan iemand me even uitleggen waarom iemand in godsnaam een Twitter-account zou kopen? :+ Ik kom waarschijnlijk van een andere planeet maar had hier nog nooit van gehoord. Wat is het doel? Waarom niet zelf een account maken?

Wat ik zo een beetje van Google wijzer geworden ben, worden grote accounts met vele volgers inderdaad wel eens verkocht. Tegen de regels van Twitter in overigens. Op deze manier heeft men (meestal een bedrijf) meteen een account met vele volgers.

Echter in het geval waar ik het over heb, een account met 3300 volgers, overigens wel openbaar, zie ik er het nut dus ook niet van in. Dus ik dacht: misschien is er een virtuele handel waar ik geen weet van heb. Zo bedreven ben ik ook niet met Twitter.

Ik zie zelfs eigenlijk niet in wat een crimineel met zo’n account zou moeten :+ Maar aangezien er op boot natuurlijk vreselijk veel mensen zitten, dacht ik: misschien zit daar nou net de expert die mij daar wat over kan vertellen.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:50

Noblesse_ schreef:

Hier nog een bewoner van die planeet.
3300 volgers is weinig? :?
Oké voor een groot techbedrijf zal het niets zijn maar ik geloof niet dat ik ooit 3300 mensen bij elkaar heb gezien. Laat staan dat ik er tegen gepraat heb.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 23:15

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-21 00:06

Thanks Mjetterd, interessant artikel. Bevestigde wel mijn idee dat voor een Twitter account met 3300 volgers echt niemand z’n portemonnee gaat trekken.