Iemand anders een fijne kerst bezorgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ajesca123

Iemand anders een fijne kerst bezorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-21 20:41

Nadat ik net mijn oproep op Facebook gezet heb dacht ik dat het misschien hier ook wel op zijn plek is in de hoop nog meer mensen te bereiken.
Helaas weten we allemaal dat er een hoop mensen zijn die heel veel moeite moeten doen om financieel de eindjes aan elkaar te knopen.
Heel graag willen wij iemand/of een gezin een fijne kerst bezorgen dmv boodschappen voor een lekker kerstdiner en uiteraard wat leuks voor onder de kerstboom
Weet jij iemand die hier heel blij mee zou zijn dan mag je mij een privebericht sturen.
Het is niet de bedoeling om onder dit bericht mensen te bespreken.
Vind het heel belangrijk de privacy van iedereen te respecteren!
Mocht je zelf ook graag iets voor iemand betekenen staat het je uiteraard vrij mijn oproep te kopiëren of mij een bericht te doen

Ik hoop dat we met zijn allen een hoop mensen een fijne kerst kunnen bezorgen

ajesca123

Re: Iemand anders een fijne kerst bezorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 21:18

Iemand misschien een idee waar ik terecht zou kunnen met bovenstaande oproep? We willen echt graag iemand helpen en zou zonde zijn als het stil valt omdat ik niet de juiste kanalen gebruik.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:19

Boodschappen doneren aan de voedselbank misschien een idee?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:23

Dit soort oproepjes zie ik vaak in de lokale weggeefhoeken voorbijkomen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 21:24

Zebrastreep schreef:
Boodschappen doneren aan de voedselbank misschien een idee?

Daar heb ik ook aan gedacht en dat doen we ook al via school van mijn dochter.
Het gaat ons eigenlijk net om dat beetje extra voor de feestdagen incl wat leuks voor bvb de ouders en kinderen.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 21:31

MarlindeRooz schreef:
Dit soort oproepjes zie ik vaak in de lokale weggeefhoeken voorbijkomen.

Zal ik ook eens naar kijken.
Bedankt voor het meedenken.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 21:41

ajesca123 schreef:
Iemand misschien een idee waar ik terecht zou kunnen met bovenstaande oproep? We willen echt graag iemand helpen en zou zonde zijn als het stil valt omdat ik niet de juiste kanalen gebruik.

Op school vragen of er een gezin is wat jullie kunnen steunen, wij hebben hier in de wijk een buurtcoach, die zoekt ook maatjes voor mensen. Die weten dat ook wel denk ik. Misschien een wijkagent?

T lastige is dat veel mensen zich schamen dus je het voorzichtig aan moet pakken. En je ziet het vaak niet meteen....

Wel ontzettend tof dat jullie dit willen doen. Als juf weet ik dat er een paar kinderen in mijn klas zitten die dit al heel goed zouden kunnen gebruiken.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 22:03

Muga schreef:
ajesca123 schreef:

Op school vragen of er een gezin is wat jullie kunnen steunen, wij hebben hier in de wijk een buurtcoach, die zoekt ook maatjes voor mensen. Die weten dat ook wel denk ik. Misschien een wijkagent?

T lastige is dat veel mensen zich schamen dus je het voorzichtig aan moet pakken. En je ziet het vaak niet meteen....

Wel ontzettend tof dat jullie dit willen doen. Als juf weet ik dat er een paar kinderen in mijn klas zitten die dit al heel goed zouden kunnen gebruiken.

Zelf hebben wij ook een aantal jaren heel lastig gezeten en begrijp heel goed het gevoel van schaamte.
Ondanks dat dat uiteraard helemaal niet hoeft is dat gevoel er en daarom vind ik het ook heel belangrijk dat privacy gerespecteerd wordt.
We hoeven ook geen contact met de mensen zelf of een bedankje.
Als iemand als tussenpersoon fungeert is dat helemaal ok.
Zolang we er maar zeker van zijn dat het bij de juiste mensen terecht komt.
Gewoon het idee dat we iemand even kunnen ontzorgen is waar we het voor doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 22:40

Er staat mij nog iets bij van dat je cadeautjes ergens kon doneren voor kinderen waarvan de ouders niet genoeg budget hebben om wat te kopen voor de feestdagen. Welke organisatie weet ik niet meer , ik heb er wel eens een reclame van gezien op tv dacht ik.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 00:32

Wij gaven elk jaar de lieve mevrouw sie krantjes uitdeelde voor de ah een grote kerst krat met boodschappen en €50. Ze stond er vaak en ze was zo lief en niet opdringerig. En met zo’n baan heb je het niet breed, wellicht in die hoek zoeken. Ze was er altijd enorm blij mee :)